Nieuwe chat! Zie dit topic.

Neuscorrectie (FFS?)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door layla »

Hey allemaal!!!

Ik ben zo blij en moest hier even mijn vreugde delen!!! :lol:
Eindelijk een chirurg gevonden, waar ik op korte termijn terecht kan voor een neuscorrectie.
Over 2 maandjes ga ik onder het mes, maar eerst een consult volgende maand...

Dit is nog maar het begin van mijn facial feminisation, meer zal later volgen als ik daar de financiële ruimte voor krijg.
Mijn neus is het geen wat voor mij als mannelijk oogt en wat mij dus het meest dysforie geeft. Dit heeft dan ook voor mij prioriteit, om als eerst behandeld te hebben. Verder vind ik zelf en mijn omgeving ook dat mijn gezicht vrouwelijk oogt. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Een neus kan zoveel aan je gezicht veranderen, wie weet denk ik na de operatie dat het dan ook wel klaar is voor mij met de aangezichtschirurgies :shifty: (hoop ik). Mijn portemonnee zal me in ieder geval wel dankbaar zijn haha.
pre-op MTF
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door Frederieke »

Spannend, waar ga je naar toe?
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door layla »

Frederieke schreef: 23 jan 2023, 22:24 Spannend, waar ga je naar toe?
Janssen kliniek in Oisterwijk :shock: Ik kan op het internet weinig vinden over ervaringen voor een neuscorrectie bij deze klinieken, maar het contact was heel fijn telefonisch. Nu eerst even kijken hoe het consult gaat... Doe het vooral om budget, omdat het € 4500 is. Voor Nederlandse standaarden is dit vrij goedkoop vergeleken met andere klinieken die tegen de €7000 vragen. Blijkbaar de prijsverschil, omdat hun een eigen kliniek hebben met een eigen O.K etc.

Ik heb wel wat voor en na foto's gekregen per mail en wat ik vooral fijn vind aan deze chirurg is dat zijn neuscorrecties er natuurlijk uit zien. Tijdens de consult, zal hij meer laten zien. Via een facebook groep heb ik ook iemand gesproken die daar geopereerd is, wat mij heeft doen beslissen om in ieder geval de operatie datum in optie te zetten en op consult te gaan :dance:
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door Yvonne »

Ik doe dit niet snel, maar bij deze naam ging er vaag een lampje rinkelen.

Google eens op "plastisch chirurg Martin Janssen te Oisterwijk" al dan niet im combinatie met "berisping", "weer* en/of" Geen of onvoldoende zorgverlening".
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door Yvonne »

100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door layla »

Yvonne schreef: 24 jan 2023, 00:53 Ik doe dit niet snel, maar bij deze naam ging er vaag een lampje rinkelen.

Google eens op "plastisch chirurg Martin Janssen te Oisterwijk" al dan niet im combinatie met "berisping", "weer* en/of" Geen of onvoldoende zorgverlening".
Was eigenlijk in eerste instantie heel benieuwd hoe de consult zou gaan... Hij kan zich natuurlijk beter voordoen dan die eigenlijk is...
Wat ik tot nu toe hoor/lees is dat alles heel goed gaat als er niks aan de hand is, maar ze nergens te bekennen zijn zodra de operatie mis gaat en je daadwerkelijk ook een klacht hebt. Besloten om er toch van af te zien.

Nu in contact met kliniek Heyendael en CoraMed in Polen. Polen staat ook heel bekend om neuscorrecties.
Kan bij beide op korte termijn terecht :hug:
pre-op MTF
Deny2023
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2023, 07:56
Gender: Trans MtF

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door Deny2023 »

Spannend, heel veel succes. Ik hoor graag van je na de ingreep.
Ik wil dat zelf ook gaan doen

X Deny
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door layla »

Deny2023 schreef: 05 feb 2023, 15:55 Spannend, heel veel succes. Ik hoor graag van je na de ingreep.
Ik wil dat zelf ook gaan doen

X Deny
Uiteindelijk ben ik de operatie niet meer ondergaan, omdat ik geen goed gevoel had na 2 consulten bij 2 verschillende chirurgen.. Inmiddels wel neusfillers, waar ik heel heel heeeeel blij mee ben! Ik heb eindelijk de vorm neus die ik wilde en lijkt het optisch kleiner :D (En vriendelijker voor mijn portemonnee)
pre-op MTF
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door layla »

UPDATE! : Ik heb inmiddels de fillers weer laten oplossen en ben de echte neuscorrectie ondergaan in Turkije. De dokter heeft precies gedaan wat ik wilde. Mijn gezicht oogt nu zoveel vrouwelijker dan het was en ik kon niet blijer zijn!!! :hbeat: :wship:
pre-op MTF
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Neuscorrectie (FFS?)

Bericht door MaviPembe »

Wat fijn voor je dat je blij bent van het resultaat!

In welke kliniek liet je je opereren en tegen welke prijs?