Wondje in binnenkant vagina?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Yasmeen91
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2022, 11:26
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Wondje in binnenkant vagina?

Bericht door Yasmeen91 »

Hi ladies,

Ik heb een vraagje met betrekking tot het dilateren. Ik ben inmiddels 6 weken geleden een srs ondergaan bij dr. Kanhai met een enorm mooi resultaat. Een heel voorspoedig herstel waarbij ik inmiddels alles weer normaal kan (zitten, lopen, werken etc). De zwelling is al goed afgenomen en ik ben enorm blij met hoe alles eruit ziet. Ook het dilateren gaat goed. Ik behaal maximale diepte, en ben ook al met de grootste maten gaan dilateren, zonder enige moeite. Opgewonden raak ik makkelijk en de functies van de vagina werken uitstekend.

Nu heb ik echter sinds een week een bepaald plek in de binnenkant van de vagina (helemaal achterin de holte aan de rechterkant) die een enorm scherpe pijn veroorzaakt. Hier had ik de afgelopen maand tijdens het dilateren geen last van. De dilator komt er wel helemaal schoon uit na het dilateren, dus geen bloedverlies of iets dergelijks. Ik heb met een verpleegkundige van MKV gebeld om te vragen hoe dit ineens is ontstaan. Zij vermoedde dat ik iets te snel mijn grenzen op ben gaan zoeken door al met de grootste maten te dilateren en verzocht me om voorlopig even met de smallere maat te blijven dilateren totdat de pijn weer is weggetrokken. Ze gaat er vanuit dat er tijdens het dilateren een wondje aan de binnenkant is ontstaan die nu even moet genezen.

Ik hoop maar dat ze gelijk heeft, ik krijg namelijk inmiddels een week later nog niet de indruk dat die scherpe pijn echt afneemt in intensiteit. Wel is het dragelijker geworden, omdat ik voorzichtiger dilateer. Ik kan pas over 2 weken bij Kanhai terecht, omdat hij op vakantie is. Ik vroeg me daarom af of iemand die een srs is ondergaan iets soortgelijks heeft meegemaakt en of ik me wel of niet druk hoef te maken.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Wondje in binnenkant vagina?

Bericht door Marica »

Wondjes kunnen inderdaad onstaan als je met een grotere maat gaat dilateren. Daarom nooit doordrukken, maar voorzichtig de boel laten wennen aan die grotere maat. Ik vind die dilatatieset van MKV zwaar k*t want de stappen tussen de maten zijn veels te groot. Als je al kijkt naar het verschil tussen maat 2 en 3 en 3 en 4. Ik moet er niet aan denken dat ik na 2 aan die maat 3 moet.

Maat 2 is nu makkelijk, maar 3 is echt te pijnlijk, ik zou eigenlijk een 2,5 enz moeten hebben.

Laat die wondjes rustig herstellen, en doe wat ze zeggen, neem een kleinere maat en dilateer voorzichtig.

Groetjes Marica
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Wondje in binnenkant vagina?

Bericht door Fiona »

Ik heb zelf een hersteloperatie gehad. Aan de achterkant waar je rechter en linker schaamlip gehecht is zat te dicht op de vaginaholte. Bij het dilateren was bij mij de kans als ik naar binnen ging en dan schuin naar boven kans op uitscheuren. Dus is de achterste commissuur wat ruimer gemaakt, dus de commissuur meer naar achteren van de vaginaholte af. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. De omschrijving van mijn hersteloperatie was: "Achterste commissuur voor introïtus vagina" . Misschien kan je daar eens met Kanhai over praten. Was een kleine ingreep van een half uur. Ik kon kiezen voor een ruggeprik of volledige narcose. Uiteindelijk goed gekomen.
Gebruikersavatar
Yasmeen91
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2022, 11:26
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Wondje in binnenkant vagina?

Bericht door Yasmeen91 »

Fiona schreef: 16 aug 2022, 21:18 Ik heb zelf een hersteloperatie gehad. Aan de achterkant waar je rechter en linker schaamlip gehecht is zat te dicht op de vaginaholte. Bij het dilateren was bij mij de kans als ik naar binnen ging en dan schuin naar boven kans op uitscheuren. Dus is de achterste commissuur wat ruimer gemaakt, dus de commissuur meer naar achteren van de vaginaholte af. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. De omschrijving van mijn hersteloperatie was: "Achterste commissuur voor introïtus vagina" . Misschien kan je daar eens met Kanhai over praten. Was een kleine ingreep van een half uur. Ik kon kiezen voor een ruggeprik of volledige narcose. Uiteindelijk goed gekomen.
Hi Fiona,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt volgens mij, maar had jij ook pijn tijdens het dilateren? Ik heb dit nu heel plotseling sinds anderhalve week en het neemt niet echt af. Het voelt alsof ik ergens een spiertje gescheurd heb ofzo, met die pijn is het te vergelijken. Ook is de pijn maar heel lokaal te voelen, alleen bij de laatste 2 cm diep bij het dilateren. De eerste 12 cm inwaarts gaan zonder problemen, maar bij het laatste stukje schiet er ineens een hele scherpe pijn door m’n lichaam aan de rechterwand vd vagina.