Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Nieuwsberichten
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

Stealth in deze context is iemand die leeft volgens diens eigen gender zonder dat iemand weet dat dat niet hun AGAB is. Dus niet iemand die alleen thuis zichzelf is.

Laten we hopen dat de VVD voor de verandering eens doet waar ze voor staat; een overheid die mensen niet nodeloos in de weg staat vrij te zijn. Ontzettend jammer dat de X al een brug te ver is. Zielig hoe een gidsland zo kan afglijden.

Van klein-rechts hoeven we niets te verwachten dan onzinnig geneuzel. Wat dan weer helaas door een groot deel van de bevolking aangenomen wordt voor waar omdat het zo goed past bij hun onderbuikgevoel. Misschien moeten ze het debat beginnen met Lubach…
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

Lise schreef: 27 sep 2022, 12:12 Een hele rits linkse partijen (GL, SP, PvdA, Bij1; Denk en Volt dacht ik ook) gaan voor stemmen, of ze moeten op het allerlaatste moment geswitched zijn. Als je Lisa Westerveld op Twitter leest, hoef je daar bij GL in ieder geval niet bang voor te zijn. Dus met de VVD en D66 kom je er dan wel.
Voorstanders van de aanpassingen zijn tot nu toe D66, GroenLinks, Partij voor de Dieren en Volt. De andere elf fracties hebben hun afweging nog niet bekendgemaakt.
(nos.nl)

Wordt afwachten dus...
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door San(ne) »

Josh schreef: 27 sep 2022, 10:18 SGP gaat dus 25 minuten lang allerlei onwaarheden en bangmakerij lopen spuien over zogenaamde maatschappelijke gevolgen. De langste spreektijd voor de partij die erop tegen is omdat ze meer tijd nodig hebben om onzin te verkopen, dan de andere partijen die weten dat feiten voor zich spreken dus die hebben niet zoveel tijd nodig om een punt duidelijk te maken.
Oja de SGP, niet PVV heeft de meeste spreektijd aangevraagd inderdaad. My bad.
Zelfde treurige speech-idee.
Fargesia schreef: 27 sep 2022, 12:53
Lise schreef: 27 sep 2022, 12:12 Een hele rits linkse partijen (GL, SP, PvdA, Bij1; Denk en Volt dacht ik ook) gaan voor stemmen, of ze moeten op het allerlaatste moment geswitched zijn. Als je Lisa Westerveld op Twitter leest, hoef je daar bij GL in ieder geval niet bang voor te zijn. Dus met de VVD en D66 kom je er dan wel.
Voorstanders van de aanpassingen zijn tot nu toe D66, GroenLinks, Partij voor de Dieren en Volt. De andere elf fracties hebben hun afweging nog niet bekendgemaakt.
(nos.nl)

Wordt afwachten dus...
Het lijkt me dat we er ook zeker van kunnen zijn dat Bij1 vóór gaat stemmen.
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken. Onder de streep heb ik er zelf geen bal aan aangezien de X niet mee mag doen, da's jammer. Maar zou natuurlijk heel goed zijn als het er wel door komt. Ten eerste voor mensen die er wel wat aan hebben en ook: als dit er niet door komt, dan kunnen we dat wetsvoorstel inzake de X wel helemaal op onze buik schrijven.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

En natuurlijk. De SGP wil dat wij "zorgvuldig" gedwongen worden onze AGAB-puberteit door te maken om daarna pas iets te mogen doen. Doe eerst de meeste schade en ga daarna proberen nog wat te fiksen.

Misschien moeten kinderen beschermd worden tegen verkeerde keuze van aan te hangen God.. Stel je kiest daar de verkeerde. Dat heeft gevolgen voor de rest van je onsterfelijke zielenleven....

En nu Ephraim met de "biologische realiteit"-onzin. Ik houd hier maar op. Ik zie wel wat het wordt. Of niet. Hier op Curaçao heb ik er toch niet zoveel aan
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

SanneCW schreef: 27 sep 2022, 20:05 De SGP wil dat wij "zorgvuldig" gedwongen worden onze AGAB-puberteit door te maken om daarna pas iets te mogen doen.
Nee hoor, ze willen niet dat je er nadien iets aan mag doen. Gewoon helemaal niks aan doen is hun optiek volgens mij... conversietherapie op z'n best.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

Ja nouja, hij gaf inderdaad niet aan wat je dan wel mocht doen en het zit er dik dat dat logens hem inderdaad alleen conversie therapie is….

“Ja maar rapporten zeggen”. Ja. Weet je hoeveel rapportenq zeggen dat het soort absolutisme waar de SGP voor staat schadelijk is? Zullen we eens een debat houden over of onschuldige kindertjes daar tegen beschermd moeten worden?
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

SanneCW schreef: 27 sep 2022, 20:27 Zullen we eens een debat houden over of onschuldige kindertjes daar tegen beschermd moeten worden?
Ik stem voor ! :p
Maar laat ze eerst dit debat even af maken ... ;-)
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

CDA en VVD zijn tegen lees ik dus is een meerderheid sowieso onbereikbaar geworden ?
Of is dit weer de typische AD interpretatie die sowieso tegen is ?
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door 427lyn »

Als dat inderdaad zo is, wordt het niks.

Forum (5), pvv (17), cu (5), sgp (3), bbb (1), groep van Haga (3) en Omtzigt (1) stemmen sowieso tegen (ervan uitgaande dat iedereen along party lines stemt en dat die aantallen daarachter dus kloppen).

Bij1 (1), d66 (24), sp(9), PvdA (9), gl (8) stemmen voor wat ik gisteravond begreep.

De rest van de partijen weet ik niet of heb ik niet onthouden.

Daarmee zijn vvd (34) en cda (14) inderdaad wel partijen die de doorslag kunnen gaan geven. Als die zich samen bij een van beide kanten aansluiten, geeft dat de doorslag. Sluit de vvd zich bij de voorstanders aan een cda bij de tegenstanders, dan komt het er wel doorheen.
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Marije »

Mijn poging dan om iets bij te dragen. Gisteren een spontaan intereview voor de Linda.nl.

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... wet-debat/

Dat ik een interview geef wil niet zeggen dat ik niet stealth ben. Ja, een simpele actie op Google.nl vertelt je dat ik trans ben, maar daar heb ik echt geen last van als ik in een restaurant eet of naar een theater ga.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Plaats reactie