Ik zag dat er nog geen reactie was, dus:Klavertje2 schreef: ↑22 aug 2022, 17:33
- Ik lees op de site van advocaat Kim Smienk (die in de eerste post gelinkt staat) iets over subsidies, maar hoe zit het als je meerderjarig bent maar nog bij je ouders woont, studeert en geen bijbaan hebt/kan hebben (vanwege autisme enzo)? Gelden die subsidieregels dan gewoon voor het inkomen van je ouders of zijn daar andere regels voor? Ik weet namelijk niet of dit iets is waar ze (veel) voor zouden willen (mee)betalen (als ik het ze al durf te vragen).
Het liefst zou ik al een kennismakingsgesprek hebben met advocaat Kim, maar heb de komende tijd al veel afspraken gepland staan en vind het toch nog wel eng ofzo omdat ik niet zo goed weet hoe mijn ouders hier achter staan.
- Misschien een vage vraag, maar het liefst zou ik eigenlijk niet uit de kast komen met mijn gender voor mijn grootouders (ik verwacht namelijk niet echt begrip) en ik vraag me af of zij toch op de een of andere manier achter de gegevenswijziging gaan komen zonder dat wij het ze vertellen. Of is het zo iets kleins, dat zal nooit ter sprake komen met ze? Ik weet niet precies hoe ik dit uit moet leggen, sorry. xD Ik begrijp het als niemand hier antwoord op weet.
Zeker! Ze kijken naar je inkomen van 1 of 2 jaar geleden. Als dat onder een bepaalde grens ligt heb je daar recht op. Kim kan dat voor je aanvragen, misschien is het zelfs mogelijk om eerst met haar te kijken of dat mogelijk is voordat jullie verder stappen ondernemen.
Ik begreep dat als het word aangepast directe familie (dus ouders) er bericht over krijgen. Maar grootouders niet. Dit is iets wat je zelf dus bij ze zou moeten melden.
Ik vond het ook spannend, maar Kim is heel lief en het is nergens voor nodig bang te zijn