Nieuwe chat! Zie dit topic.

Afbrokkelende vingernagels door HRT

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door halla »

Ik heb -- op internet, natuurlijk -- gehoord dat HRT er voor kan zorgen dat je vingernagels er aan gaan. Of nagellak, een van beide, of beiden. Via een gezondheids-online website hoorde ik dat vitamine b12 complex dat wat tegen kan gaan. Maar... Zelfs met vitamines en zonder nagellak, begint dit echt wel een lastig probleem te worden. Wat te doen?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door Marije »

Wat voor nagellak gebruik je dan? Mijn dochter en ik hebben samen een kit gekocht van Pink Gellac en dat gaat prima. Ik dacht altijd dat er juist ook iets in zit waardoor je nagels juist sterker worden.

We doen in totaal 4 laagjes op de nagels en tussendoor moeten de nagels even een minuutje onder de UV lamp. Meestal blijft het een week of 2 tot 3 zitten en ze zijn heel hard.

Na drie weken is het bij mij ook niet mooi meer want de nagels groeien vrij snel.

In Utrecht kwamen we gisteren een Pink Gellac winkel tegen met honderden kleurtjes. Allebei een nieuw kleurtje uitgezocht, zo leuk.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door AnneCeleste »

Mijn nagels zijn ook echt een shit show sinds ik aan HRT ben begonnen vier jaar geleden. Laatst had ik vier nagels tegelijkertijd die aan het inscheuren waren šŸ˜­ Ik hou ze altijd zo kort mogelijk, dus echt knippen als ze nog geen millimeter lang zijn.

Ik heb al vanalles geprobeerd om ze te versterken, maar niks werkt. Gel lak werkt wel een tijdje, maar dat kan ook niet goed zijn voor de nagels op de lange duur.
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door _sanne_ »

Nail hardeners maken je nagels hard.. Daardoor breken ze makkelijker (omdat ze niet meer flexibel zijn)

Mijn vriendin en ik hebben allebei het probleem dat onze nagels ā€œchippenā€ (je nagel bestaat uit laagjes en die laagjes laten dan los). Bij mijn vriendin hangt dat samen met temperatuur, luchtvochtigheid, a/c en verwarming. In Nederland had ze altijd problemen, hier op CuraƧao alleen als ze in de a/c zit. Ik heb 2 nagels die sowieso kort moeten blijven (ask your lez friends why šŸ˜‰). 5 nagels groeien goed en kunnen gewoon lang worden, maar breken onvermijdelijk omdat ik nagellak gebruik en ze dus hard worden. Mijn duimen en 1 wijsvinger blijven chippen. Ik vijl ze niet, polijst ze niet, gebruik geen gel / acryl / plaknagels. En gebruik een biotinesupplement.

Soms heb je gewoon pech vrees ikā€¦.


(Tenzij iemand wel een oplossing weer???????!)
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door halla »

Ik gebruik Avril van greenbeautyshop.nl -- fijne kwastjes en zo... Maar het is echt heel vervelend nu.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb eigenlijk altijd al last gehad van inscheurend of afbrekende nagels, heb niet de indruk dat het door HRT erger is geworden.
Irene
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door Eva »

Irene_de_Vreede schreef: ā†‘16 jun 2022, 21:37 Ik heb eigenlijk altijd al last gehad van inscheurend of afbrekende nagels, heb niet de indruk dat het door HRT erger is geworden.
Hier idem dito.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Selm
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:06
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/hen
Locatie: Amsterdam

Re: Afbrokkelende vingernagels door HRT

Bericht door Selm »

Vitamines! Alle B's en D. Gewoon even supplementen halen in het Kruitvat of de Etos.

Onze hormonen vragen veel van onze lichamen.

Zwangere vrouwen slikken extra vitamine D en B11.
Not all who wander are lost