Ik heb sinds afgelopen dinsdag na een shot Triptoreline (Pamorelin 12 wkn injectie) onwijs veel last van spiertrekkingen en een constante tinteling in mijn voet/enkel. Daarnaast doet het voetebed sinds vandaag af en toe erg pijn. Ook na een lange tijd zitten of liggen voelen mijn voeten doof aan.
Ik ben bij de huisarts geweest en zij verwacht dat het een bijwerking is van de injectie van afgelopen dinsdag. Paresthesie in de onderste ledematen komt immers zeer vaak voor, staat er op https://www.farmacotherapeutischkompas. ... enstelling bij bijwerkingen. Echter heb ik de prik al een aantal keer eerder gehad zonder echte bijwekringen. Dit is dus de eerste keer dat ik er zo last van heb. Het is vooral erg irritant aan het worden waardoor ik snachts heel lastig in slaap valt. Het is al lastig genoeg om goed te slapen met een burn-out
We voor de zekerheid een vitamine/glucose bloedonderzoek doen. Just in case, mocht het toch iets anders zijn. Mijn schildklier aandoeing speelt hierin een rol. Je schildklier kan af en toe gekke dingen doen. Denk zelf echter aan een vitamine B12 tekort.
Mochten de onderzoek uitslagen allemaal okey zijn, dan neem ik contact op met de endo.
Nu heb ik een concult staan bij MKV voor SRS. Dus een operatie kan op korte termijn (aka minder dag een jaar) plaatsvinden en hoef daarna uiteraard niet meer te prikken. Maar in de tussentijd heb ik geen zin om maanden last te hebben van bijwerkingen
Nu ben ik benieuwd of iemand anders ook last heeft/last gehad heeft van bijwerkingen van Triptoreline? Hoe is het eventueel behandeld en is het ooit verdwenen?