Waar baard laserontharen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Tess_ »

Ik doe het met Mediderm Utrecht, super professioneel, transvriendelijk en redelijk geprijsd, heel gezicht voor 130€ als je een pakket van 6-8 behandelingen koopt. Het is bijna pijnloos, geen rood gezicht achteraf dankzij die speciale lasermachine. Ook hebben ze winkels in Amsterdam, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort, Hilversum, Veenendaal, Bennekom en Ede.
nickylux
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2022, 16:46
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar of die/diens

Waar baard laserontharen?

Bericht door nickylux »

Ik zit ook bij Mediderm, echt tevreden over hen. Ze zijn heel transvriendelijk bij mij ook en de pijn is redelijk te doen. Het is ook maar met wie je een klik hebt, ik had een vrijblijvend gesprek ingeplant en dat heeft erg geholpen
05-2017: Diagnose genderdysforie via Vumc
05-2021: Start laserontharing en logopedie.
05-2021: Aanvraag naamswijziging
07-2022: Intake fertiliteitsarts
Eva89
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2022, 22:47
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Eva89 »

Kirsten_ schreef: 26 jun 2022, 17:38 Ik doe het met Mediderm Utrecht, super professioneel, transvriendelijk en redelijk geprijsd, heel gezicht voor 130€ als je een pakket van 6-8 behandelingen koopt. Het is bijna pijnloos, geen rood gezicht achteraf dankzij die speciale lasermachine. Ook hebben ze winkels in Amsterdam, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort, Hilversum, Veenendaal, Bennekom en Ede.
Is dat 130 euro per keer/sessie of de totale behandeling?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als dat de prijs zou zijn voor de volledige behandeling zou ik me serieus zorgen gaan maken. 130Euro voor een sessie is al niet erg duur.
Irene
nickylux
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2022, 16:46
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar of die/diens

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door nickylux »

Ik betaal 169€ per behandeling bij Mediderm.
05-2017: Diagnose genderdysforie via Vumc
05-2021: Start laserontharing en logopedie.
05-2021: Aanvraag naamswijziging
07-2022: Intake fertiliteitsarts
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door SuzanneLemm »

Ik sluit aan bij vorigen maar mss ter aanvulling : blond, rood en grijs haar kan niet effectief gelaserd worden, dan moet er elektrisch geëpileerd worden. Voor het gezicht is dat is meestal een traject van vele jaren en word alleen door huidtherapeuten uitgevoerd. Bij elektrisch epileren zijn er diverse apparaat types,: blend, diathermisch, diathermisch met double flash. Tegen de pijn kan emla crema gesmeerd worden, licht verdovend
Emma Andrea
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2022, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Emma Andrea »

Ik lees hier dat sommigen adviseren om het gezicht niet bij een schoonheidssalon te laten doen. Wat zijn de beweegredenen hiervoor? Ik zit nu bij een schoonheidssalon voor m'n rug en m'n borst en het werkt erg goed. Ik betaal €200 voor buik, borst, rug, schouders en nek. (per keer uiteraard) M'n gezicht is waarschijnlijk €130 en volgens de behandelaar heb ik wellicht maar 4 sessies voor m'n gezicht nodig? Dat klinkt wel erg optimistisch als ik dat vergelijk met andere verhalen. Ik zou het liefst alles bij dezelfde behandelaar willen doen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Daar zijn verschillende redenen voor: een schoonheidssalon is doorgaans geen erkende huidtherapeut, voor de verzekering maakt dat vaak wel uit, bovendien zijn schoonheidssalons vaak gericht op cisvrouwen en dat is toch een ander type beharing dan bij een transvrouw. Gezichtsontharing is best ingrijpend ik zou dat niet graag overlaten aan iemand die daar geen ervaring mee heeft (en mogelijk ook niet de juiste apparatuur)
Irene
Emma Andrea
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2022, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Emma Andrea »

Dat zijn goede overwegingen. Mijn behandelaar heeft zeker ervaring met laserontharen op het gezicht, ik weet alleen niet of dat ook zo is met transvrouwen. Ik zal het eens met mijn behandelaar overleggen. Anders inderdaad maar kijken voor een andere behandelaar. Wat betreft verzekering had ik er al rekening mee gehouden dat het wellicht niet wordt vergoed. Maar goed, ik zal nog enige tijd moeten wachten op een transgender diagnose, dus dan wordt het waarschijnlijk sowieso niet vergoed.
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Waar baard laserontharen?

Bericht door Tess_ »

Eva89 schreef: 10 jul 2022, 14:36
Kirsten_ schreef: 26 jun 2022, 17:38 Ik doe het met Mediderm Utrecht, super professioneel, transvriendelijk en redelijk geprijsd, heel gezicht voor 130€ als je een pakket van 6-8 behandelingen koopt. Het is bijna pijnloos, geen rood gezicht achteraf dankzij die speciale lasermachine. Ook hebben ze winkels in Amsterdam, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort, Hilversum, Veenendaal, Bennekom en Ede.
Is dat 130 euro per keer/sessie of de totale behandeling?
Normaal gesproken is het 169 € voor één sessie, maar je krijgt 20% korting voor 6 sessies als je ze in een of twee delen betaalt, dat komt neer op ongeveer € 130 per sessie.
Plaats reactie