Beste allemaal,
Een aantal dagen na de epilatie van mijn bovenlip ontstaan er ontstekinkjes, witte blaasjes met vocht, op de geëpileerde plek. Ik moet uitkijken ze niet open te halen want anders geneest het niet mooi. Ik smeer al wondgenezingszalf, Alhydran. Dat houdt het wel soepel en zacht maar voorkomt niet. Hebben jullie suggesties om de ontstekingen te voorkomen of heelt tijd alle wonden?
Groetjes, Henriëtte
Ontstekinkjes na epilatie
-
henriettederit
-
Lise
Re: Ontstekinkjes na epilatie
Ik had er soms ook last van. Dat was minder als ik geen pijnstillende Emla-creme vooraf smeerde (maar ik weet niet of je dat überhaupt gebruikt). Daarnaast verschilde het ook heel erg per behandelaar: bij de ene behandelaar eigenlijk nooit, bij een andere behandelaar zat ik onder. Het is best een precies werkje, de ene persoon heeft daar meer skill en geduld voor dan een ander. Misschien heb je gewoon een erg gevoelige huid en is er niets aan te doen, maar je een keer door iemand anders laten behandelen is misschien een optie?
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Ontstekinkjes na epilatie
Ik heb er gelukkig nooit last van gehad. Ik zou het zeker met je huidtherapeut bespreken.
Irene