Vaginaplastiek zonder diepte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

Hoi allemaal,

Een vaginaplastiek zit nog heel ver weg voor mij, maar ik ben me wel alvast aan het oriënteren.
Wat ik wel al weet is, dat ik dit zonder diepte wil.

Heeft er iemand ervaring met vaginaplastiek zonder diepte in Nederland? Of weet je dokters die dit uitvoeren?

Er zijn meerdere punten waarom mijn voorkeur zonder diepte heeft:
- Op sexueel vlak zal ik het niet nodig hebben.
- Nazorg / dilateren. Ik weet van mezelf al dat ik dit niet ga volhouden heel mijn leven lang.
- Mijn huidige geslachtsdeel is niet groot genoeg + besneden...

Ik hoor graag van jullie... <3
pre-op MTF
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door EmilyFara »

Een vriendin van me heeft dat gedaan bij MKV een paar jaar geleden. Verder weet ik d'r niets vanaf, maar het gebeurd dus.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door marianne »

hoi Layla


een hele stap,

even wat overwegingen, niet om je aan het twijfelen te brengen,
meer om een goed gefundeerde keuze te kunnen maken
overweeg wel dat je hele seksuele gevoel nog gaat veranderen/ontwikkelen,
wat je nu nog niet wilt kan nog komen, het kan veel meer worden dan je je hebt voorgesteld.

Diepte is ook een beleving, een stukje intiemiteit, los van of je wel of niet voor penetratieve seks wilt gaan.
Met een kleine flap, een eigen transplantatie is in de meeste gevallen ook genoeg diepte te bereiken,
ook na een circomcisie ,
Ook kan een geringe diepte een optie zijn, net niet door de bekkenbodemspier heen of net wel.
De operatie is dan nog steeds eenvoudiger, en het herstel vaak sneller.
Dillateren is na een jaar echt niet meer nodig, Ik ken niemand die het na een jaar nog doet,

Succes met je keuze ( nog een tip, begin vast met logopedie dat mag altijd, en kost je ook vaak een paar jaar)

PM me maar voor vragen

Marianne
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ga ook voor de vulvaplastiek, minder risico, minder onderhoud. Ik geloof dat iedere chrirurg dit wel aanbiedt.
Irene
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

EmilyFara schreef: 16 jan 2023, 23:08 Een vriendin van me heeft dat gedaan bij MKV een paar jaar geleden. Verder weet ik d'r niets vanaf, maar het gebeurd dus.
Wow dokter Kanhai? Ik zou ook graag door hem geopereerd willen worden… Zo fijn om lezen dat hij dit ook zonder diepte uitvoert :wship:
pre-op MTF
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

marianne schreef: 17 jan 2023, 00:08 hoi Layla


een hele stap,

even wat overwegingen, niet om je aan het twijfelen te brengen,
meer om een goed gefundeerde keuze te kunnen maken
overweeg wel dat je hele seksuele gevoel nog gaat veranderen/ontwikkelen,
wat je nu nog niet wilt kan nog komen, het kan veel meer worden dan je je hebt voorgesteld.

Diepte is ook een beleving, een stukje intiemiteit, los van of je wel of niet voor penetratieve seks wilt gaan.
Met een kleine flap, een eigen transplantatie is in de meeste gevallen ook genoeg diepte te bereiken,
ook na een circomcisie ,
Ook kan een geringe diepte een optie zijn, net niet door de bekkenbodemspier heen of net wel.
De operatie is dan nog steeds eenvoudiger, en het herstel vaak sneller.
Dillateren is na een jaar echt niet meer nodig, Ik ken niemand die het na een jaar nog doet,

Succes met je keuze ( nog een tip, begin vast met logopedie dat mag altijd, en kost je ook vaak een paar jaar)

PM me maar voor vragen

Marianne
Hey Marianne,

Ik ben nog 20 en er kan nog van alles veranderen/ontwikkelen idd. Vandaar dat ik me nog even oriënteer en niet te snel tot een beslissing wil komen :shifty: Eenmaal gedaan, is een stap terug moeilijk...

Ik ben ook gaan kijken naar de mogelijkheden met o.a een huidtransplant of darm vaginaplastiek en die 2de optie heeft mijn voorkeur denk ik dan persoonlijk. Zelf ben ik hetero en is er een kans dat ik die diepte wel ga missen straks als ik alleen anale seks kan hebben. Wel lees ik vaak dat penetratieve seks niet als prettig/comfortabel wordt ervaren, waardoor ik dan toch weer ga twijfelen en neigen richting een operatie zonder diepte :?: Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Als ik lees dat dilateren na een jaar niet echt meer nodig is, stelt dat me wel een beetje gerust. Ik zie het niet zitten, om heel mijn leven dagelijks te blijven dilateren voor x zoveel tijd per dag. Een jaartje of zolang het nodig is, kan ik me nog doorheen slepen denk ik.

Heel erg bedankt voor je bericht. Ik heb hier echt wat aan :hbeat: :hbeat: :hbeat:

Mocht het toch nodig zijn zie je een PM van me verschijnen :lol:
pre-op MTF
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 17 jan 2023, 07:43 Ik ga ook voor de vulvaplastiek, minder risico, minder onderhoud. Ik geloof dat iedere chrirurg dit wel aanbiedt.
Heel veel succes met de operatie Irene :hbeat:
Heb je al wat gepland staan of komt het nog? Welke chirurg overweeg je zelf voor de vulvaplastiek :think:
pre-op MTF
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hij staat nog niet gepland, maar ik ben in gesprek met Dr de Haseth (AUMC)
Irene
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je nog zo jong bent is het misschien goed om te twijfelen, zeker ook omdat je jezelf als heteroseksueel omschrijft. Je moet maar zo denken seks is ook een vorm van dilateren. In mijn geval is dat anders, ik ben al wat ouder (63) heb geen seksuele behoefte meer en val bovendien uitsluitend op vrouwen.
Irene
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 17 jan 2023, 19:46 Als je nog zo jong bent is het misschien goed om te twijfelen, zeker ook omdat je jezelf als heteroseksueel omschrijft. Je moet maar zo denken seks is ook een vorm van dilateren. In mijn geval is dat anders, ik ben al wat ouder (63) heb geen seksuele behoefte meer en val bovendien uitsluitend op vrouwen.
Kijk zo heb ik er nog niet over nagedacht :D Toch maar goed voor mijn eigen overwegingen, dat ik deze bericht heb gestart
pre-op MTF
Plaats reactie