Post je Homescreen!

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Raisa »

Jeetje! En ik word al raar aangekeken omdat ik klassieke print van maar 1 dame aan de muur heb hangen. :)
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Jessy »

Hedwich schreef:Wat is dat toch met anime en engeltjes? Allemaal geïdealiseerde vrouwbeelden?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar in mijn geval niet echt. Ik vind sommige anime gewoon leuk, het spreekt mij aan. Maar mijn smaak is (met alles) enorm selectief, er zijn maar weinig series die ik goed genoeg vind om te blijven kijken.
Roosmarijn schreef:Ik kan het je niet zeggen, het is iets dat fascinatie oproept denk ik. Belldandy (De Noorse Nirn Verdande) die ik op mijn achtergrond heb staan is een godin, dus ja, dat is haar excuus ;)
Die wallpaper heb ik al 10 jaar en haal hem zo nu en dan weer eens naar voren. Het heeft iets symbolisch voor me, de handreiking, de vleugels, het vrouwelijke.
Moet eerlijk zeggen, dat dit mijn favoriete anime was/is. Het romantische aspect was wat mij aansprak, de hindernissen die ze moeten overwinnen om bij elkaar te zijn, en hoe moeilijk het vaak voor beide is. Dat gedoe met demons sprak me minder aan, hoewel de Lord of Terror 3-parter best goed in elkaar stak.
Het grappige is dat het een van de weinige zaken is waar ik mijzelf kan terugvinden in een mannelijk character. In dit geval Keiichi. Zijn leven voordat Belldandy erin stapt is enorm herkenbaar als mijn eigen leven dat ik als man geleefd heb.
Roosmarijn schreef:Dat is best herkenbaar ja... Ik switchte vaak mijn achtergrond als ik bezoek had en met spellen had ik vaak een mannelijke en een vrouwelijke savegame.
Een keer zat iemand op mijn pc en hij kwam een map genaamd "SM" tegen. In alle schaamte gaf ik maar toe dat het vol zat met sado masochisme terwijl het eigenlijk mijn Sailor Moon map was...
hahaha :lol:
Tijden van spellen spelen heb ik ook gekend (en sporadisch nog steeds wel eens), daar heb ik nooit anders gehad dan vrouwelijke chars. In mmorpg's was mijn excuus altijd: "Als ik de hele avond naar het achterwerk van een MANnetje zit te kijken, zou ik homo zijn!" Wat kan ik zeggen... het werkte :mrgreen:
Hedwich schreef:tietuh! :D
"Forum pot"? :D
Ik moet de rangen nog eens doen... :lol:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Raisa »

Jessy schreef:Moet eerlijk zeggen, dat dit mijn favoriete anime was/is. Het romantische aspect was wat mij aansprak, de hindernissen die ze moeten overwinnen om bij elkaar te zijn, en hoe moeilijk het vaak voor beide is. Dat gedoe met demons sprak me minder aan, hoewel de Lord of Terror 3-parter best goed in elkaar stak.
Het grappige is dat het een van de weinige zaken is waar ik mijzelf kan terugvinden in een mannelijk character. In dit geval Keiichi. Zijn leven voordat Belldandy erin stapt is enorm herkenbaar als mijn eigen leven dat ik als man geleefd heb.
Vooral de eerste jaargangen van de manga, de 3 delige oude anime en de film spraken me erg aan. Daarna vond ik het langzaam aan een beetje flauw worden. Die onmogelijke liefde, ja die afstand in het koppel was intrigrerend. Nu je het zegt kan ik het proces van jezelf vinden ook wel een beetje in Keiichi zien. Heel af en toe kruisen onze wegen zelfs: :P
Afbeelding
Jessy schreef:Tijden van spellen spelen heb ik ook gekend (en sporadisch nog steeds wel eens), daar heb ik nooit anders gehad dan vrouwelijke chars. In mmorpg's was mijn excuus altijd: "Als ik de hele avond naar het achterwerk van een MANnetje zit te kijken, zou ik homo zijn!" Wat kan ik zeggen... het werkte :mrgreen:
Mooi excuus! Jaren terug was een vriend bij mij en ik wilde hem vol trots mijn nieuwe mods in Morrowind laten zien. Alleen laadde ik de verkeerde savegame... zijn commentaar: "Mooie oorbellen".
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Willy »

Homescreen
Bijlagen
screen.jpg
My life just out of the closet ...
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Post je Homescreen!

Bericht door TheGirl »

Jessy schreef:
Roosmarijn schreef:Geen bonuspunten voor wie deze reddende engel kent :D

[ Afbeelding ]
Belldandy! Ja die ken ik wel, vond die anime geweldig!

Mijn home screen, screenshot uit online game Aion met mijn character, uit de tijd dat ik dat nog actiever speelde...
aion.jpg
Nice in Reshanta als Elyos :D
Speel je dat nog? Zo ja bij NCSoft of bij Gameforge?
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Jessy »

Roosmarijn schreef:Vooral de eerste jaargangen van de manga, de 3 delige oude anime en de film spraken me erg aan. Daarna vond ik het langzaam aan een beetje flauw worden. Die onmogelijke liefde, ja die afstand in het koppel was intrigrerend. Nu je het zegt kan ik het proces van jezelf vinden ook wel een beetje in Keiichi zien. Heel af en toe kruisen onze wegen zelfs: :P
Aannemende dat je met de "oude anime" de OVA van 1993 bedoelt, die was 5-delig ;)
De TV-series (2 seizoenen van elk 26 episodes, in 2005-2006) vond ik de eerste helft van seizoen 1 beter dan de OVA. Omdat hetzelfde verhaal dieper werd uitgewerkt, en veel meer in details ging. Daarna werden ze wat saai op den duur, met een paar uitzonderingen (seizoen 1 ep. 22-26 vond ik wel erg goed). En hey, laten we ep. 20 niet vergeten, die Keiichi als vrouw moest doorbrengen :lol:
Dan was er nog een speciale 2-parter in 2007, die de naam "Fighting Wings" kreeg (het verhaal van de Angel Eater).
De film vond ik de allereerste keer dat ik die zag tegenvallen. Sja, het romantische aspect was ver te zoeken voor een groot deel. Moest hem echt een paar keer zien om het hele verhaal goed te laten doordringen. Maarja soms gaat het ook snel, ik kijk altijd de originele Japanse versies.

Oh, hier is een erg goeie AMV van de film!


TheGirl schreef:Speel je dat nog? Zo ja bij NCSoft of bij Gameforge?
Gameforge heeft de Europese versie overgenomen van NCSoft. Ik speel het al vanaf 1,5 jaar voor de release lol :lol:
Tijdje niet meer gespeeld omdat ik niet meer wilde betalen gezien ik maar heel sporadisch kon spelen, maar gezien het nu gratis is log ik wel weer eens in. Speel jij ook?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Post je Homescreen!

Bericht door TheGirl »

Ja, op Gameforge en NCsoft(USA versie) die is in de loop van morgen ook gratis zonder restricties :D en je kan paaseieren zoeken daar.
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Jessy »

Op beide? Addict! :P haha
Ja ik moet niet veel zeggen, een paar jaar geleden deed ik niet veel anders.
Welke server zit je van de GameForge versie? Speel zelf op Spatalos.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Post je Homescreen!

Bericht door TheGirl »

Jessy schreef:Op beide? Addict! :P haha
Ja ik moet niet veel zeggen, een paar jaar geleden deed ik niet veel anders.
Welke server zit je van de GameForge versie? Speel zelf op Spatalos.
Antwoord staat in deze thread http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... 1839#p1839" target="_blank anders gaan teveel offtopic
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Post je Homescreen!

Bericht door Merle »

Hihi... Nou jullie hebben me eigenlijk helemaal geïnspirreerd. ;) Na een jaar heb ik toch maar weer eens iets anders (en kleurrijkers!) genomen.

Afbeelding

Het is zelfs een klein beetje een transgender dingetje:
Wikipedia schreef: A kitsune may take on human form, an ability learned when it reaches a certain age—usually 100 years, although some tales say 50. (...) Common forms assumed by kitsune include beautiful women, young girls, or elderly men. These shapes are not limited by the fox's age or gender (...)
Met veel liefs,
Merle
Plaats reactie