Nieuwe chat! Zie dit topic.

wachttijd VU

Psychologen en procedures
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: wachttijd VU

Bericht door Ryn »

Nieuwe document is online.

Voor volwassenen weer hetzelfde verhaal.


Voor de kids is het wel een stuk opgeschoten, maar alleen op de wachtlijst voor interne verwijzingen. Als ze al die tijd zo goed als niemand intern hebben verwezen (en als je kijkt naar de externe wachtlijst, dan zie je dat dat zo is), dan is het logisch dat ze zo eventjes meer dan een half jaar kunnen skippen op de interne wachtlijst.


Er is dus soort van bewijs dat er uberhaupt nog iets gebeurt daar, maar we schieten er op het moment geen zak mee op.
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: wachttijd VU

Bericht door Ryn »

Oh mijn god er is beweging in de interne wachtlijst! Extern nog niet maar ze zouden stoppen met intakes zodat de interne wachtlijst niet de lang werd, dus misschien kan dat straks ook weer bewegen!


En bij de kinderen ook beweging!


Ik had echt fatalistisch gedacht van nou dat zit gewoon forever muurvast.
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door MichaelV »

Ryn schreef: 01 mar 2022, 00:43 Oh mijn god er is beweging in de interne wachtlijst! Extern nog niet maar ze zouden stoppen met intakes zodat de interne wachtlijst niet de lang werd, dus misschien kan dat straks ook weer bewegen!
Ik begrijp niks van deze foto’s 😂 Zover ik zie lijkt het dat de cijfers en wachttijd precies hetzelfde zijn nu. Wat zegt dit precies?
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: wachttijd VU

Bericht door Ryn »

MichaelV schreef: 06 mar 2022, 12:45
Ryn schreef: 01 mar 2022, 00:43 Oh mijn god er is beweging in de interne wachtlijst! Extern nog niet maar ze zouden stoppen met intakes zodat de interne wachtlijst niet de lang werd, dus misschien kan dat straks ook weer bewegen!
Ik begrijp niks van deze foto’s 😂 Zover ik zie lijkt het dat de cijfers en wachttijd precies hetzelfde zijn nu. Wat zegt dit precies?
Ja nee de wachtlijst is inderdaad in totaal weer gewoon langer dan de maand ervoor. Mijn excitement kwam door het feit dat ze sinds Juli 2021 al geen vooruitgang meer geboekt hadden qua interne of externe wachtlijst, en deze maand zijn ze één maand opgeschoten bij de interne wachtlijst, van het inplannen van interne verwijzingen van maart 2021 naar het inplannen van interne verwijzingen van april 2021.

Het is diep triest natuurlijk, maar dat er nog IETS gebeurt vond ik al heel wat. Ik had gewoon opeens een heel klein beetje hoop dat ze misschien weer zouden terugkeren naar vooruitgang boeken. Het kan gewoon zijn dat ze nu een jaar gaan doen over het inplannen van interne verwijzingen van april 2021, en dan zou mijn glimmer van hoop volkomen onterecht zijn. Maar ja ik moet me toch ergens aan vasthouden?
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

April staat (te vroeg) online. Nul vooruitgang.
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door 427lyn »

Kan iemand me even helpen: als je vanaf juni 2021 op de wachtlijst bent geplaatst vanuit de huisarts, wat is dan nu de verwachtte wachttijd? Ik snap dat daar weer totaal geen garanties aan kunnen worden verbonden hoor, maar dan heb ik even een ball parc idee :)
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: wachttijd VU

Bericht door Frederieke »

Nou, elke maand komt er een maand wachttijd bij op # lijkt het wel. Dus de verwachte datum is nog steeds over drie jaar, alleen ben je 10 maanden verder...

(Sterkte)
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Wat Frederieke zegt (helaas). Tenzij je een heel specifieke reden hebt om bij het AUMC te willen, zou ik zeker aanraden om je ook bij andere in te schrijven op de wachtlijst. Grote kans dat je daar eerder aan de beurt bent namelijk.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

427lyn schreef: 12 apr 2022, 21:49 Kan iemand me even helpen: als je vanaf juni 2021 op de wachtlijst bent geplaatst vanuit de huisarts, wat is dan nu de verwachtte wachttijd? Ik snap dat daar weer totaal geen garanties aan kunnen worden verbonden hoor, maar dan heb ik even een ball parc idee :)
Ik ben het ook al eens met de rest.. Ik heb zelf ook heel lang alleen bij de VU ingeschreven gestaan en dat was één grote verspilling.
De VU ligt qua intakes al zo'n anderhalf jaar helemaal stil. Ooit zal er waarschijnlijk (zou je denken) wel weer eens iets gaan gebeuren, maar tot die tijd is je wachttijd in feite oneindig en kom je nooit aan de beurt. Om het nog erger te maken, de VU communiceert verschrikkelijk slecht dus het is ook onmogelijk te zeggen wat daar nu precies aan de hand is. Ik zou echt (ook) op een andere instelling mikken als ik jou was.
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door 427lyn »

Niet te doen joh... Alleen al de zoektocht naar een psycholoog is drama, ook na 8 maanden zoeken, doorverwijzen, weggestuurde worden en weer opnieuw moeten beginnen met zoeken. De huisarts lijkt daar ook echt niet bekwaam in en alle psychologen die we zelf benaderen geven niet thuis. Misschien moeten we eens een zeven vinkje die de oogkleppen inmiddels af heeft gezet, op zetten...