algemene omgangsvormen
-
Jessy
Re: algemene omgangsvormen
Ik vind een hand geven toch wel prettig bij begroetingen en kennismakingen, geeft me toch een beetje gevoel van respect. Zonder enig contact vind ik heel afstandelijk overkomen. 3 kussen doe ik alleen bij familie en goede vrienden/bekenden.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Harro
Ik houd er niet van wanneer mensen die ik nauwelijks ken of waarmee ik geen persoonlijke band heb me gaan zoenen.
Vooral wanneer (met name mannen) dat alleen bij vrouwen doen, en dan mij niet overslaan
Gewoon een hand is prima hoor.
Als het om goede vrienden gaat geef/krijg ik overigens liever een knuffel dan 3 zoenen, dat voelt voor mij 'closer'
Vooral wanneer (met name mannen) dat alleen bij vrouwen doen, en dan mij niet overslaan
Gewoon een hand is prima hoor.
Als het om goede vrienden gaat geef/krijg ik overigens liever een knuffel dan 3 zoenen, dat voelt voor mij 'closer'
-
Daniel
Ik vind het zelf vreselijk, dat gezoen. Ik ben niet zo touchy-feely...
Een stevige handdruk voldoet.
Bij mensen die ik beter ken deel ik wel knuffels uit trouwens.
Een stevige handdruk voldoet.
Bij mensen die ik beter ken deel ik wel knuffels uit trouwens.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
Jake
Ik hou ook niet van al dat gezoen, en zeker niet als je halve wang onder het slijm zit. Ik geef alleen m'n oma en ma 3 kussen (daar kan ik ook niet onderuit), maar verder krijgt iedereen een hand.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
En dan nog iets... handje geven...
De meeste mannen hebben het idee dat hoe steviger je handdruk is, hoe mannelijker je bent. Leuk, als je een ring draagt. NOT.
Ik heb geleerd op een andere manier een hand te geven. Meer vrouwelijk misschien. Nu geef ik een handje, als je begrijpt wat ik bedoel. Niet de volle hand, maar alleen het voorste deel, en van bovenaf. Sommigen zullen me wel een watje vinden, hahaha
De meeste mannen hebben het idee dat hoe steviger je handdruk is, hoe mannelijker je bent. Leuk, als je een ring draagt. NOT.
Ik heb geleerd op een andere manier een hand te geven. Meer vrouwelijk misschien. Nu geef ik een handje, als je begrijpt wat ik bedoel. Niet de volle hand, maar alleen het voorste deel, en van bovenaf. Sommigen zullen me wel een watje vinden, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Jessy
Dat betekent overigens ook iets heb ik eens gelezen. Degene die de hand bovenop houdt/draait zou dominanter zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Kweenie, Jessy. Ik doe het uit zelfbehoud 
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Laurens2
Ik ben ook zo'n "Hoi-mens". Dus geen 3 kussen. Maximaal een hand. Toen ik nog als vrouw door het leven ging en iemand gaf me 3 kussen bij begroeting gaf ik aan dat ik dat niet prettig vond en een hand al voldoende was. Ik heb dat nooit begrepen dat kussen. Is weer iets nieuws van de laatste jaren.
Wie weet hoe men elkaar over 10 jaar weer moet begroeten
Wie weet hoe men elkaar over 10 jaar weer moet begroeten
-
La-Clau
Tja, ik denk altijd zoveel mensen, zoveel manieren, en zolang iemand er geen andere bedoelingen bij heeft laat ik me liever verrassen door een paar zoenen dan door een afstandelijk gegeven handje. Zo'n handje geeft mij zo'n gevoel van "Nou ja, het moet nu eenmaal" zonder dat er enige hartelijkheid in zit.
Dat zal misschien ook komen omdat ik uit een familie van zoeners kom. Het was gewoon zowel vrouwen als mannen op die manier te begroeten, en als kind heb ik me vaak genoeg afgevraagd waarom mensen dat soms ontweken.
Inmiddels laat ik me leiden door het gevoel dat de ander me geeft en bepaalt dat of die persoon een handdruk of een paar zoenen krijgt, en zelf wijk ik alleen terug als iemand overdreven enthousiast aan het lebberen wil slaan.
Claudia
Dat zal misschien ook komen omdat ik uit een familie van zoeners kom. Het was gewoon zowel vrouwen als mannen op die manier te begroeten, en als kind heb ik me vaak genoeg afgevraagd waarom mensen dat soms ontweken.
Inmiddels laat ik me leiden door het gevoel dat de ander me geeft en bepaalt dat of die persoon een handdruk of een paar zoenen krijgt, en zelf wijk ik alleen terug als iemand overdreven enthousiast aan het lebberen wil slaan.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be