Welke klinieken hebben de kortste wachttijden?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Voornaamwoorden: zij/haar

Welke klinieken hebben de kortste wachttijden?

Bericht door Andrea2 »

En welke van deze klinieken zouden jullie aanraden?
Frederieke

Re: Welke klinieken hebben de kortste wachttijden?

Bericht door Frederieke »

Andrea2 schreef: 27 sep 2022, 23:20 En welke van deze klinieken zouden jullie aanraden?
Eh, is deze vraag niet wat kort door de bocht? Wat is de context, behalve transvrouwen? Waar gaat het precies om? Operaties, diagnostiek, intakegesprekken?

Oftewel, kun je je vraag iets toelichten?
Andrea2

Bericht door Andrea2 »

Frederieke schreef: 27 sep 2022, 23:36
Andrea2 schreef: 27 sep 2022, 23:20 En welke van deze klinieken zouden jullie aanraden?
Eh, is deze vraag niet wat kort door de bocht? Wat is de context, behalve transvrouwen? Waar gaat het precies om? Operaties, diagnostiek, intakegesprekken?

Oftewel, kun je je vraag iets toelichten?
Je hebt helemaal gelijk.
Met klinieken bedoel ik klinieken die in ieder geval een diagnose kunnen stellen en medicatie voor HRT kunnen voorschrijven.
Frederieke

Andrea2 schreef: 27 sep 2022, 23:51 Je hebt helemaal gelijk.
Met klinieken bedoel ik klinieken die in ieder geval een diagnose kunnen stellen en medicatie voor HRT kunnen voorschrijven.
Bij mijn weten kom je dan terecht bij de academische ziekenhuizen. GGZ instellingen schrijven zelf geen hormonen voor, dat is voorbehouden aan artsen.

Dus het Radboudumc, VUMC, UMCG of desgewenst het UZ in Gent. In dat laatste geval haal je je dan misschien problemen met de verzekering op de hals. Bij de Nederlandse ziekenhuizen heb je geen restitutiepolis nodig, die zijn allemaal gecontracteerd.

Ik heb zelf hele positieve ervaringen bij het Radboudumc,
maar als dat te ver is zou je net zo goed bij de andere ziekenhuizen terecht kunnen.

Groetjes, Frederieke.
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Ggz-instellingen kunnen je wel verwijzen naar een endocrinoloog die HRT begeleidt. Dus als je vraag in de brede zin geïnterpreteerd kan worden dan is het juist wel sneller om via ggz en niet een ziekenhuis te doen. Dan kom je al snel bij Psytrans of De Vaart uit.
Frederieke

Check. Maar, FWIW: dat is al besproken in een eerdere post van @Andrea2, viewtopic.php?t=8972.

Zoals ik de vraag van dit topic lees, zoekt ze nu specifiek naar een 'one-stop-shop'. Waar alles voor je geregeld wordt.