Op vakantie naar Egypte

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Joey
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2022, 12:16
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij

Op vakantie naar Egypte

Bericht door Joey »

Hoii,

Ik wil graag dit najaar naar Egypte, maar ik vraag mij af of andere trans personen daar zijn geweest en of ze daar problemen hebben ervaren met het trans zijn. Bijv. Op het vliegveld, met het visum of gewoon in het land tijdens de vakantie. Alle info is welkom.

Groetjes Joey
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door San(ne) »

Ik ben er niet zelf geweest, dat ten eerste. Vraag me wel af wat de reden is dat je naar deze bestemming wilt?
Als dat is om mensen op te zoeken of echt om bepaalde dingen van het land te zien; oké. Als je van plan bent om een "klassieke" resortvakantie te oden zou ik toch even een ander land kiezen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/egypte
Er is geen enkel deel van het land groen.

Daarbij, het volgende (ook van de overheidssite):
LHBTIQ+
Lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders, interseksen, queers en personen die hun gender of seksualiteit anders benoemen (LHBTIQ+’s) worden niet algemeen geaccepteerd. Deze groep krijgt steeds vaker te maken met arrestaties en veroordelingen. In het verleden zijn buitenlandse homoseksuelen het land uitgezet. Houd hier rekening mee.

En als toetje: https://www.thepinknews.com/2021/05/08/ ... nder-lgbt/

Je moet dit natuurlijk helemaal zelf weten en ik begrijp ook best dat je gewoon het land wilt zien. Ik zou persoonlijk toch even een andere bestemming kiezen, al is het maar omdat een vakantie naar een land als dit mij de hele tijd stress zou opleveren.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door Josh »

San(ne) schreef: 31 mei 2023, 10:50

En als toetje: https://www.thepinknews.com/2021/05/08/ ... nder-lgbt/
Dit artikel vind ik persoonlijk wel een beetje vreemd van die twee trans mannen.
Ik snap dat het niet overal gemakkelijk is/mogelijk is om je paspoort aan te passen naar je genderidentiteit, maar als je dus al identificeert als trans man en daaruit concluderend dus in het wensgeslacht 'man' wilt leven en daarnaast ook al enige tijd in transitie bent waardoor je door de meesten al aangezien wordt als man vind ik het raar dat je dan je paspoort niet aanpast vóórdat je gaat reizen en/of gewoon een land kiest waar het algemeen geaccepteerd wordt.
Ik vind het dan ook al helemaal achteloos om dan naar een land zoals Egypte af te reizen en zó verbaasd te zijn hoe je dan behandeld wordt wanneer je documenten niet overeenkomen alsof je dat niet van tevoren had kunnen bedenken/op kon zoeken. Alsof ze verwachtten dat voor hen specifiek het hele land hun standpunt zou aanpassen en ze met open armen verwelkomen.

Ze komen via dit artikel op mij echt heel erg onnozel over “Ze zeggen dat we er niet vrouwelijk uitzien en daarom willen ze ons niet binnenlaten. We waren geschokt, we probeerden uit te leggen dat er over de hele wereld geen probleem mee is, maar ze namen de paspoorten mee voor inspectie en keek naar de foto's alsof we gezocht werden.

"Het is een vreselijk gevoel, we wilden gewoon vakantie"


Ze zeggen dat we er niet vrouwelijk uitzien
Dan is het toch logisch dat je tegen wordt gehouden? Je kan wel met een vals paspoort reizen als je totaal niet eens meer lijkt op je foto en niet meer dezelfde naam of geslacht hanteert.

we probeerden uit te leggen dat er over de hele wereld geen probleem mee is
Dat is de grootste onzin, er zijn nog genoeg landen buiten Egypte waar er een probleem mee is. En sowieso is het de taak van de grensbewakers om te weten wie het land binnengaan, als jouw paspoort niet overeenkomt met wie jij bent dan is er wel degelijk een probleem lijkt mij.

maar ze namen de paspoorten mee voor inspectie en keek naar de foto's alsof we gezocht werden.
Omdat ze niet een overeenkomst zien tussen jouw paspoort, met naar verwachting een foto van een vrouwelijk uitziend persoon, met hoe je er nu uitziet tijdens/na transitie?? Je hanteert daarnaast ook nog eens (vermoedelijk) een andere voornaam dan die op je paspoort staat.

"Het is een vreselijk gevoel, we wilden gewoon vakantie"
Lijkt mij logischer om op vakantie te gaan naar een land waar je niet met risico voor eigen leven hoeft rond te reizen? Of ga je normaal gesproken ook voor je vakantieplezier naar het front van oorlogsgebieden?

Dit soort onnozel gedrag die de aandacht krijgt lijkt mij echt niet bevorderlijk voor andere trans personen in het algemeen als dit het beeld is wat naar buiten wordt gebracht.

Deze dergelijke situatie staat wat mij betreft zowat geheel buiten het feit dat Egypte de LHBTIQ+ gemeenschap niet accepteert.
Deze mensen leggen de gehele verantwoordelijkheid bij het land en hun standpunten tegenover LHBTIQ+ in plaats van enige verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen voor waar ze zelf invloed op hebben.

Maar ja dit is mijn mening en is niet per se relevant.

Uiteindelijk is het inderdaad een (groot) risico om af te reizen naar Egypte ook als je niet trans zou zijn. Maar als je dat risico wilt nemen en als je de papieren op orde hebt, mensen niet twijfelen over je geslacht wanneer deze jou voor het eerst zien en je verder gewoon op kunt gaan in de mensen massa dan zou het misschien wel mogelijk zijn om zonder problemen erheen te reizen.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door San(ne) »

Belangrijk over dat artikel is om in ogenschouw te nemen dat deze twee trans mannen Israëlisch zijn. Het is pas sinds 2020 mogelijk om daar je gender marker aan te passen zonder sterilisatie en geslachtsoperatie.

Daarnaast is het misschien voor Israëlieten minder onlogisch om op vakantie te gaan naar Egypte.

Ik snap je kritiek deels, als het om “westerse” trans mannen was gegaan. Omdat zij Israëlisch zijn is het mijns inziens wel net iets anders dan slechts “onnozel gedrag”.
Joey
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2022, 12:16
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door Joey »

De reden dat ik naar Egypte wil is om een week mee te doen met een georganiseerde tennis reis. Het is op een resort in de woestijn waar verder niks is als toerisme. De onveilige gebieden en grote steden kom ik dus sowieso niet.
Ik heb mijn transitie volledig afgerond dus niemand merkt iets aan de buitenkant van mij.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door San(ne) »

Joey schreef: 01 jun 2023, 23:53 De reden dat ik naar Egypte wil is om een week mee te doen met een georganiseerde tennis reis. Het is op een resort in de woestijn waar verder niks is als toerisme. De onveilige gebieden en grote steden kom ik dus sowieso niet.
Ik heb mijn transitie volledig afgerond dus niemand merkt iets aan de buitenkant van mij.
Lijkt me dan als je stealth bent (voor de inwoners) en in een groep reist je best zou kunnen gaan. Ik snap inderdaad dat je er dan heen wilt, als het een reis is die door anderen wordt georganiseerd en waarbij je als deelnemer mee gaat.
CarlaJansen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Op vakantie naar Egypte

Bericht door CarlaJansen »



Het is maar wat je leven of je gezondheid je waard is… even https: voorzetten

//www.reddit.com/r/asktransgender/comment ... ans_woman/