Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Make-up, kleding, en zo voort
Fleurvdberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2021, 21:21
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door Fleurvdberg »

Hee allemaal,
Ik ben sinds kort steeds meer aan het sporten. Ik ga nog door het leven als "man" op het moment, maar draag en koop eigenlijk alleen nog maar kleding van de dames afdeling (nog niet al te opvallend) en laat m'n haar lang groeien.

Nu het volgende probleem; ik ben 1,90... En ik wil ook heel graag goede sportbroeken hebben. Aangezien veel sport/jogging/trainingsbroeken geen lengte maat hebben, lijkt het een onmogelijke optie om goede broeken of leggings te vinden van volledige lengte. Adidas heeft bijvoorbeeld een tall optie, maar die zijn ook niet echt tall genoeg.

Heeft iemand de gouden tip welk merk lengtematen heeft voor sportbroeken, of welk merk gewoon hele lange sportbroeken heeft voor 1,90? Ik ben bekend met de speciale winkels, maar die vragen al snel €60 voor een basic trainingsbroek wat ik dan weer erg duur vind...
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door _sanne_ »

Heb je bij Long Tall Sally gekeken? Geen ervaring mee, maar ik blader wel regelmatig door hun catalogus. Ze zijn best goed gesorteerd.

https://www.longtallsally.com/trousers/c/joggers

(Maar ja, alles wil wel de hoofdprijs voor een paar cm extra stof)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door San(ne) »

Ik ben 1.83, maar met buitensporig lange benen, en heb met "vrouwenbroeken" hetzelfde probleem. De oplossing: sportleggings van de herenafdeling kopen. Als je gewoon een zwarte hardlooplegging o.i.d. zoekt zit er, behalve de maat, echt vrij weinig verschil in. Geen reden om krampachtig aan gegenderde kleding vast te houden, al helemaal niet als het om sportkleding draait, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door Marije »

Ik zag de vraag gisteren en heb er ook wel even over nagedacht. Mijn benen hebben ook lengtemaat 36, dus ik ben ook bekend met alles wat Tall heet voor en achter.

Ik had een paar leggings van Ervy en Milano die je 5cm langer kon bestellen. Die waren echter niet supergoedkoop maar wel heel vrouwlijk. Bedoeld om in te dansen, niet echt te sporten.

Inmiddels heb ik alles via Marktplaats verkocht. Ik gebruikte vroeger elk excuus om maar een legging te dragen. Ging na het eten sporten en had dan de hele avond de legging aan. Om maar vrouwenkleding te kunnen dragen. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een legging heb aangehad.

Succes met je zoektocht, maar ik denk dat je toch iets in de buidel zult moeten tasten, dat is meestal niet anders als je lang bent.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door Yvonne »

Ik ben 1m95. Spijkerbroeken overal, zelfs bij bonprix als L maat. Leggings? Zeeman! Lange shirts ook.
100% Myself 🌈 πŸ’Ÿ
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door Yvonne »

Wibra leggings gaan ook OK, zowel voor mij 1m95 als mijn vriendin 1m86.. De webshop happysize is ook een aanrader.
100% Myself 🌈 πŸ’Ÿ
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door 427lyn »

Kan House of tall in Hoofddorp je/jullie verder helpen?
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Sportbroeken / leggings voor lange (trans) vrouwen

Bericht door 427lyn »

Ik begrijp inmiddels dat er ook 1 in Apeldoorn zit trouwens.