Nieuwe chat! Zie dit topic.

Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

Vethrvolnir schreef: 25 jul 2021, 10:10 schattige foto gelegenheid dus :
https://imgur.com/a/FrgBvFf
Cute!
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Simão »

Ik heb 5 paarden, 3 honden, 3 katten, 4 kippen en behalve de kippen zijn het allemaal rescues. Ik vind het belangrijker om er te zijn voor het dier dan dat ze er voor mij zijn, eerlijk gezegd en ze zijn dus geen invulling of oplossing tegen eenzaamheid ofzo.
Als ze doodgaan is mijn "taak" voorbij met dat dier en komt er weer een ander voor in de plaats.
Het betekent niet dat ik geen gevoel voor ze heb en dat ik geen band ontwikkel, maar ik voel me in de eerste plaats gewoon een veilig tehuis voor hen. Ik neem ze niet voor mij.
Dat is eigenlijk ook wel mijn houding naar vrienden. Ik heb geen vrienden omdat ik iets van hen verlang of verwacht. Ik ben gewoon blij als iemand voelt dat ze bij mij terecht kunnen en ik vier gewoon gezelligheid.
Het is onconditioneel.

*edit, de kippen heb ik eigenlijk wel voor een nut. Ik vind ze leuk om naar te kijken en ze eten de teken. Eitjes geef ik vooral weg aan de buren, die eet ik zelf haast niet ,maar als je niks in huis hebt, is het toch wel handig dat je dan nog minstens een omeletje kunt maken.... ;)
Maar ze hebben zelf ook wel weer baat bij alle vrijheid die ze hier hebben, ik woon op het platteland en ze hebben geen hok waar ze in moeten.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Marica »

Vroeger honden gehad, maar nu katten. Toen ik mijn vrouw leerde kennen was er zwarte poes Juffie, daabij kwam cyperse kitten Troela bij. Juffie kreeg een schrorre keel van het blazen in het begin, maar ze bleken verder onafscheidelijk te zijn. Na dit leuke tweetal was het stil in huis. Te stil, en ik ging kijken op de site van een asiel. Daar zag ik poes Draakje, een zwart witte vondeling van een half jaar oud. Afspraak gemaakt om te kijken en eenmaal daar zagen we ook kater Mister X die als kitten was aangereden en gevonden was met een gebroken bekken. Vandaar die X want hij heeft X poten
Ze hebben allebei geen sociale opvoeding gehad, en schoot katten zijn het helemaal niet. Maar van knuffelen houden ze allebei wel. Ze kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar, het is een apart stel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Lidi »

Binnenkort, weekend 23 april, komt er een hondje. Ze is al 6 maanden. Na, in een eerder leven, honden te hebben gehad is het er nu weer tijd voor. Ruim 12 jaar geen beest in huis gehad. Behalve af en toe een muis, wat je op het platteland al snel hebt. Nu de SRS achter de rug is vond ik het tijd voor een volgende stap, een hondje. Zal hard werken worden met de opvoeding van het beestje. Ik kijk ernaar uit.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Emma »

Dit is Jetje. We kregen haar een half jaar voor de scheiding, in 2012. Na de scheiding kon ik niet alleen voor haar zorgen, dat was niet te combineren met mijn werk. Mijn zus heeft zich toen over haar ontfermd.

Toen ze de eerste dag bij ons was, zo uit het nest, zat ik grieperig thuis. Ik was de eerste bij wie ze zich veilig voelde, en dat weet ze nog steeds. Als ik bij mijn zus kom gaat Jetje helemaal uit haar dak. Zo lief...

5AE01A46-C2DB-49A2-977A-3B7FA816E6C0.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Marije »

Wie mijn dagboekje volgt kent Snuf. Snuf is een witte herder en is mijn alles. Inmiddels is hij bijna 5 en eindeloos lief.

Snuf kreeg ik als puppy toen we zwanger waren van onze jongste. Ik was vaak moe en vond mijn werk niet echt leuk meer. Met Snuf kon ik wandelingen maken en hij ligt altijd bij me op kantoor als ik (thuis) aan het werk ben.

Inmiddels, sinds mijn transitie, ben ik niet meer moe en heb ik Snuf niet meer nodig voor de therapie maar hij blijft mijn maatje.

Wat grappig en interessant is om te vertellen is dat mensen anders reageren op Snuf nu ik mezelf mag zijn. Het is toch ruim 50 kilo hond en het blijft een herder en daar liep iets naast wat op een vent van 110 kilo leek met lang haar die altijd boos kijkt. Ik kreeg regelmatig de vraag of hij iets deed.

Nu zien ze daar een vrolijke slanke dame naast die hond en ik heb echt bijna nooit meer "gezeur" of hij iets doet. Perceptie doet zoveel met mensen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Simão »

Ik ben alleen maar beslist niet eenzaam. dat wil ik even voorop zetten.
Ik heb drie kippen, vier katten, drie honden, vijf paarden.
Behalve de kippen zijn het allemaal rescues.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark