Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Je55e
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2024, 19:00
Gender: Genderfluid
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Je55e »

Vandaag bij een groepje mensen dat ik al lang ken en veel mee gedeeld heb, uit de kast gekomen. Het was echt heel bijzonder dat bijna iedereen zei dat ze al aan me hadden gemerkt dat mijn energie anders was (aanweziger, zekerder, krachtiger en zachter tegelijk, alsof ik minder me aan het 'verstoppen' was). Echt zo blij mee, maar vooral dat bijzondere gevoel van rust dat er dan over me heen komt. En ik voel echt hoe veel makkelijker het is om 'gewoon' rechtop te lopen als ik buiten ben... Voel me een geluksvogel met zulke reacties en zou willen dat ik ze kon vermenigvuldigen en met jullie delen! ❤️
"Leef moedig, ploeter, faal, breek door en overwin
Luister naar het ritme, vurig dansend binnenin"
(Wende - Heb ik dat nodig)
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Gender-blijheid

Bericht door wolvster »

'Goedemiddag meneer.' Zei de pakketbezorger zojuist.
Dat zoiets kleins je al blij kan maken, mooi toch?
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Vroeger kon ik me erg druk maken over hoe ik eruit zag. Verborg ik mezelf zelfs onder een dikke sjaal of hoodie.
Ik was altijd bang voor de reacties, voor de afkeurende blikken. Wat een groot verschil met nu.
Toevallig liep ik gisteren door een grote winkelstraat en weer zag ik de blikken, maar niet van afkeuring, maar van verwarring. Meestal gaan dit soort blikken zo: eerst kijken ze me aan, dan naar m’n kleren, weer naar m’n gezicht of vragend naar de persoon die naast me loopt (zo van: wat ZIJN jullie van elkaar??) of meer van “is het nou een man of een vrouw?
Die verwarring ben ik nu juist gaan koesteren. Ben ik gaan zien als het allergrootste compliment dat ik kan krijgen.
Dus lach ik nu vriendelijk terug. Met rechte rug van reis en liefde voor mezelf.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gender-blijheid

Bericht door Marije »

Vandaag had ik iemand "van vroeger" aan de telefoon. Ik had haar niet gesproken of gezien sinds mijn transitie.

Na een minuut of vijf in het gesprek vroeg ze heel voorzichtig... "maar jij was vroeger toch <<deadname>>?"... ik kon aan haar stem horen dat ze echt twijfelde...

Ik bedankte haar voor het compliment voor mijn (telefoon)stem en bevestigde dat het inderdaad zo was... en zei vervolgens... "als je me ziet ben je nog mee in de war..."

We gaan samen een project doen... dus wie weet.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Het heeft lang geduurd, maar ik ben bij een aantal mensen uit de kast in de zin dat ik verteld heb dat ik te maken heb met genderdysforie. Op dit moment weten mijn partner, mijn moeder, mijn schoonouders, een vriendin en een vriend het. Mijn partner heeft er wel moeite mee, maar bij alle anderen heb ik iets gevoeld wat ik nog nooit gevoeld heb. Ze begrijpen het, vinden het knap dat ik het geuit heb en snappen dat ik ben zoals ik ben. Voor het eerst in mijn leven hebben mensen tegen me gezegd dat het oké is hoe ik me echt voel. En dat voelt zo enorm goed! Dit is gendereuforie :hbeat:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Gender-blijheid

Bericht door Saskia-Vince »

yess ben er door mag 3 mei starten bij het Radboud!
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Gea
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2022, 18:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Gea »

Gefeliciteerd Saskia-Vince fijn dat je verder kunt.
Het is mooi als je jezelf mag zijn.
Het is mooier als je jezelf kunt zijn.
:hbeat: :hbeat: :hbeat: