Nieuwe chat! Zie dit topic.

Starterskit make-up

Make-up, kleding, en zo voort
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Senna »

EvelienArts schreef: 13 mei 2022, 19:48 ikzelf heb het gedaan bij https://artintheattic.nl/make-up-workshop/ in apeldoorn.
Dank je.
Die regio is wat ver voor mij maar zal eens online zoeken of er ook een locatie dichterbij huis is, al zie ik nu dat jij niet ver van mij woont :D .
Gebruikersavatar
Roosje
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 feb 2022, 20:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Roosje »

Ik klieder heel me gezicht vol haha, maar dit is wat ik doe en gebruik.

Ik gebruik persoonlijk eerst foundation van Essence voor mij werkt dat al om meeste baardschaduw weg te werken, en ik heb redelijk donkere baard groei. Over de Foundation doe ik nog wat mattifying powder ook van Essence daar gebruik ik een middelmaat kwastje voor. Voor ogen gebruik ik eyeliner pen in zwart, zelf vind ik ook leuk om highlight in de oog hoeken toe te voegen met een wit eyeliner potloodje. Kan je ook gebruiken om onder op je ooglid tussen je oog en wimpers je ogen groter te maken. En mascara heb ik ook eerst van essence werkt perfect.Voor de rest gebruik ik blush zelf pak ik wel redelijk rode kleur, Dat gebruik ik op me wangen en beetje op me neus breng ik ook aan met een middelmaat kwastje. Op me neus maak ik soms ook sproetjes met een lippenstift potloodje. Om wat te highlighten bij mij wangen en neus gebruik ik de eye make up primer van Hema. en lipgloss gebruik ik peach kleur van de Hema. is niet echt rood maar laten je lippen wel glimmen dus kan wel opvallen.

Wat ik als tip mee zou geven is, probeer wat foto's op te zoeken voor wat voor look je gaat en gewoon na proberen te doen. Zo heb ik het geleerd. Ik vind een E-Girl make up style heel leuk en dat ben ik gaan na doen. En in het begin ging het heel moeilijk maar na maanden oefenen gaat het nu heel goed maar ben nog steed wel makkelijk een half uur mee bezig met alles er op te krijgen. Ik keek ook wat tutorials maar daar kan het wel moeilijk mee zijn omdat ze niet altijd gelijk de basics mee geven. Voor de rest zal ik zeggen veel proberen en fouten maken leer je mee.

En wat ik nog gebruik om te removen zijn wattenschijfjes en face tonic van kruitvat. Daar kan ik alles mee af halen! Ik hoop dat het beetje heeft geholpen, en wens je veel plezier en succes met make up!
En als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen.
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Senna »

Roosje schreef: 13 mei 2022, 21:57 Ik klieder heel me gezicht vol haha, maar dit is wat ik doe en gebruik.

Ik gebruik persoonlijk eerst foundation van Essence voor mij werkt dat al om meeste baardschaduw weg te werken, en ik heb redelijk donkere baard groei. Over de Foundation doe ik nog wat mattifying powder ook van Essence daar gebruik ik een middelmaat kwastje voor. Voor ogen gebruik ik eyeliner pen in zwart, zelf vind ik ook leuk om highlight in de oog hoeken toe te voegen met een wit eyeliner potloodje. Kan je ook gebruiken om onder op je ooglid tussen je oog en wimpers je ogen groter te maken. En mascara heb ik ook eerst van essence werkt perfect.Voor de rest gebruik ik blush zelf pak ik wel redelijk rode kleur, Dat gebruik ik op me wangen en beetje op me neus breng ik ook aan met een middelmaat kwastje. Op me neus maak ik soms ook sproetjes met een lippenstift potloodje. Om wat te highlighten bij mij wangen en neus gebruik ik de eye make up primer van Hema. en lipgloss gebruik ik peach kleur van de Hema. is niet echt rood maar laten je lippen wel glimmen dus kan wel opvallen.

Wat ik als tip mee zou geven is, probeer wat foto's op te zoeken voor wat voor look je gaat en gewoon na proberen te doen. Zo heb ik het geleerd. Ik vind een E-Girl make up style heel leuk en dat ben ik gaan na doen. En in het begin ging het heel moeilijk maar na maanden oefenen gaat het nu heel goed maar ben nog steed wel makkelijk een half uur mee bezig met alles er op te krijgen. Ik keek ook wat tutorials maar daar kan het wel moeilijk mee zijn omdat ze niet altijd gelijk de basics mee geven. Voor de rest zal ik zeggen veel proberen en fouten maken leer je mee.

En wat ik nog gebruik om te removen zijn wattenschijfjes en face tonic van kruitvat. Daar kan ik alles mee af halen! Ik hoop dat het beetje heeft geholpen, en wens je veel plezier en succes met make up!
En als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb altijd het probleem dat ik na het opdoen van foundation, dit over mijn lippen zit. Daarna moet ik dit weer met een nat papiertje eraf halen, waardoor ook de halve foundation (bovenlip gebied) weg is (zucht). Vervolgens probeer ik lippenstift op te doen maar is ook weer lastig omdat ik dan weer de lijn van mijn lippen kwijt ben. (door de laag foundation) Kortom ik krijg dus een hakkelige lippenstift lijn van aan de ene kant over de foundation stiften en aan de andere kant het uitschieten van de lippenstift. (waar ik dus te ver en voorbij mijn lippen ga). Als ik dát weghaal, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen omdat ik dan ook wéér de foundation weggehaald heb. Dat samen met -7 brilsterkte. Wat een gedoe allemaal, denk dat ik gewoon een man blijf. :lol:
Gebruikersavatar
Roosje
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 feb 2022, 20:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Roosje »

Ik heb ook echt slechte ogen en ik zie ook nog is geen diepte. Dus oog makeup in het begin was echt hel en hoe vaak ik dan wel niet met mascara in mij oog stak en dan weer opnieuw kon beginnen was ook niet echt leuk :lol: . En met lippen heb ik zelf geen tips want ik heb veel geluk vind ik, dat ze redelijk groot zijn dus die lip lijn niet snel kwijt ben. maar met gewone lippenstift vind ik nog steeds lastig. Daarom gebruik ik zelf ook lipgloss.
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Senna »

Roosje schreef: 14 mei 2022, 13:03 Ik heb ook echt slechte ogen en ik zie ook nog is geen diepte. Dus oog makeup in het begin was echt hel en hoe vaak ik dan wel niet met mascara in mij oog stak en dan weer opnieuw kon beginnen was ook niet echt leuk :lol: . En met lippen heb ik zelf geen tips want ik heb veel geluk vind ik, dat ze redelijk groot zijn dus die lip lijn niet snel kwijt ben. maar met gewone lippenstift vind ik nog steeds lastig. Daarom gebruik ik zelf ook lipgloss.
We maken er maar het beste van :D
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: Starterskit make-up

Bericht door Wim »

Met make-up gebruik ik oogschaduw mascara en een beetje lippenstift.
Foundations en dergelijken vind ik te veel gedoe.
Met alleen oogschaduw en mascara dat valt bij de meeste mensen amper op en voel ik me happy.
En nagellak,daar ben ik dol op,ik heb zelfs al met kunstnagels geëxperimenteerd en erop doen gaat prima maar het er af halen is wat minder.
Ik koop bijna alles bij de hema,kost weinig en dan kun je lekker alles uitproberen en vooral veel uitproberen dan word je er vanzelf beter in.
Volg je hart en wees gelukkig.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Starterskit make-up

Bericht door Blue »

Het makkelijkste is hulp vragen in je directe omgeving voor de basics, op Youtube staan ook veel makeup tutorials maar ik vind de meeste daarvan niet geschikt voor beginners.

Verder, welke makeup je gebruikt hangt af van de gelegenheid.

Als ik alleen boodschappen ga doen en verder niets, gebruik ik alleen concealer (voor de kringen onder mijn ogen) en een beetje mascara. (1 min werk)
Ik werk meestal thuis, maar als ik naar kantoor of een klant ga, gebruik ik BB cream, bronzer, blusher, bescheiden oogschaduw, eyeliner en mascara, soms lippenstift. (5 min werk)
Voor een feestje of date, foundation, zware oogschaduw(smokey eyes) met primer eronder , meer dramatische eyeliner (met wings) opvallende lippenstift, contouring, highlights en blusher. (20-30 min werk)

Let wel dat veel goedkope makeup juist veel lastiger werkt, zeker als beginner zijnde, bijvoorbeeld goedkope oogschaduw is vaak slecht gepigmenteerd waardoor je veel meer laagjes aan moet brengen, En het juiste gereedschap (kwasten ed) kan ook het verschil maken.
Je zou eens kunnen kijken naar makeup van NYX, die is goedkoop meer wel goed voor die prijs. Eigen merk Douglas ook goed en betaalbaar.
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Starterskit make-up

Bericht door Yvonne »

Ik gebruik altijd als allereerste na het scheren, twee soorten primer van essence studio+. Een super lichtgroene "anti Red" voor neus, wangen en voorhoofd, en een gewone primer voor de rest. Daarna gebruik ik essence pretty natural 110 cool beige hydraterende foundation voor kleurcorrectie op de "5 uur schaduw" (baardgroei zone) en soms onder mijn ogen (korte nachtjes...) voor de rest een essence pretty natural 040 neutral vanilla hydraterende foundation. Na wat aandrogen over het geheel L'Oréal true match super-bendable perfecting powder (lekker mat, maar geen plakkaat). Dit alles fixeer ik met Mabelline lasting fix. Een lichtroze lipstick maakt t af. Dit geeft een voor mij persoonlijk prettige enigszins neutraal geheel, ik ben gezegend met natuurlijke mooie volle en lange wimpers. Soms teken ik mijn wenkbrauwen ietswat bij.
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Starterskit make-up

Bericht door Gauloise »

Ik gebruik tegenwoordig behalve oogmakeup en blush niet veel makeup meer maar ben al zeker 15 jaar bezig ermee.

Foundation draag ik niet echt meer (een goede huidverzorging kan wonderen doen op de lange termijn en flink wat geld besparen voor makeup) maar naar mijn ervaring heeft de L'Oréal True Match een erg breed assortiment aan tinten en mengt die heel goed met je natuurlijke teint. Tip: test foundation op je pols en zit je tussen twee tinten in, pak dan de lichtere van de twee. Donkerder dan je natuurlijke kleur gaat er snel masker achtig uitzien.

Voor oogschaduw kun je heel voordelig paletten kopen van het merk Revolution wat ze bij Kruidvat verkopen.

Betaalbare mascara bestaat helaas niet, tegenwoordig is er amper nog verschil in prijs tussen de luxe parfumerie merken en de drogisterij merken maar enorm populaire mascara's waardoor je niet twee weken op soep in blik hoeft te leven zijn de Maybelline SkyHigh (roze verpakking) en de LÓréal Telescopic.

Eyeliner is een skill die ik iedereen aanraad om te leren. Duurt een tijdje voor je het onder de knie hebt maar een goede eyeliner die bij je oogvorm past, doet wonderen en trekt meteen de aandacht naar je ogen. De beste betaalbare eyeliner is vooralsnog de Epic Ink Liner van NYX (een merk wat je bij Douglas kunt kopen). Blijft eeuwig zitten en overleeft huil- en regenbuien zonder moeite. (Pas hierbij altijd op dat je de Epic Ink koopt en niet de Epic WEAR. De Epic Wear is waardeloos)

Voor poeders en blushes is Kiko Milano een goed en betaalbaar merk. Leuk om mee te experimenteren ook en heel vaak producten in de uitverkoop. Laat alle andere dingen staan; hun mascara's vooral zijn echt bagger.

Voor de lippen verwijs ik wederom naar Maybelline. Zowel hun Superstay liquid lipsticks alsook hun glosses zijn erg fijn in gebruik.

Wat betreft een primer (een soort creme die je aanbrengt vóór je je makeup doet daarmee het goed blijft zitten en niet uitloopt) en makeup-verwijdering kan ik je vooral Koreaanse producten aanraden. Dat is daar echt een soort kunstvorm. De beste primer ooit is van het merk Etude House en heet Face Blur, het roze flesje. Om je makeup te verwijderen raad ik een zogenaamde cleansing oil aan; een soort olie die je in je gezicht masseert en die je makeup als het ware doet "smelten". De beste hiervan is van het merk Hada Labo en heet Gokujyun. Koreaanse huidverzorging is makkelijk en goedkoop te bestellen via Yesstyle en Stylevana. (Duurt altijd erg lang voor bezorging maar dan heb je ook wat). Als je je in Aziatische huidverzorging wilt verdiepen (wat m.i. absoluut de moeite waard is) wil ik je graag de subreddit r/AsianBeauty aanraden. Die Japanners en Koreanen kunnen er echt wat van!) Anders dan dat kun je voor de verwijdering van makeup ook terecht bij Kruidvat; het merk "Simple" is daar verkrijgbaar. Is een Koreaans merk en de makeup die hun Micellar Water niet verwijderd, moet nog uitgevonden worden.

Tenslotte ook twee YouTube kanalen die ik je kan aanbevelen: Alexandra Anele en Wayne Goss. Deze twee Youtubers focussen hun video's vooral op specifieke onderwerpen van makeup en leggen dit stap voor stap uit i.p.v. hele makeup looks te posten waarvoor je al ervaring met makeup moet hebben. Hun filmpjes focussen zich altijd op specifieke onderwerpen en zijn erg goed uitgelegd. Denk hierbij aan een soort van "Makeup for Dummies". Ik heb heel veel tips en trucs van deze twee Youtubers geleerd die ik elke dag gebruik in mijn dagelijkse makeup.