Srs, voor post ops

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Srs, voor post ops

Bericht door Fay Ola di jee »

Hi all, ik ben met mijn aankomende srs ( surreal) vooral benieuwd of het uiteindelijk een verschil maakt in hoe je je voelt vergeleken mbt de kunstmatige onderdrukking daarvoor, en of je daarna nog meer bent vervrouwelijkt.

Dank u :)
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Srs, voor post ops

Bericht door Marije »

Ik voel me absoluut veel beter... het klopt allemaal en je wordt niet elke keer als je je aan of uitkleed of wanneer je naar de wc gaat met het verleden geconfronteerd. Voor mij is 't een feestje.

Of je daarna nog verder veranderd hangt denk ik af van wat je had als testosteron blokker. Ik heb begrepen dat oude blokkers (deels) gebaseerd waren op progesterenen en als je dan daarmee stopt kan het juist een tegenovergesteld effect hebben.

Ik zat aan de injecties, dat schijnt hetzelfde spul te zijn als de puberteitsremmers. Zelf heb ik echt het idee dat de vetverdeling beter gaat nu, maar ik zat toen ik mijn SRS kreeg nog maar 9 maanden aan de HRT waarvan amper 5 maanden met fatsoenlijke E waarden van rond de 300. Ook ben ik een week voor mijn SRS begonnen aan de Progesteron.

Een vriendin van mij heeft niet al die verwarring maar bevestigde twee weken geleden wel mijn gevoel dat de vetverdeling veranderd, dus wie weet.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Voor mij was de SRS echt goed om te doen, zoals Marije al schrijft: eindelijk klopt het allemaal.
Was echt blij toen ik wakker werd en natuurlijk gaat het leven daarna “gewoon” verder met ups en downs net als voor iedereen, een zorg kwam nooit meer terug😉!
Fysieke sterkte liep ook na mijn SRS nog terug.

Dat ik ruwweg een 1/2 jaar moest stoppen met HRT in de periode rondom mijn SRS (2x uitgesteld) heeft de eerder mooi ingezette veranderingen geen goed gedaan😅.
(mogelijk door wat Marije beschreef:stoppen met oude blokkers, en dan ook 1/2 jaar geen E, wat ook de oude synthetische waren, na herstart werd ik daar snel dik van…. Daarna over naar Premarin, en 1/2 jaar later halve dosis wegens zwangerschapsvlekken in mijn gezicht bij beetje zonlicht, dat ruim 20 jaar geslikt)

In de lange termijn is mijn vetverdeling verder veranderd, bv mijn bovenbenen zijn nu echt mooi rond en sluiten tegen elkaar aan. Iets meer heupen en ik denk dat mijn borstweefsel ook iets is toegenomen zo merkte ik bij Dr Kanhai tijdens onderzoek om mijn borstimplantaten te laten vervangen door lipofilling🤗.
Fay Ola di jee

Ok, dank voor de uiteenzetting , daarna dik worden is wel een zorg die ik heb, maar genetisch zittut niet in, dunne spriet ikke.

Ik slik spiro en extra pleisters, deca spuiten overwogen maar voor die laatste paar maanden lijkt het me wat onzinnig.

Was vooral benieuwd in gevoel nadat de testofabriek weg is.

Dat met de srs ook een hoop gedoe verdwijnt lijkt me erg prettig, mentale stress is killing he.

Gr Fay
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Over gevoel moet ik even terug in de tijd, ben vooral rustiger geworden in mijzelf. Ook toegankelijker in gesprekken met vreemden. Voelde mij compleet! En had geen hekel meer aan foto’s van mijzelf🤗 immers nu kon er niets fouts meer te zien zijn.
Filosophiser ook. Ging voor een vriendje echter ben getrouwd met een vrouw. Geestelijk contact bleek belangrijker dan “jasje”🤣.
Er was toen nog geen keuze in SRS uitvoering zoals nu. Had trouwens niets anders gewild dan volledige diepte.

Inmiddels heb ik begrepen dat vooraf SRS stoppen met HRT niet meer (altijd) hoeft wat daarmee eenvoudiger en stabieler zal zijn🤗
Laatst gewijzigd door Dawn op 19 jun 2023, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay Ola di jee

Pre op geeft veel onrust steeds, je voelt je voortdurend ongemakkelijk, 1 van de reden dat ik een teruggetrokken leven leidde, op het eenzame af vaak.

Hrt is echter wel de eerste reddingsboei geweest, zonder zat ik hier niet meer , daarmee kwam ook al wat broodnodige rust, fijn te lezen dat dat nog beter wordt post op .

Kompleet ja, dat is wat je wil zijn, niet gehandicapt.

Als ik mensen uitleg hoe het voelt zeg ik,stel je voor , je loopt de hele dag met een penis op je voorhoofd, hoe zou je dat vinden?

Het benadert het gd ongemak niet helemaal maar men kan zich er wel wat bij voorstellen
Jennifer Westerman
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Jennifer Westerman »

Hai Fay,

Ja en ja.
Maar ook, het blijft heel persoonlijk.

Ik vier tegenwoordig mijn verjaardag op de dag van mijn SRS, 7 Oktober 2016 is wat mij betreft mijn geboortedag. Ik had ook geboortekaartjes gemaakt voor iedereen van belang en deze op die dag verstuurd.

De eerste keer plassen na de operatie was een feestje. Het feit dat je na de operatie voor enige tijd maandverband echt nodig hebt was voor mij een feestje. Ik feliciteerde mijzelf met mijn nieuwe glijbaan toen ik wakker werd na de operatie, ik was nog wat onder invloed van de morphine.....*shrug*
De eerste keer op de fiets " springen" was erg spannend.

Ik heb wel flink wat gewicht erbij sindsdien. Die foto die je hier van mij ziet is van 7 jaar geleden dus laat je niet misleiden. Ik heb zeer zeker wat gravitational anomalies her en der
Maar het geeft allemaal helemaal niets, na de SRS voelde ik mij compleet en niet een van alles wat mens. Het is onvoorstelbaar wat het met je doet.
Als je voor de spiegel staat of onder de douch of in bad ligt of naar de wc gaat, al die momenten zijn erg fijn. Het word wel gewoon na enige tijd, het had er immers altijd al moeten zijn. En dat is mijns inziens een goed teken. Althans, zo heb ik dat ervaren.

Ow en zeker voelde ik mij " meer" vrouw, je laat makkelijker je vrouwelijkheid toe, althans zo ervaarde ik dat.
Het loopt ook anders, mijn houding veranderde, mijn bekken voelt wat meer gekanteld nu.
En aanraken is ook een heftig iets wat mij tot het bot raakte. Het voelde zo natuurlijk, zo goed. Veel onzekerheden zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ja, nog steeds onzeker op momenten, maar niet m.b.t. mijn doosje.

Nu bijna 7 jaar later staat er nog geen kilometer op en is zij nog steeds als nieuw.
Slechts een paar honderd meter opgelopen in de eerste fase van ontdek je plekje.
En dat is ok want zij is van mij en het gaat bij mij nooit om de sex hoewel ik minder a sexueel ben ten opzichte van voor mijn SRS.

Dit is nog maar een erg beperkte reactie, ik zou er uren over kunnen praten en er zijn heel veel nuances die hier niet benoemd zijn.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie in ellke zin te stoppen. (Ja er zijn meerdere implicaties die ik probeer te vatten)
Fay Ola di jee

Dank voor je bijdrage, verhelderend , het maakt me nog nieuwsgieriger...en banger 😉

Iig zal er middels minder 'gedoe' wat rust komen, maar is er altijd gedoe .

Transgender, niet het meest makkelijke leven.

Fay