Om een klein beetje backstory toe te voegen (ik ben hier heel open over) ik ben niet goed behandeld in mijn jeugd, en ben pas sinds een paar maanden volledig ontsnapt uit deze situatie. De (positieve) veranderingen in mijn genderidentiteit zijn vanaf dat moment in een stroomversnelling geraakt. Nu weet ik dat ik als kind al heel graag een jongetje wilde zijn, maar doordat ik ben opgegroeid in een toxische, conservatieve omgeving heb ik deze gevoelens voor mijn eigen veiligheid onderdrukt. Als tiener ben ik hyperfeminine geworden en werd makeup artist. Wat geen probleem is natuurlijk, ik hou van haar, mijn jongere zelf. Maar ik settle nu heel gepast in het midden. Geen 'tomboy' meer, geen 'makeup artist' meer, maar non binair.
Toch is dat schommel effect nog steeds aan de gang, en de ene dag voel ik mij meer trans man, en de andere dag voel ik mij meer non binair. Hoe kan ik nou, zeker in een omgeving waar niet veel andere mensen deze gevoelens hebben, ontdekken wie ik ben/wat bij mij past? Met in het achterhoofd dat ik nooit kind heb kunnen zijn, en dit een gedeelte is van een uitgestelde puberteit, door mijn complexe opvoeding (C-PTSS)
Ik verwacht niet dat hier 1 antwoord op is, ik ga gewoon graag in discussie om mijn referentiekader te verbreden en dingen van meerdere perspectieven te bekijken