Transgender-emancipatie: 'In Nederland zijn we nog niet zo ver als we denken'

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Transgender-emancipatie: 'In Nederland zijn we nog niet zo ver als we denken'

Bericht door Marije »

Ik ben "Tammie-fan" en het vaak met haar eens.

Zelf heb ik het geluk dat ik nog steeds nieuwe opdrachten krijg als freelancer en zelfs kan kiezen maar lang niet iedereen heeft dat... Het is ook vaak eng om eerste gesprekken te hebben is mijn gevoel en dan vraag ik me af waarom...

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... -we-denken
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Transgender-emancipatie: 'In Nederland zijn we nog niet zo ver als we denken'

Bericht door Anon20230219 »

Het is zeker een ding dat we eigenlijk gedoogd worden maar niet geaccepteerd, het is zoals ik er tegen aan kijk.
Tammy verwoordt dat goed.
Als Trans personen in de aandacht komen is het toch vaak erg negatief.
Toen Nikki naar buiten kwam als transgender dacht ik persoonlijk: Waar maak je je eigenlijk druk om?
Kreeg persoonlijk het idee dat ze er zelf meer mee zat dan de buitenwereld.
Ook dat de media dat transgenders wegzet als een soort gevaar voor de cis vrouw is onzin en beetje goed onderzoek en inlevingsvermogen waar een transvrouw haar beweegredenen neemt om die stap te zetten wordt heel vaak niet genoemd.
Maar de media wil scoren ten koste van een groep mensen, journalistiek onderzoek is tegenwoordig aan ondergeschikt belang.
Wij hebben tijdje geleden onze buren hun kinderen erop gewezen dat we vrouwen zijn en geen mannen.
De ouders werden wel boos toen mijn echtgenote hun daarop aansprak maar inmiddels zijn ze wel gaan nadenken en is het weer buurvrouw.
In de cultuur van die ouders en kinderen is het begrip transgenders gelijk aan homoseksualiteit, alleen de schil erom is anders.