Ik ben een 20-jarige transvrouw die helaas op jonge leeftijd al te kampen heeft met haarproblemen.
Mijn dermatoloog heeft mij gediagnosticeerd met Alopecia Areata. Voor de lezers die hier niet bekend mee zijn: Alopecia is een auto-immuunziekte, waarbij je afweersysteem als het ware je eigen lichaam aanvalt. Het denkt dat je haren er niet horen, dus valt het je haarzakjes aan.
Helaas is het enige wat mijn dermatoloog zegt: Afwachten, afwachten, afwachten
Wel ben ik begonnen met het gebruiken van Minoxidil i.c.m. een dermaroller 0,5mm.
Wie o wie heeft de gouden tip om je kale kop te verbergen? Ik heb meerdere kale plekken over mijn hoofdhuid en merk helaas inmiddels ook al dat mijn wenkbrauwen worden aangevallen... Vorige week heb ik de grote stap genomen om mijn kop kaal te scheren, wat mij nu nog steeds dood onzeker maakt...
Ik denk dat ik misschien toch maar een haarwerk moet gaan overwegen? Ik kijk er erg tegen op, omdat ik eerder al een pruik met lace front heb gedragen. Het zit totaal niet lekker en irriteert alleen maar voor mijn gevoel, maar zo onzeker rondlopen is ook niet gezond voor mijn mentale gezondheid.