pruiken

Make-up, kleding, en zo voort
dissie

pruiken

Bericht door dissie »

Ik had een vraagje,
Waar kan je een goede pruik krijgen? Omdat dit mijn eerste zou worden heb ik hier wel wat hulp bij nodig dus kan ik het niet zomaar via internet bestellen.

alvast bedankt.
Anon20180501

Re: pruiken

Bericht door Anon20180501 »

Voor mezelf is het te lang geleden en heb hem toen gekocht in Tilburg. De naam zou ik op moeten zoeken. (als die shop nog bestaat)
Probeer dit Topic eens, dissie. Hierin staan linkjes en adviezen.

Liefs Daniela
jacqueline

Bericht door jacqueline »

heb je travisage al eens geprobeerd? Daar krijg je echt deskundig advies. Truus heeft ruime ervaring met transsexuelen en weet feilloos wat je wel en wat niet staat.
Arike

Bericht door Arike »

of probeer backstage op de rozengracht in amsterdam (en vaak iets lager prijsniveau dan winkels die zich alleen op T's richten
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jessy

Bericht door Jessy »

Qua advies is Travisage wel een aanrader, maar voor wat je krijgt is het erg duur.
Ik weet niet in welke omgeving je woont, in het zuiden des lands ken ik wel wat kleinere zaakjes die ook goed advies geven, maar een stuk schappelijker qua prijs zijn en nog betere kwaliteit ook.

Goede zaak om niet online te bestellen, want een goede pasmaat is heel belangrijker als je het langere tijd comfortabel wil dragen. Als je een kapsel zonder pony neemt, ga dan zeker voor een front-lace pruik anders heb je een heel onnatuurlijke haarlijn op je voorhoofd en val je direct door mand.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Arike schreef:of probeer backstage op de rozengracht in amsterdam (en vaak iets lager prijsniveau dan winkels die zich alleen op T's richten
Bij backstage (http://www.back-stage.nl/) heb ik zelf ook zeer goede ervaringen alleen als het je eerste pruik is en je bent nog wat onwennig om in een voor iedereen toegankelijke winkel te passen, dan is Mariposa (http://www.mariposa.nu/) in Amsterdam zeker het overwegen waard. Prijsniveau is bij beiden redelijk hetzelfde. Bijkomend voordeel van Mariposa is (net als bij Travisage (http://www.travisage.nl/) overigens) dat je wanneer je dat wilt eerst opgemaakt kunt worden voor je de pruik past (handig voor diegenen die nog niet enfemme de deur uitgaan).
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Arike

Bericht door Arike »

bij backstage ben ik ook wel eens opgemaakt, maar geen idee of dat standaard service is
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Arike schreef:bij backstage ben ik ook wel eens opgemaakt, maar geen idee of dat standaard service is
Dat zou wel super zijn. Ik heb er twee keer een hele gezellige en leerzame make-up cursusavond gehad. Zeer kundige en deskundige mensen daar.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Arike

Bericht door Arike »

fijn om te horen, Mellaney!