Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Make-up, kleding, en zo voort
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Frederieke »

Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik deze vraag moest posten, maar wat mij gisteren is overkomen heb ik nog nooit meegemaakt.

We (mijn dochter, eega en ik) gingen uit eten en we lopen het terras op en ik vang het volgende op van zo'n typische Friese boerenzoon: "Ik dacht even dat Zwarte Piet er aan kwam..."

Ik dacht eerst: hoorde ik dat nou echt? Degenen die me kennen, weten wel dat ik krullen heb, maar ik ben toch echt blank of wit, wat je het liefste hoort. En om dan voor Zwarte Piet te worden uitgemaakt?!

Natuurlijk heb ik de opmerking totaal genegeerd, maar toch was ik even van slag. Vandaar mijn vraag: wat is de ergste belediging die jullie hebben meegemaakt tijdens of na je transitie?


Groetjes, Frederieke.
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Verkaasd »

"je lijkt op [Inset japans tienermeisje hier]" maanden NADAT ik aan diegene heb verteld dat ik ftnb ben.

Hoe haal je het in je hoofd soms
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Oopsiedaisy
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mar 2022, 21:38
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/ haar

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Oopsiedaisy »

Twee weken nadat ik mijn partner vertelt had dat ik bigender ben, de trap af lopend, en horen ‘ik ga ophangen want “het” komt naar beneden…
Om te janken zoveel pijn dat dat deed
Best of both worlds…
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Gauloise »

Niet erg origineel maar toch een klassieker, de alomtegenwoordige "kk homo!"

Al jaren niet meer hoeven te horen gelukkig en ook toen dacht ik al "verzin eens wat nieuws" maar het gaat toch aan je vreten als je dat dagelijks over je heen krijgt.
Januca
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2021, 15:25
Gender: Transgender
Locatie: Gasselte

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Januca »

@Oopsiedaisy , Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn om dat te horen. Heb je er nog op gereageerd? Veel sterkte gewenst met zo een partner. (snik)
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Fran »

Niet de ergste, maar "kankerhoer" is al een belediging en nog eentje die me misgendert ook. Dus het viel wat op.

Ik werd overigens rechts ingehaald en afgesneden, dus ik toeterde en toen was ik ineens het bovenstaande 😵‍💫
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Cygnus
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2022, 01:21
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Whatever floats your boat
Locatie: Ver Heel Ver Van Hier

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Cygnus »

''De vrouwen scheermessen staan daar''
Yeah, enigzins gewichtige metalen, man
Hal
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Hal »

Ik heb er hier al eens (zeer verbaasd en verbolgen) over geschreven, maar het gesprek met de mevrouw die bij mij bloed afnam voor de nulmeting pre-testo is verreweg de meest vervelende reactie die ik ooit gehad heb. De meest nare opmerking die ze maakte kwam erop neer dat ze er vooral heel blij mee was dat ik geen kinderen had (soit, die wil ik zelf ook niet, maar het idee dat je als trans persoon geen kinderen zou moeten hebben vind ik echt onmenselijk wreed). Ook was ze erg openlijk verbaasd dat mijn huwelijk liefdevol standhoudt tijdens mijn transitie, en vond ze dat ik de verkeerde naam gekozen had (???) en bleef ze er maar over doorgaan dat ik mezelf "dus" gewoon geen mooie vrouw vond en mezelf "dus" niet kon accepteren.

Ik bedoel, mensen zeggen best wel eens onhandige dingen tegen me ("en wil je dan ook een piemel" staat wel bovenaan het rijtje opmerkingen in de categorie 'oeps, je beleefdheidsfilter was duidelijk even offline'), maar bovenstaande was... anders. Dat was gewoon echt vooringenomen en afkeurend en veroordelend. Niet iemand die uit onwetendheid net ff iets doms / onhandigs zegt (wat ik prima kan hebben en met een kwinkslag meestal wel weet bij te sturen). Deze mevrouw was gewoon echt heel erg bevooroordeeld en negatief.

Ben nog blij dat ze het tegen mij zei, in plaats van tegen iemand anders, en dat ik er wat aan heb kunnen doen. Je zult zo'n toespraak houden tegen iemand die toch al psychisch wat wankel staat, zeg, of die net in een pijnlijke scheiding ligt, of die ontzettend verdriet heeft om een onvervulde kinderwens.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Frederieke »

Nou ja, zeg! Dat gaat wel iets te ver, zeker in een professionele setting. Heb je ook een klacht ingediend?

Groetjes, Frederieke.
Hal
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Hal »

Ja, ik had een klacht ingediend en gevraagd of ze haar training wilden aanbieden. Toen de kwaliteitsmedewerker mij terugbelde over het hele verhaal, bleek dat ze uitzend- / inleenkracht was en dat haar is gemeld dat ze niet meer voor de betreffende organisatie aan het werk mocht. Vond ik persoonlijk best ingrijpend, maar wellicht was het niet de eerste keer, of zo?
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Plaats reactie