Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Oopsiedaisy
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mar 2022, 21:38
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/ haar

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Oopsiedaisy »

Januca schreef: 25 jun 2022, 10:57 @Oopsiedaisy , Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn om dat te horen. Heb je er nog op gereageerd? Veel sterkte gewenst met zo een partner. (snik)
Dank je wel Januca voor je berichtje… ja, we hebben het er nog later over gehad. Het werd in alle toonaarden ontkend dat het gezegd was… ik heb het nochtans goed gehoord.. het doet me nog altijd pijn.
Best of both worlds…
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2021, 15:25
Gender: Transgender
Locatie: Gasselte

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Januca »

Achteraf ontkennen is zooo gemakkelijk.
Ik hoop dat het jullie relatie niet te veel verstoord heeft, hoewel ik mij kan voorstellen dat je dit nooit zal kunnen vergeten.
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door xxman »

Hal schreef: 16 jul 2022, 11:44 Ik heb er hier al eens (zeer verbaasd en verbolgen) over geschreven, maar het gesprek met de mevrouw die bij mij bloed afnam voor de nulmeting pre-testo is verreweg de meest vervelende reactie die ik ooit gehad heb. De meest nare opmerking die ze maakte kwam erop neer dat ze er vooral heel blij mee was dat ik geen kinderen had (soit, die wil ik zelf ook niet, maar het idee dat je als trans persoon geen kinderen zou moeten hebben vind ik echt onmenselijk wreed). Ook was ze erg openlijk verbaasd dat mijn huwelijk liefdevol standhoudt tijdens mijn transitie, en vond ze dat ik de verkeerde naam gekozen had (???) en bleef ze er maar over doorgaan dat ik mezelf "dus" gewoon geen mooie vrouw vond en mezelf "dus" niet kon accepteren.

Ik bedoel, mensen zeggen best wel eens onhandige dingen tegen me ("en wil je dan ook een piemel" staat wel bovenaan het rijtje opmerkingen in de categorie 'oeps, je beleefdheidsfilter was duidelijk even offline'), maar bovenstaande was... anders. Dat was gewoon echt vooringenomen en afkeurend en veroordelend. Niet iemand die uit onwetendheid net ff iets doms / onhandigs zegt (wat ik prima kan hebben en met een kwinkslag meestal wel weet bij te sturen). Deze mevrouw was gewoon echt heel erg bevooroordeeld en negatief.

Ben nog blij dat ze het tegen mij zei, in plaats van tegen iemand anders, en dat ik er wat aan heb kunnen doen. Je zult zo'n toespraak houden tegen iemand die toch al psychisch wat wankel staat, zeg, of die net in een pijnlijke scheiding ligt, of die ontzettend verdriet heeft om een onvervulde kinderwens.
Wat? Dat mens moet toch gewoon bloed afnemen en je waardes testen en verder d'r mond houden als ze er zo tegen is? Heel vervelend dat je dat hebt meegemaakt :(
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door xxman »

Hal schreef: 17 jul 2022, 22:32 Ja, ik had een klacht ingediend en gevraagd of ze haar training wilden aanbieden. Toen de kwaliteitsmedewerker mij terugbelde over het hele verhaal, bleek dat ze uitzend- / inleenkracht was en dat haar is gemeld dat ze niet meer voor de betreffende organisatie aan het werk mocht. Vond ik persoonlijk best ingrijpend, maar wellicht was het niet de eerste keer, of zo?
Wel goed dat ze het zo serieus namen
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Fran »

Het was geen belediging (het voelde zelfs als een verkapt compliment), maar had geen zin om een nieuw topic te openen.

Er kwam op Facebook een 1 of ander feministisch topic voorbij met de vraag of en wanneer "we" jongetjes staand moesten leren plassen.
Er was een mevrouw die helemaal uit haar plaat ging dat als alle mannen gewoon gingen zitten de toiletten niet zo smering waren.
Mijn reactie was of ze wel eens op een druk festival naar de wc was geweest. Dan sta je ook liever dan dat je gaat zitten.

De reactie was een hele tirade richting mij dat als "mannen zoals ik" zou gewoon netjes zouden plassen de toiletten ze niet zo smerig zouden zijn.
Ik moest echt heel hard hardop lachen, bedankte haar voor het compliment en zei dat ik nooit fatsoenlijk staand zal kunnen plassen omdat ik niet als man ben geboren.
Ik wacht nog op een reactie, mocht ik die krijgen.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de ergste belediging die je is overkomen?

Bericht door Eva »

:clap:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)