ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Psychologen en procedures
Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2022, 09:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Martin »

Heeft iemand ervaring of verhalen gehoord van "Uw psychiater" in Zwolle? https://uwpsychiater.nl/gender/

Ik zie dat zij ook een officiele diagnose kunnen stellen en doorverwijzen, maar ik ben ze nog niet eerder tegengekomen. Volgens hun website bieden ze pas deze zorg aan sinds janurai 2022. Wachttijden van 16 weken, "Bij aanmelding wordt er direct een afspraak gemaakt. Je weet daarom precies waar je aan toe bent."
Heeft iemand verhalen gehoord/ervaring?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Marije »

Ik ben er geweest voor de second opinion van PsyTrans. Of ze ook hele trajecten doen weet ik niet.

Het gesprek ging soepel en fijn.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Sophie123
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2023, 13:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Sophie123 »

Ik heb overal rondgemaild/gebeld om de snelste plek te vinden en dat bleek (2 weken geleden in ieder geval) daar te zijn. Dus meteen doorverwijzing gevraagd en werd dezelfde dag nog gebeld om een afspraak te maken. 10 Februari heb ik daar mijn intake en kan ik misschien meer laten weten.
Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2022, 09:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Martin »

Dat is echt snel inderdaad! Success met de intake en ben benieuwd naar je ervaring =)
Gebruikersavatar
JuliaHaarman
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2020, 05:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nijkerk

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door JuliaHaarman »

Prima. ben er ook geweest voor de second opinion, eerst gesprek met assistent en daarna met de psychiater , was eigenlijk best gezellig, ze hebben in no time door wie er tegen over ze zit. Lekker veel vragen gehad , waar ik mezelf mocht uitleggen zeg maar. Als je jezelf bent is dat het minst moeilijk.
Groetjes Julia, en de tijd van inplannen was zo geregeld vorig jaar.
Sophie123
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2023, 13:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Sophie123 »

Ik had gisteren daar mijn intake en dat is allemaal prima gegaan. 2 psychiaters en 1 psychiater in opleiding en gewoon een goed gesprek gehad en meteen volgende afspraak gemaakt voor komende dinsdag al. Ik vroeg ook hoe het kon dat zij niet zo'n lange wachtrij hadden en ze zeiden dat dat kwam omdat ze het nog maar een jaar doen en dat ze nog niet zoveel bekendheid hebben en dat ze nog veel ruimte over hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er zo snel mee heb kunnen beginnen en hoop dat de snelheid zo doorzet zodat ik ook snel naar de endocrinoloog kan.
Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2022, 09:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Martin »

Wat goed om horen, ook dat je direct je traject kan opstarten. Bedankt voor het laten weten in ieder geval, en success!
Hebben ze een indicatie gegeven hoeveel gesprekken er over het algemeen minimaal nodig zijn voordat ze een officiele diagnose kunnen geven en doorsturen naar een endocrinoloog?

Ik heb over een paar weken ook mijn intake, ik kijk er erg naar uit, maar ook spannend.
Sophie123
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2023, 13:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Sophie123 »

Gisteren dus mijn tweede gesprek gehad en daar kwam ook naar voren dat er nog 2 of misschien 3 gesprekken moeten komen voordat ik doorgestuurd kan worden. Volgende afspraak is minder snel dan in minder dan een week, maar dat was te verwachten. Ik heb meteen 2 afspraken gemaakt in maart en hoop daarna dus doorgestuurd te worden.

Succes met je intake!
N.oahhai
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2023, 01:38
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Rotterdam

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door N.oahhai »

Door dit bericht ben ik ook uitgekomen bij UwPsychiater, zojuist de verwijzing doorgezet en nu wachten tot de procedure wordt opgestart. Ik ben benieuwd!! Ik zal mijn ervaringen ook wel delen voor wie wilt :dance:
Leef in plaats van geleefd worden :hbeat:

4 april 2023 wachtlijst UwPsychiater
22 mei 2023 intake UwPshchiater
22 januari 2024 Intake & start T GC
26 maart 2024 Intake chirurg TS
13 mei 2024 Mastectomie GC
Sophie123
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2023, 13:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: ervaring "Uw psychiater" Zwolle?

Bericht door Sophie123 »

Even een update vanuit mij. Ik heb 4 afspraken gehad en afgelopen maandag de 2nd opinion. Mijn dossier wordt nu 8 mei voorgelegd bij een gender team, waarna ik binnen 2 maanden opgeroepen wordt. Voor Nederlandse begrippen is dit dus heel snel, ook al voelt het nog steeds een beetje langzaam, maar we gaan vooruit.