naam
-
boytomlife
Re: naam
Ook ik had eigenlijk een uniseksnaam, die ik in eerste instantie liever wilde behouden. Geen idee of ik dat op papier blijf doen, want mijn tweede naam is vreselijk stom vind ik, en wel degelijk vrouwelijk.
Maar een vriendin die heel waardevol voor me is noemde me tomboy, tommie, tom. Vrij simpel: het werd Tom. Beetje jammer dat mn broer Tim heet en mn oom Ton/Tonny dus er is in de familie nogal wat commentaar op. Pech voor hun, ik heb lang genoeg de uniseksnaam gehaat.
Achteraf gezien had Jim/Jimmy/James beter geweest, maar dat is misschien weer wat te veel op mn oude naam lijkt, en ik identificeer me er niet mee. Tom is echt een jongensnaam, en hoe meer ik me mannelijk profileer, hoe meer ik mezelf als Tom zie. Ik reageer ook op de naam, en vind het niet fijn dat mn familie mn oude naam nog gebruikt.
Dus Tom zal het zijn, ik heb weinig zin in verandering na verandering. Op de uni doet iedereen moeite om alles aan te passen, en ik heb al een ander account voor mail en sociale netwerksites. Dus Tom!
Maar een vriendin die heel waardevol voor me is noemde me tomboy, tommie, tom. Vrij simpel: het werd Tom. Beetje jammer dat mn broer Tim heet en mn oom Ton/Tonny dus er is in de familie nogal wat commentaar op. Pech voor hun, ik heb lang genoeg de uniseksnaam gehaat.
Achteraf gezien had Jim/Jimmy/James beter geweest, maar dat is misschien weer wat te veel op mn oude naam lijkt, en ik identificeer me er niet mee. Tom is echt een jongensnaam, en hoe meer ik me mannelijk profileer, hoe meer ik mezelf als Tom zie. Ik reageer ook op de naam, en vind het niet fijn dat mn familie mn oude naam nog gebruikt.
Dus Tom zal het zijn, ik heb weinig zin in verandering na verandering. Op de uni doet iedereen moeite om alles aan te passen, en ik heb al een ander account voor mail en sociale netwerksites. Dus Tom!
http://boytomlife.blogspot.com" target="_blank
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Heel goed Tom. Als je je forumnaam aangepast wilt hebben, laat dat dan ons mods even weten 
Kan gewoon hier.
Kan gewoon hier.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Kilian
ben zo blij, mn moeder vroeg hoe ik als jongen wilde heten en toen ik vertelde dat dat Kilian moest worden heeft ze gezegt dat ze dat wel een mooie naam vind 
tom is inderdaad een leuke naam kort en gewoon krachtig inderdaad
tom is inderdaad een leuke naam kort en gewoon krachtig inderdaad
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
-
Martijn
Ik heb gekeken naar mijn naamdag(13 april) en dat bleek Martinus te zijn. Daar heb ik dan weer Martijn uitgehaald.
En toevallig zijn de eerste drie letters ook te vinden in mijn oude naam waardoor mensen me vaak Mar noemen als Martijn nog een stapje te ver is.
En toevallig zijn de eerste drie letters ook te vinden in mijn oude naam waardoor mensen me vaak Mar noemen als Martijn nog een stapje te ver is.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
-
Anthony
Ik heb eigenlijk niet eens mijn naam zelf bedacht. Dit heeft een Amerikaanse vriendin voor mij gedaan, dit vond ze namelijk wel bij mij passen. Ik word door de meeste Tony genoemd. Ikzelf vond ook de naam Micheal (Mike) mooi, (maar deze naam zou het toch nooit worden omdat mijn moeder haar dood geboren zoon zo zou noemen).
En achteraf kwam ik er achter dat ik naar mijn opa, oom en neef ben vernoemd.
En achteraf kwam ik er achter dat ik naar mijn opa, oom en neef ben vernoemd.
Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
-
Jannet V
Anthony schreef.
Ergens snap ik je vriendin wel, de eerste keer dat ik je op een foto zag dacht ik je te herkennen. Je deed me denken aan Antony Hegarty. Hij/zij maakt prachtige muziek, tijdens de transgender gedenkdag in Groningen was dit nummer te horen.Ik heb eigenlijk niet eens mijn naam zelf bedacht. Dit heeft een Amerikaanse vriendin voor mij gedaan, dit vond ze namelijk wel bij mij passen. Ik word door de meeste Tony genoemd. Ikzelf vond ook de naam Micheal (Mike) mooi, (maar deze naam zou het toch nooit worden omdat mijn moeder haar dood geboren zoon zo zou noemen).
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Elanora
Ah voor mij was dit eigenlijk al lang duidelijk, ook voordat ik wist dat ik zelf een naam nodig had. De eerste keer dat ik met een naam in contact kwam, voor zover ik me herinner, die dezelfde stam heeft was volgens mij in het boek van Tolkien (LOTR). Mijn naam is een vervoeging van de origineel Angel-Saksische en west-Franse naam Eleonore, waarbij ik sommige e's heb vervangen door a's omdat de a in het Latijn een vrouwelijke betekenis heeft (Latijnse uitgang voor een genitivus enkelvoud is -a). Daarnaast is mij bekend dat enkele (half-)adellijke vrouwen in de oudheid deze naam hebben gedragen, wat ik als prinsesje dat ook wel weer ergens leuk vind (zie bijvoorbeeld Éléonore d'Aquitaine, hoewel haar naam vaak anders wordt geschreven: Aliénor d’Aquitaine of Éléonore de Guyenne).