Posters van gendertwijfel

Nieuwsberichten
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door _sanne_ »

Je hoeft je niet geslachtofferd te voelen door een bekrompen hork om die bekrompen hork niet over jouw rechten te willen laten praten, laat staan meebeslissen. Hal heeft gelijk. Alle mensenrechten zijn bevochten, de tegenstanders altijd die bekrompen horken (al dan niet voor andere karretjes gespannen). Bekrompen horken zijn altijd schreeuwend en schoppend meegetrokken moeten worden. En dit bewijst maar weer eens dat er weinig verandert.

En ik wacht nog steeds op een voorbeeld van cisgender viespeukerij waarvoor “het volk” zou moeten vrezen met deze wet……..
PPP
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2022, 15:33
Gender: Androgyne
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door PPP »

Als reply op de Gendertwijfel-thread wilde ik graag kenbaar maken dat er nu ook de website Gendertwijfels bestaat met wegwijs voor mensen die nog zoekende zijn, en bewust met een domeinnaam die sterk lijkt op die van Gendertwijfel om op die manier typfoutjes te onderscheppen
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door Theunix »

Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
PPP
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2022, 15:33
Gender: Androgyne
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door PPP »

Nice! Zullen we naar elkaar linken?
PPP
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2022, 15:33
Gender: Androgyne
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door PPP »

By the way: gisteren nog gendertwijfel als bovenste resultaat, vandaag GENDERTWIJFELS!! :D

Afbeelding
PPP
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2022, 15:33
Gender: Androgyne
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door PPP »

Iemand heeft de ondertekenaars van het Gendertwijfel-manifest uitgepluisd. Voornamelijk racisten, islamofoben, homofoben en ander extreemrechts gespuis.

https://twitter.com/gendertwijfels/stat ... 8731160581
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door Nikkie »

@Fargesia Ik begrijp je gedachtengang want ja er kunnen mensen zijn die hier misbruik van maken. Dit is alleen een zeer kleine groep en het verhaal wordt zo gebracht dat het lijkt alsof dit een grote dreiging is en dat wij grotendeels allemaal zo zijn.
Zoals @SanneCW ook al aangeeft zijn dit niet de mensen waar je een normale discussie mee kunt voeren.

De punten in het manifest die zij aanhalen heb ik tijdens online discussies al zeer vaak voorbij zien komen. Ik heb zelf ook vaak genoeg discussies met dit soort mensen gevoerd en ik heb gemerkt dat hun mening niet op feiten uit betrouwbare bronnen of logica gebaseerd is. Ze hebben vaak een ideologie en gebruiken alles wat ze maar kunnen vinden om die te ondersteunen. En zelfs al weet je hun bronnen te ontkrachten, drogredenen in hun logica bloot te leggen en een goed duidelijk en met betrouwbare bronnen ondersteund verhaal op tafel te leggen. Dan nog zullen ze negeren wat je zegt en zeggen dat iets is omdat ze zeggen dat het zo is. Aan de reactie van @Hal te lezen heeft hij ook al genoeg ervaring met deze mensen. Zie ze als Flat-earthers, ze geloven alleen in hun eigen waarheid.

De mensen achter Gendertwijfel denken zoals ik het lees op hun site exact op die manier. Daar ga je het met een discussie niet mee redden. Wat @PPP doet is in mijn ogen de beste manier. een tegengeluid laten horen, ontkrachten van de dingen die ze zeggen en bij mensen die wel logisch en vooral sociaal kunnen denken gewaarwording creëren.

Maar mocht je het toch willen proberen om zo'n discussie aan te gaan met die mensen. Zoek een paar fora op waar ze zitten en probeer het. Je komt van een koude kermis thuis.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door xxman »

Fargesia schreef: 05 sep 2022, 16:16 Wat jammer is aan deze discussies, is dat het direct een "wij en zij" is geworden. Twee kampen in een toch al gepolariseerde maatschappij...

Neem hun zorgen gewoon eens serieus, het zegt namelijk niks over transpersonen.

De zorgen die geuit worden over cisgender viespeuken die de wet kunnen misbruiken, valt helaas niet helemaal te weerleggen. Ik lees vaak de interpretatie dat hiermee transpersonen weggezet zouden worden als onecht, maar zo lees ik het niet.

Voor de trans community is het een overwinning en die wordt het ook gegund.
Laat niet weg dat we inderdaad kritisch moeten kijken naar de mogelijkheid dat de wet misbruikt kán worden.

Al is dat maar 1x ipv de grootschaligheid waar enkelen voor vrezen, het is wel een zorg die oprechte aandacht en erkenning vraagt ipv hem te verwerpen als transfoob....
Zijn er niet andere landen die al een soortgelijke wet hebben waar we naar kunnen kijken. Er zijn vast cijfers te vinden over hoeveel cis mensen deze wet misbruikt hebben.

In theorie ben ik het met je eens, maar in de praktijk dit soort "zorgen" een gecamoufleerde vorm van transhaat. Vaak al kom je met bewijzen, dan wordt het argument weer weerlegd naar iets anders, met als uitkomst dat ze het liefst willen dat trans mensen niet bestaan. Jammer maar helaas :(.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door Emma »

xxman schreef: 12 sep 2022, 19:26 Zijn er niet andere landen die al een soortgelijke wet hebben waar we naar kunnen kijken. Er zijn vast cijfers te vinden over hoeveel cis mensen deze wet misbruikt hebben.

In theorie ben ik het met je eens, maar in de praktijk dit soort "zorgen" een gecamoufleerde vorm van transhaat. Vaak al kom je met bewijzen, dan wordt het argument weer weerlegd naar iets anders, met als uitkomst dat ze het liefst willen dat trans mensen niet bestaan. Jammer maar helaas :(.
Ja, daar is naar gekeken. En er is geen misbruik te bespeuren. Zie ook dit artikel uit NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/11/de ... t-a4141526

En dat 'niet bestaan', dat is inmiddels geroepen.
16338019-50C8-4C58-9D52-E136F6EF4F07.jpeg
Bijlage:
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Posters van gendertwijfel

Bericht door xxman »

Emma schreef: 12 sep 2022, 20:02
xxman schreef: 12 sep 2022, 19:26 Zijn er niet andere landen die al een soortgelijke wet hebben waar we naar kunnen kijken. Er zijn vast cijfers te vinden over hoeveel cis mensen deze wet misbruikt hebben.

In theorie ben ik het met je eens, maar in de praktijk dit soort "zorgen" een gecamoufleerde vorm van transhaat. Vaak al kom je met bewijzen, dan wordt het argument weer weerlegd naar iets anders, met als uitkomst dat ze het liefst willen dat trans mensen niet bestaan. Jammer maar helaas :(.
Ja, daar is naar gekeken. En er is geen misbruik te bespeuren. Zie ook dit artikel uit NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/11/de ... t-a4141526

En dat 'niet bestaan', dat is inmiddels geroepen.
16338019-50C8-4C58-9D52-E136F6EF4F07.jpeg

Bijlage: 'Radicale feministen' zien de Transgenderwet als de allergrootste bedreiging voor vrouwen - NRC.pdf
Artikel gelezen, dank voor de bronnen! Was inderdaad wat ik al verwachtte.
Plaats reactie