Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Bericht door Tess_ »

Dus mijn verzekering (ZK) stuurde me de eerste vergoeding voor gezichtsontharing van max 1750.
Allereerst ben ik blij dat ze dit doen aangezien ik al 13 laserbehandelingen uit eigen zak betald had.

Ik heb echter twee vragen:
Ze schreven me dat elke nota die 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353' erin moet hebben, maar ik kwam erachter dat zowel laser als epilatie dezelfde code 7353 hebben. Kan ik die vergoeding voor beide gebruiken laser en elektrische epilatie of alleen voor epilatie?

Ten tweede Moet ik alle behandelingen onder die vergoeding bij dezelfde huidtherapeut doen? Ik heb laser gebruikt met Mediderm Utrecht en vond ze erg goed vanwege hun resultaten, maar zou graag een kliniek in Houten willen gebruiken voor elektrische epilatie omdat ze daar veel beter lijken te zijn? Is dat mogelijk?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Bericht door Marije »

Ja, dat kan. Ik krijg combinatiebehandelingen van zowel epilatie als laser en dat declareren we op 1 factuur.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Bericht door Frederieke »

Ik kan alleen uitspraken doen over VGZ, maar ik vermoed dat het bij ZK hetzelfde is omdat het om zorg uit de basisverzekering gaat.

Bij VGZ geldt dat zowel elektrische epilatie als laserbehandeling vanuit hetzelfde budget vergoed wordt. Dat betekent dezelfde prestatiecode (7353).

En het budget is gekoppeld aan een behandelaar. Niet zozeer de persoon maar AGB van de praktijk. Dus je kunt bij VGZ niet de laserbehandeling ergens anders doen dan de elektrische epilatie. Tenzij je een van beide zelf wilt betalen natuurlijk...

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Bericht door Tess_ »

Frederieke schreef: 28 mar 2023, 17:57 Ik kan alleen uitspraken doen over VGZ, maar ik vermoed dat het bij ZK hetzelfde is omdat het om zorg uit de basisverzekering gaat.

Bij VGZ geldt dat zowel elektrische epilatie als laserbehandeling vanuit hetzelfde budget vergoed wordt. Dat betekent dezelfde prestatiecode (7353).

En het budget is gekoppeld aan een behandelaar. Niet zozeer de persoon maar AGB van de praktijk. Dus je kunt bij VGZ niet de laserbehandeling ergens anders doen dan de elektrische epilatie. Tenzij je een van beide zelf wilt betalen natuurlijk...

Groetjes, Frederieke.
Dat klinkt logisch Frederike, ik denk dat ik dan naar Huidzorg Houten ga, hun werk met transgender mensen klinkt goed.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vraag 'gezichtsepilate transgender met behandelcode 7353'

Bericht door Irene_de_Vreede »

Officieel waren mijn behandelingen de laatste keren alleen voor elektrisch epileren, maar zoals gezegd gaan die vaak op 1 faktuur. Mijn behandelaar heeft ook om de zoveel tijd altijd nog een rondje laser gedaan, dat gaf geen problemen. Ik denk als je dit bij twee verschillende behandelaren zou doen, dat dit wel problemen zal opleveren.
Irene