Zomergasten met Raven van Dorst

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Zomergasten met Raven van Dorst

Bericht door Marica »

In dat erg goede en leuke programma werd meermalen de term hermafrodiet aan gehaald door Raven zelf notabene. 1 keer was het: " Ik ben geboren als hermafrodiet, intersekse' '.

Ook Janine Abbring gebruikte hermafrodiet, terwijl algemeen bekend is dat die term niet klopt.

Zijn ze nu werkelijk zo onnadenkend te werk gegaan.

https://www.ad.nl/show/raven-van-dorst- ... afd2d281c/
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Zomergasten met Raven van Dorst

Bericht door San(ne) »

Raven gebruikt inderdaad de term zelf. Ik denk dat het daarom zo gebruikt werd in de gehele aflevering.

Ik weet wel dat één van de intersekse aandoeningen in medische termen vaak wordt aangeduid als "echte hermafroditisme". Misschien werd daar naar verwezen, maar misschien heeft Raven de term gewoon omarmd als een soort van "reclaiming" van het woord. Ik weet het niet.

Ik ga in elk geval de aflevering ng terugkijken, want ben wel fan van de programma's van Raven.
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Zomergasten met Raven van Dorst

Bericht door xxman »

Ik vond het een erg mooie aflevering en ben zelf fan van Raven. Aangezien die zichzelf hermafrodiet noemde zie ik geen probleem. Ik zie als net zoiets dat sommige transmensen zichzelf transsexueel noemen en anderen juist alleen transgender genoemd willen worden. Labels zijn voor mensen om zelf uit te zoeken vind ik.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Zomergasten met Raven van Dorst

Bericht door Elise »

Ik vond het een interessante aflevering met ook leuke en interessante fragmenten. Alleen vond de vragen van de presentatrice wel een beetje storend worden. Alsof ze continu in haar vragen een bevestiging zocht van haar eigen aannames. Elk antwoord van Raven werd wel heel erg gepsychologiseerd soms.