(h)erkenning

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Plaats reactie
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

(h)erkenning

Bericht door 427lyn »

Hai allemaal,

Voor partners en familie van bestaat (h)erkenning. Zij organiseren een aantal keer per jaar bijeenkomsten. Dat is ook het begin en het einde van de ondersteuning van partners van (zolang de partner nog op een wachtlijst staat?), wat ik echt onbegrijpelijk vind, maar dat is een ander draadje waard.

Ik merk dat ik hier (eens in de drie maanden anderhalf uur) niet genoeg aan heb. De reden dat ik dit niet in het partner familie gedeelte van dit forum post is omdat dat al vanaf het begin volledig op zijn gat ligt. Ik vraag me daarom af en toe af wat ik hier nog doe, maar blijf hopen dat dat ooit tot leven komt.
Natuurlijk kan er niemand gedwongen worden om (actief) deel te nemen aan een forum. Wat ik hier wel kan vragen is of jullie (ex-)partner(s) open zouden staan voor contact, voor fysiek afspreken samen of in petit committee.
Er zijn gewoon momenten dat ik dit niet red in mijn eentje en niet weet waar ik het zoeken moet. Ik wil mijn partner steunen, maar ergens houdt het op als ik in deze niet voor mezelf kan (blijven) zorgen. Wat niet betekent dat ik op zoek ben naar een zorgverlener, begrijp me niet verkeerd, maar gewoon domweg naar een klankbord, iemand die in dezelfde situatie zit of zat. En ik weet dat ik dat ook kan zijn.
Alvast bedankt
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: (h)erkenning

Bericht door Marije »

Ik heb even gezocht en het is iets van TransVisie. @Annabel weet misschien meer want die zit daar vrij diep in de organisatie.

Wat is heb gezien bij de T-Avond in Amersfoort en de COC bijeenkomsten van Club-T in zwolle is dat er best veel partners meekomen, mijn vrouw is ook een paar keer meegeweest naar Zwolle. Maar ik denk niet dat dit echt is wat je zoekt. Even afwachten wat Annabel zegt.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: (h)erkenning

Bericht door 427lyn »

De titel van het topic heb ik niet gelukkig gekozen. Ik weet wat (h)erkenning is en doet.
Ik ben op zoek naar contact daarbuiten, juist omdat het me te weinig is.
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: (h)erkenning

Bericht door Marije »

Juist. Excuus.

Volgens mij is er niet zo veel. Er is nog een andere website voor Partner & Transgender maar die is nagenoeg stil. Ik heb vorig jaar contact gehad met de dame die dat doet, maar dat gaat geen kant op.

Misschien dan toch eens naar T-Amersfoort? Ik vond het echt wel leuk om te zien hoeveel partners daar naar toe meekomen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: (h)erkenning

Bericht door Annabel »

Het is inderdaad jammer dat er zo weinig beschikbaar is voor partners tijdens en na het transitieproces.
Een paar boeken die misschien kunnen helpen zijn:
Een bijzondere liefde of The Trans Partner Handbook
Een coaching kan ook een optie zijn. Echter iedereen mag zich coach noemen, dus dat is dan wel even goed zoeken.
Misschien is De Transcoach iets voor je?
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: (h)erkenning

Bericht door 427lyn »

Hai Annabel,

Dank hiervoor. Ik ben precies op zoek naar waar ik hierboven om vraag, andere opties lukt me wel om te vinden :)
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: (h)erkenning

Bericht door 427lyn »

Ik ben een beetje kortaf, sorry daarvoor. De reden dat dat gebeurt is omdat er op internet enorm veel te vinden is, en niet wat ik zoek. En dat gebeurt nu met de eerste reacties ook, dat schiet even verkeerd. Ik loop daarmee voor de zoveelste keer tegen niet begrepen worden aan en ik snap niet hoe ik het beter moet communiceren.

Ik wil, doodsimpel, contact met anderen die hier ook doorheen gaan of doorheen zijn gegaan, ongeachte hoe het afgelopen is met de relatie.

Ik vind de tip van de bijeenkomsten in Amersfoort een hele mooie. Mijn partner is daar alleen niet van, wat betekent dat ik alleen zal moeten komen.
Plaats reactie