FFS Dr. Meijer

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: FFS Dr. Meijer

Bericht door Amber Vlinder »

Hoi Lieve meiden,

Dit onderwerp ook maar even updaten; haha.

Inmiddels heb ik alle 3 FFS-operaties gehad. De tweede, voorhoofd/wenkbrauwen, was op 8 november ook in Bos en Duin. En omdat iemand anders de operatie had afgezegd werd ik op 22 - of was dat nu 23 - december gebeld of ik op 28 december de operatie aan mijn kaak en kin in het VUmc wilde ondergaan. Deze laatste was trouwens wel met een overnachting, maar meteen na de controle en een scan van mijn gezicht mocht ik de volgende ochtend meteen naar huis.

Meiden wat ben ik blij dat ik nu alle operaties achter me heb. Niet dat ik ertegen opzag, maar omdat met name de FFS wel erg lang op zich heeft laten wachten; grotendeels door Corona.
Nu is het wachten tot alle zwellingen zijn verdwenen. Brigitte zei trouwens dat de zwellingen van kin/kaak ongeveer voor 80% na 4 maanden zijn verdwenen. Dus voorlopig maar lekker vanuit huis werken; waren we toch al aan gewend geraakt.

In een eerder bericht schreef ik trouwens dat de kin/kaak ook in Bos en Duin kan plaatsvinden, maar na nog wat gebabbel met Brigitte gaf ze zelf aan dat ze die toch liever in het VUmc doet.

En even een tip voor de meiden die ook de kin/kaak operatie ondergaan, je mag daarna gewoon op je zij slapen hoor. Vooral omdat het slikken de eerste dagen na de operatie wat lastig is, is dat wel handig omdat je aardig wat speeksel verzameld omdat je het niet automatisch doorslikt. Dat vond ik wel het meest irritante van alles. Kauwen kun je ook de eerste tijd wel schudden, dus vloeibaar eten is noodzakelijk. Na 2 weken kun je wel wat zachte dingen proberen, maar alles kost wel wat moeite. Ben trouwens benieuwd hoe lang het duurt voordat je je kaken weer helemaal vrij kunt bewegen zoals voorheen. Dus als post ops daar iets over kunnen vertellen, go girl!
Brigitte heeft trouwens bij de controle na 2 weken wel een paar hechtingen verwijderd, mar ook een aantal nog laten zitten. Deze lossen vanzelf op, maar dat gaf wel meteen wat meer vrijheid bij het eten.

Zo dat was het weer even. Zodra er weer wat te melden valt mail ik wel weer.

Lieve groet,
Amber