Eerste hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Sophie7
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2020, 19:27
Gender: Trans MtF

Re: Eerste hormonen

Bericht door Sophie7 »

Marije schreef: 02 dec 2022, 17:20 Ik heb ze in de bil. De ene ene keer links en dan rechts.
Nu las ik dit en ben ik zo bang dat de huisarts het verkeerd doet of het niet lukt
Bijlagen
Screenshot_20221201-191928-140.png
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Eerste hormonen

Bericht door Marije »

Als je maar hard genoeg zoekt vind je vanzelf iemand met negatieve ervaringen. Ga ermee naar de huisarts en overleg het rustig. Je hebt genoeg onderzoek gedaan.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Eerste hormonen

Bericht door Frederieke »

Sophie7 schreef: 04 dec 2022, 23:28 Nu las ik dit en ben ik zo bang dat de huisarts het verkeerd doet of het niet lukt
Toon gewoon het filmpje van het VUMC op je mobiel, waarnaar ik in een eerdere post verwees.
Mijn huisarts had deze injectie ook nooit eerder gedaan, een keer kijken en ze weten precies hoe het moet.

Geen enkel probleem!

Groetjes, Frederieke.
Sophie7
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2020, 19:27
Gender: Trans MtF

Re: Eerste hormonen

Bericht door Sophie7 »

Kleine update! Het is heel goed gedaan en deed geen pijn en de dokter was chill!
Ik viel wel bijna flauw achteraf maar dat lag aan mij😂
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Eerste hormonen

Bericht door Marije »

Mooi, gefeliciteerd!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Inaysa
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 sep 2022, 04:23
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Eerste hormonen

Bericht door Inaysa »

Sophie7 schreef: 04 dec 2022, 23:28
Marije schreef: 02 dec 2022, 17:20 Ik heb ze in de bil. De ene ene keer links en dan rechts.
Nu las ik dit en ben ik zo bang dat de huisarts het verkeerd doet of het niet lukt
De injectie moet juist niet een minuutje laten rusten. De dokterassistente van het VU vertelde mij om de prik gelijk toe te dienen. Dus je kan je huisarts vragen om de prik klaar te maken in jou bijzijnde. Zelf word ik geprikt door een familielid die Verpleegkundige is
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Eerste hormonen

Bericht door Frederieke »

Inaysa schreef: 31 dec 2022, 05:25 De injectie moet juist niet een minuutje laten rusten. De dokterassistente van het VU vertelde mij om de prik gelijk toe te dienen.
Dat is exact wat ze ook in het instructiefilmpje voor de huisarts zeggen. Gewoon op je mobiel aan degene die de prik zet laten zien. Makkelijker kunnen ze het niet maken 😊

Groetjes, Frederieke.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste hormonen

Bericht door _sanne_ »

In mijn bijsluiter staat; direct zetten. Volgens mij had ik elders gelezen dat het spul na menging vrij vlot begint te degraderen.

Toen mijn vaste assistente met vakantie was moest een van de andere het doen en ze was best huiverig. Maar uiteindelijk is het gewoon een SC / IM injectie met een paar extra haken en ogen; ze zocht het filmpje zelf op, belde nog even met mijn vaste assistente, haalde er nog een andere bij als extra stel ogen maar toen het kwartje viel ging het supervlot en zonder problemen… In principe zou je het zelf ook moeten kunnen doen, ware het niet dat de beste plek wat lastig te bereiken is (maar je dijbeen is ook een optie).
Plaats reactie