Nieuwe chat! Zie dit topic.

Finding Your Female Voice for Transsexuals

Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Kitty »

Hedwich schreef:

Zo bedoel je? :D
cool... hehe
Wist niet dat vrouwen dat soort "muziek" ook "zongen" lol
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Hedwich »

Gezien op de eerste editie van Fortarock (2009), toen ik net een paar maand als vrouw leefde. Yeah...!
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Jessy »

Daniela schreef:Limburgs lijkt me goed te doen, niet dan Jessy? Ik vind jullie dialect heel zangerig klinken waardoor je als vrouw zijnde gerust 'je taal' kan blijven spreken. Dit zal wel voor nog een aantal streken gelden??? Niet dat zangerige maar iig niet dat ordinaire platte.
Ik ben weliswaar opgegroeid in Limburg, maar heb nooit een dialect gesproken. Mijn ouders en familie kwamen van verschillende hoeken van het land, en thuis werd altijd ABN gesproken. Sinds ik in België woon is het wel een mix van half Vlaams half Nederlands geworden ;)
Hedwich schreef:Vrouwelijk praten vanuit het Gronings is ook een opgave... omdat het Gronings veel achter in de keel praat. Als je voor in de mond praat klink je al veel vrouwelijker en heb je veel meer speelruimte met je stemgebruik.
Hier ben je me alweer helemaal kwijt. Achter in de keel praten? Voor in de mond praten? Hoe moet dat? :roll:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Hedwich »

Jessy schreef:Achter in de keel praten? Voor in de mond praten? Hoe moet dat? :roll:
Vergelijk het gevoel van Engels praten met resp. een Russisch en Frans accent. En dan lekker goed je best doen. Zeg maar 'Allo 'Allo vs. James Bond.

Of: op z'n Duits: resp. ach-Laut vs. ich-Laut. :geek: