Nieuwe chat! Zie dit topic.

Non-binair, hormonen en teamsport

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Non-binair, hormonen en teamsport

Bericht door Robinssaus »

Dag allen,

Ik zit ergens mee. Ik doe al bijna mijn hele leven aan voetbal, wat dus op basis van geslacht gescheiden is. Volgens de knvb voetbal je in het team wat past bij wat er op je paspoort staat. In mijn geval is dat een v, omdat een x vrijwel onmogelijk is. Maar nu, nu begin ik bijna met testosteron, en weet ik niet zo goed meer wat te doen. Ik mag in principe bij de vrouwen blijven voetballen, maar wil ik dit wel? En hoe reageert een eventuele tegenstander dan?
Zijn er hier misschien meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vind voetballen heel leuk, en mijn team ook, maar ik weet niet zo goed wat ik moet en wat ik wil.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Non-binair, hormonen en teamsport

Bericht door San(ne) »

Ha, misschien heb je hier iets aan, mocht je die nog niet gezien hebben:
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/7 ... rt-nocnsf-

Verder weet ik niet op welk niveau je sport, maar met testo is het niet automatisch zo dat je bij de “vrouwen” mag blijven sporten.
Voor mijzelf heb ik in elk geval besloten om geen testo te beginnen zolang ik wedstrijdsport (triathlon) wil doen. Dan zou ik bij de mannen mee moeten doen voor iemand die geen volledige dosis t wil is dat een oneerlijke strijd.
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Non-binair, hormonen en teamsport

Bericht door Robinssaus »

San(ne) schreef: 24 apr 2022, 18:38 Ha, misschien heb je hier iets aan, mocht je die nog niet gezien hebben:
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/7 ... rt-nocnsf-

Verder weet ik niet op welk niveau je sport, maar met testo is het niet automatisch zo dat je bij de “vrouwen” mag blijven sporten.
Voor mijzelf heb ik in elk geval besloten om geen testo te beginnen zolang ik wedstrijdsport (triathlon) wil doen. Dan zou ik bij de mannen mee moeten doen voor iemand die geen volledige dosis t wil is dat een oneerlijke strijd.
Hey! Bedankt voor je antwoord!
Ik sport gewoon recreatief. Heb samen met een bestuurslid de knvb gebeld en die zeiden dat de hormonen niet uit zouden maken. Ik zou dus in principe bij een vrouwenteam mogen blijven. Maar ik weet niet zo goed hoe ik mij daar zelf bij voel eigenlijk.