Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vaginaplastiek zonder diepte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Frederieke »

marianne schreef: 17 jan 2023, 00:08 Diepte is ook een beleving, een stukje intiemiteit, los van of je wel of niet voor penetratieve seks wilt gaan.
Dat was ook mijn overweging. En de gebruikte huid voor de bekleding van de neo vagina hoort bij mij. Hergebruik voelt op de een of andere wijze toch beter dan verliezen.

marianne schreef: 17 jan 2023, 00:08 Dilateren is na een jaar echt niet meer nodig, Ik ken niemand die het na een jaar nog doet.
Oh, dat had ik nog niet gehoord, maar ook nooit naar gevraagd trouwens. Ik zie wel wat ik ga doen na een jaar.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door AnneCeleste »

Na een jaar is af en toe penetratieve seks ook goed genoeg. En anders kan je eens in de paar weken dilateren, lijkt me ook niet heel heftig.

Zelf heb ik toch voor diepte gekozen, maar ik zat best wel te twijfelen. Ik had het ook gevraagd aan dr Kanhai, en hij doet het inderdaad wel maar niet vaak (hij grapte dat hij dan weer even moest opzoeken hoe dat ook alweer moest).
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

AnneCeleste schreef: 18 jan 2023, 13:35 Na een jaar is af en toe penetratieve seks ook goed genoeg. En anders kan je eens in de paar weken dilateren, lijkt me ook niet heel heftig.

Zelf heb ik toch voor diepte gekozen, maar ik zat best wel te twijfelen. Ik had het ook gevraagd aan dr Kanhai, en hij doet het inderdaad wel maar niet vaak (hij grapte dat hij dan weer even moest opzoeken hoe dat ook alweer moest).
Oh jeetje, dat vind ik wel een enge grap :think: Dan zou ik het al helemaal niet meer durven als die dat zegt tegen me hahaha
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij het AUMC is het gewoon een standaard optie, dat zelfs in de enquete is opgenomen. Staat volgens mij ook gewoon op hun website. Het is natuurlijk waar dat het een minderheid is die daar voor kiest, maar je hoeft ook weer niet bang te zijn dat een chirurg (welke dan ook) daar moeite mee zou hebben, want het is grotendeels dezelfde operatie, alleen worden er een paar stappen weggelaten.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Marije »

Kanhai heeft een droog gevoel voor humor... ik kan het wel waarderen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Secret24 »

Ikzelf wil ook vaginaplastiek zonder diepte, maar vraag me eigenlijk ook af wat de hersteltijd is na deze ingreep. En is het krijgen van een orgasme nog mogelijk, medisch gezien? Iets wat bij een ingreep met diepte wel het geval kan zijn.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Irene_de_Vreede »

De hersteltijd van een Vulvaplastiek is korter dan van een vaginaplastiek, maar het blijft een ingrijpende operatie. Het krijgen van een orgasme zou normaal gesproken mogelijk moeten blijven, dat wordt geiinitieerd door de clitoris en is onafhankelijk van de diepte
Irene
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Secret24 »

Dat was eigenlijk mijn vraag....of er met vulvaplastiek ook een clitoris was, gezien het feit dat ik geen diepte wil. De sex hoeft van mij en mijn partner ook niet meer, maar zou een extra zijn om nog enig gevoel daar te kunnen hebben.
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door layla »

Secret24 schreef: 20 jan 2023, 12:57 Dat was eigenlijk mijn vraag....of er met vulvaplastiek ook een clitoris was, gezien het feit dat ik geen diepte wil. De sex hoeft van mij en mijn partner ook niet meer, maar zou een extra zijn om nog enig gevoel daar te kunnen hebben.
Aan de uiterlijk zou je geen verschil moeten zien, dus je hebt inderdaad ook een clitoris. Het enige verschil is dat je geen holte krijgt, verder wordt dezelfde stappen ondernomen tijdens de operatie...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vaginaplastiek zonder diepte

Bericht door Marije »

Inmiddels heb ik een paar dagen geleden mijn SRS gehad bij Dr. Kanhai en ik ben nu dus ook "Post-op"... hoewel het herstel nog wel eventjes zal duren.

Mijn kamergenote is op dezelfde dag geopereerd als ik en zij koos voor de vulvaplastiek. Een vagina zonder diepte. Kanhai doet dat inderdaad vrij weinig, zo weinig dat in de ontslagpapieren een foutje stond omdat die duidelijk waren bedoeld voor een vagina met diepte.

De dag na de operatie was ik wel een beetje jaloers. Mijn kamergenote was 20 jaar ouder dan ik en was met een hoger BMI de operatie ingegaan maar ze kon echt veel eerder weer fatsoenlijk staan en lopen dan ik en ze had ook aanzienlijk minder pijn. Het lijkt me daarom ook echt een veel lichtere operatie.

Er zijn volgens mij echter ook nog meer verschillen dan alleen diepte of geen diepte.

Dr. Kanhai is vooral bekend omdat hij je naast een clitoris ook een g-spot geeft. Dat wordt ook wel de "vagina 2.0" genoemd en bij mijn weten doen ze dat bijvoorbeeld niet in het VUMC of het Radboud, daar doen ze alleen de traditionele operatie met clitoris.

Inmiddels is er ook de vagina 3.0 waarbij je zelf vochtig kunt worden zonder glijmiddel. Dit wordt nog niet actief door MKV aangeboden, je moet er expliciet om vragen.

Ik heb daarom gevraagd en het gekregen. Volgens dr. Kanhai heb ik een diepte van 14 cm met alles erop en eraan dus het verschil tussen mij en mijn buurvrouw was behoorlijk.

Overigens ben ik inmiddels al weer behoorlijk mobiel en ik voel me goed.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: