Nieuwe chat! Zie dit topic.

Uitgaan + jongens

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
vlindermeid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: she/her

Uitgaan + jongens

Bericht door vlindermeid »

Hi!

Ik vind het super leuk om uit te gaan. Vaak kleed ik mij dan net wat leuker en daar voel ik mij zelfverzekerd bij. Ik krijg ook veel validatie, omdat ik redelijk wat aandacht krijg van jongens. Meestal laat ik het contact met iemand bij die avond, maar soms spreek ik iemand daarna weleens. Ook dit weekend. Ik ontmoette een leuke jongen die mij versierde op een festival. We zijn samen daarna gaan afteren in de stad en hebben eigenlijk de hele avond alleen zitten zoenen en praten. Ik merk dat ik best verlegen altijd word als ik iemand leuk begin te vinden, ik vond hem namelijk heel schattig. Vaak haal ik mezelf naar beneden dan (geen idee waarom, onzekerheid?) en hij was dan zo lief om mij helemaal complimentjes te geven...

Dag daarna zag ik hem weer op het festival. Ik was natuurlijk excited en zenuwachtig om hem weer te zien. Maar ik wist natuurlijk dat ik mijn genderdysforie weer meehad. Hij wilde heel graag dat ik die avond daarvoor nog bij hem kwam slapen, maar dit heb ik obviously vriendelijk afgewezen door mijn genderdysforie. Het contact was ietsje teruggelopen - Ik ben altijd bang dan dat hij erachter is gekomen door iemand of mijn instagram. Die avond hadden we nog eventjes gezoend, maar ik zag dat hij ook wat aandacht voor anderen had wat mij best verdrietig maakte. Ik ging toen weg van hem. De volgende dag berichtte ik hem om te vragen hoe het zat. Al snel maakte hij duidelijk dat hij verder niet geïnteresseerde is en dat hij het hierbij wilt laten. Geen reden aangegeven, maar ik wist natuurlijk dat hij erachter was gekomen. Eerdere verstuurde berichten had hij namelijk ook verwijderd.

Ik voel me de dagen daarna altijd zo ellendig. Het is altijd zo'n punch in mijn zelfbeeld dan. Ik vind zulke situaties zo lastig en ik kan nooit bepalen of ik goed heb gehandeld of niet. Moest ik het hem gewoon vertellen? Ik wilde het uiteindelijk wel vertellen, maar ik kon het nog niet - zeker niet in persoon. Ik hecht me zo snel aan iemand wanneer hij lief is en een leuk leven heeft. Dit was bij hem het geval dus. Als ik anders had gehandeld, had ik hem dan kunnen vasthouden? We hadden het namelijk zo leuk... Ik ben nu echt gewoon verdrietig, ook al ken ik hem twee dagen. Wat moet ik doen? Ik blijf de fout maar maken door mij over te geven aan een jongen waardoor ik een dag later heartbroken ben. Moet ik het maar gewoon vermijden de volgende keer? Liefde is mijn grootste onzekerheid en ik wil gewoon gelukkig zijn daarin!
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Uitgaan + jongens

Bericht door xxman »

Dag Vlindermeid,

Wat een lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt en aan jezelf gaat twijfelen. Maar ik wil even voorop stellen, dit ligt niet aan jouw!

Cis mannen zijn nu eenmaal (blijkt uit cijfers), de lastigste groep om de daten als transvrouw. Heeft waarschijnlijk iets met fragiele mannelijkheid te maken. Punt is, je kunt nog zo leuk, lief, aantrekkelijk zijn, veel (cis)mannen zullen vrouwen afwijzen puur om het feit dat ze trans zijn, dat is hun gemis als je het mij vraagt. Misschien is dat niet wat je wil horen bedenk ik me nu, maar ik wil alleen even duidelijk maken dat dit niet jouw schuld is!

Daar komt bij dat je in deze situatie misschien niet 100% zeker weet of hij erachter is gekomen? Al is de kans zeker aanwezig.

Zelf ben ik een transman die op vrouwen valt, dus wat is nu zeg is van horen zeggen en uit eigen ervaring, maar er zijn denk ik twee opties wanneer je iemand leuk vind:

1: gelijk zeggen/ op je dating profiel zichtbaar maken. Dit heeft als voordeel dat je gelijk door de zure appel heenbijt en julle beide weten waar je aan toe bent. Nadeel is wel dat dit heel eng kan zijn en mensen helaas soms ook gewelddadig kunnen worden :(. Maar misschien is dit in sommige gevallen waar het veilig is wel een goede optie. Je veiligheid staat uiteraard voorop.

2: Eerst elkaar leren kennen en pas vertellen wanneer jullie bijvoorbeeld seks gaan hebben of je er klaar voor bent. Als voordeel heeft dat dat een jongen jouw dan eerst gewoon kan leren kennen, en je niet alleen maar als "trans" ziet. Nadeel is dat het extra pijn kan doen als je daarna alsnog wordt afgewezen.

Misschien zijn er andere opties waar ik niet van weet of andere transvrouwen die op mannen vallen met meer ervaring dan ik, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt. Heel veel sterkte!