Psytrans inschrijving

Psychologen en procedures
Josh
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Josh »

Tess_ schreef: 31 dec 2022, 18:27 Dat dacht ik ook, maar ik kreeg deze e-mail van Psytrans waarin staat dat mijn verzekering eventuele vergoedingen rechtstreeks aan Psytrans zou betalen...

e-mail van Psytrans: "Omdat PsyTrans op basis van restitutie werkt, ontvang je maandelijks een factuur van PsyTrans van de gemaakte kosten. Deze dien je in bij jouw verzekeraar. Deze zal het bedrag deels of volledig vergoeden (afhankelijk van jouw verzekering/polis dus) en uitbetalen op jouw bankrekening, waarna je de factuur van PsyTrans kunt voldoen. Je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling van onze factuur."
Er staat dat de zorgverzekering het uitbetaald op jouw eigen bankrekening. Het is dus de bedoeling dat jij zelf aan Psytrans moet betalen.
Dit is voor iedereen hetzelfde.

Ik betaal meestal direct aan PsyTrans wanneer ze de factuur sturen, dan dien ik de factuur in bij de verzekering en krijg het bedrag dan teruggestort op mijn rekening. Mijn zorgverzekering doet er doorgaans 3-5 werkdagen over om het uit te betalen.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Tess_ »

Bedankt Josh, dat klinkt logisch. Wat mij nog onduidelijk is, is hoeveel dat traject met Psytrans kost. Wat ik hier van anderen heb gelezen, is dat er ongeveer 5-7 gesprekken zijn, waarvan ik aanneem dat ze tussen de 60 en 90 minuten zullen duren. Wat zou de totale som van die sessies zijn, wetende dat dit van elke situatie kan afhangen?
Josh
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Josh »

Ik denk dat je uit kan gaan van ongeveer €1200 - €1500 in totaal

Maar je krijgt per 1-3 gesprekken een factuur, dus initieel is het zo'n 500 voor de eerste 2 facturen.
Daarna kan dat 50-100 per factuur zijn en daar zitten dan ook gemiddeld 1 maand of meer tussen.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door sammy »

Je krijgt na elke maand een factuur van de afgelopen maand. Gesprekken kosten ongeveer €150 - €175 per 60 minuten/gesprek. Dat X 5 a 7 gesprekken
Dus stel we gaan uit van €175 X 7 = €1225,-
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Tess_ »

Ik ben blij verrast hoe snel en super professioneel het traject met Psytrans bij mij gaat. Wat een verschil met het laatste traject dat ik in België heb afgelegd waarvan ik de naam niet zal verklappen. Ik had de intake met Psytrans op 6 feb, net gebeld met Eva, aanstaande maandag vragenlijsten gedaan gevolgd door nog 4 telefoontjes per week en doorgestuurd naar de 2nd opinion call na 3 april. Wat een perfecte klantenservice. Zo blij mee!!!
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Marije »

Ze zijn echt fantastisch en heel betrokken. Ik heb mijn hele transitie van intake naar SRS gedaan in 1 jaar en 2 maanden. Het is geen wedstrijd, maar ik vond 't wel fijn.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Daan_3 »

Wat fijn! Ik heb over een paar dagen mijn intake. Ik kan niet wachten!
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Tess_ »

Afgelopen donderdag heb ik een gesprek van 30 min gehad met Eva-Marijn Stegemann, de oprichter van Psytrans. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling om een uur te praten over mijn "transgender CV", maar in plaats daarvan planden we alle komende telefoontjes met Psytrans en spraken we wat over mijn geschiedenis. Het was een super professioneel gesprek met haar en op deze manier voelde ik dat ik mezelf of mijn vorige traject met een belgische gendertherapeut moest uitleggen, die besloot mijn traject met hen niet voort te zetten, hoewel ik de definitieve diagnose en 2nd opinion had gedaan; maar dat is een ander verhaal voor een andere keer (#gatekeeping #shamefulpractice #beneluxgenderteam).

Eva heeft 4 afspraken met mij ingepland: volgende week over de vragenlijsten (die ik twee dagen geleden heb ingevuld), een week later hebben we het over mijn "CV", nog een week later over mijn medische wensen en twee weken later heb ik mijn laatste telefoontje met hen van waaruit ik doorgestuurd word naar de second opinion. Dus bij een positieve gok denk ik dat ik begin mei kan worden doorgestuurd naar het Maasstad Ziekenhuis en waarschijnlijk een maand later met HRT kan beginnen?!

Ik vertelde Eva dat ik zo verbaasd ben over de snelheid en professionaliteit van hen, wat zo'n groot verschil is met mijn vorige traject, dat kwetsend en beschamend was. Zo blij dat ik onder de hoede van Psytrans kon komen.

ah ja - sorry voor mijn door Google vertaalde tekst, ik versta nederlands, mijn schoonouders zijn nederlands maar schrijven is nog steeds werk in uitvoering :D
Plaats reactie