Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
-Brianne-
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door -Brianne- »

Irene_de_Vreede schreef: 23 mar 2022, 21:37 Dat klopt niet helemaal, dat is namelijk ook afhankelijk van je verzekeraar. Bij een restitutiepolis kun je in principe bij iedere behandelaar terecht, met een budgetpolis alleen bij behandelaars die een contract hebben met je verzekeraar. Als je een zorgvraag hebt is een restitutiepolis altijd aan te bevelen.
Duidelijk, dan ga ik inderdaad maar even m'n polis goed doornemen. eventueel contact opnemen met de verzekeraar.
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Op de site van De Vaart kun je meteen zien net welke verzekeraar ze een contract hebben. Zit je daarbij, ben je safe. Anders beslist overleggen met je verzekeraar hoeveel je moet bijbetalen. En evt volgend jaar een restitutiepolis afsluiten.
-Brianne-
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door -Brianne- »

Ik heb dus uitgezocht en De Vaart heeft zelfs al een contract met mijn verzekeraar. Ik heb morgenochtend een afspraak gemaakt met de huisarts om het erover te hebben voor een doorverwijzing
SearchingLady
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door SearchingLady »

Ik heb nu enkele gesprekken achter de rug. Ben erg tevreden. Wel blij als ze in april naar Waddinxveen gaan. Heb het idee dat dit eerste traject van diagnose ergens in mei wel kan zijn afgerond met dit tempo.
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Geke76 schreef: 23 mar 2022, 13:35 Blij te lezen dat dus voor jou het balletje de goede kant uit lijkt te rollen nu. :)

Met die nieuwe locatie in Waddinxveen had mij dat wel beter uitgekomen dan Apeldoorn nu. Maarja, ik voel mij meer dan prima bij PsyTrans.

Gr. Geke
Ik ben ook heel blij. Zit bij GenderGP, dus heb m'n hormonen al. Vandaag eerste bloedtest gedaan en wachten op de uitslag. En binnenkort dus beginnen bij De Vaart en hopen dat het proces snel gaat!
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

San(ne) schreef: 08 mar 2022, 21:44
wolvster schreef: 07 mar 2022, 15:56 Ook ik heb even gebeld met de vraag hoe het er voor staat en ik kreeg te horen dat er nog mensen op de lijst staan van augustus 2021, dus dat het nog wel even kan duren. Ze konden geen indicatie geven omdat het soms sneller gaat en soms langzamer.
Dus ja... ik wacht maar gewoon weer door.
Is dat nog voor de intake of al behandelgesprekken?
Nog voor de intake.
Ik sta nu 20 weken op de lijst, als ik hier zo mensen hoor die met 13 weken al terecht konden baal ik wel.
Misschien komt het omdat ik een redelijk complexe psychiatrische achtergrond heb ofzo. Hoe dan ook, het duurt best lang. :cry:
happyboy
Voornaamwoorden: Hij/hem

Bericht door happyboy »

De vaart is een top organisatie.
Heb daar me diagnose genderdysforie gekregen en word nu ook verder door gestuurd via de vaart.

Vind het een hele goede organisatie.
Het is misschien even wachten. Maar het wachten is het waard. Plus Geduld word echt wel beloont!
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Iemand ervaring met het onderdeel in deze fase (bij de vaart, maar mag ook andere zorgverlener zijn) waarbij je “iemand mee moet nemen”?

Psycholoog wil het liefst een van mijn ouders, want dan kan ie vragen stellen over mijn ontwikkeling?

Ik wil dit niet. Mijn ouders zijn geen onderdeel van dit proces en ik heb geen diepgaande band met hen. Hoe gingen jullie hier mee om?

Ik vind het prima om mijn partner, waar ik al 8 jaar mee samen ben, mee te nemen, maar dit heeft kennelijk niet de voorkeur omdat ie dan niet over mijn kindertijd kan keuvelen. Wat een onzin..
Geke76
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Geke76 »

Ik heb hier (nog) geen ervaring in.
Er valt wat voor te zeggen om een compleet beeld te krijgen, maar in jouw geval zijn het dus niet je ouders.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee om zijn gegaan, hun keuze voor wie en het verder verloopt zo'n gesprek.

Ik merk dat ik nu denk op jouw bericht, ja ik snap het om een ouder mee te vragen, maar als dat geen optie is...

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Partner is volgens mij gebruikelijker dan ouders. Bij mij is er nooit naar mijn ouders gevraagd, maar dat kan ook een leeftijdsdingetje zijn.
Irene