Van gender gp naar radboud... help

Psychologen en procedures
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Van gender gp naar radboud... help

Bericht door milokoldenhof »

Lang verhaal kort ik zit 3 maanden aan de t bij gender gp En ben nu aan de beurt bij radboud
Ik heb veel vragen en angsten beantwoord wat je weet en fijn vind :)) thx

1 hoe doet radboud het met zelfmedicatie? Ik ga nu niet random stoppen
2 hoe lang? ik wachtte bijna 3 jaar op radboud hoe lang nog voor mijn mastectomie het wachten is echt niet meer grappig
3 gaat dit alles vertragen? Ik wil niet weer vertragen ik ben net opweg

Voor context ik heb een gender psycholoog zij doet geen diagnoses want ze laat dit aan radboud over maar heeft wel positief advies over hoe stabiel ik ben en hoe ik het doe.

Alvast bedankt

Milo
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door Frederieke »

Hoi Milo,

Allereerst: vertraging levert het natuurlijk niet op. GenderGP telt niet als zelfmedicatie in de zin van zonder arts en via internet. Dus wat dat betreft heb je de veilige keuze gemaakt.

Je moet er echter niet op rekenen dat hormonen via GenderGP telt als indicatiestelling. Best kans dat wel wordt meegenomen in het diagnostisch traject.

Dus enige versnelling levert het vast op, maar het aantal maanden hormonen via GenderGP zal normaliter niet meegeteld worden in het traject naar operaties.

Verder heb ik alleen maar lof en positieve ervaringen met het genderteam daar. Bepaald geen enkele reden om je zorgen te maken dus.

Groetjes, Frederieke.
saibot
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2024, 22:39
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door saibot »

Ik kan je er niet bij helpen , maar op de site van het radboud staat wel dat je er eerlijk over moet zijn en dat dat niet een reden zou zijn dat ze je weigeren te behandelen,, dus weet niet of je dat al gelezen had. Ik heb ook wel een vraagje aan jou, vanaf wanneer stond jij op de wachtlijst en stond je op de wachtlijst van de kinderen of voor volwassenen?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door Marije »

Een vriendin van mij zat ook bij gendergp voordat ze naar Nijmegen ging. Geen probleem. En het werd gewoon overgenomen.

Telt daar inderdaad niet voor de operaties. Bij sommige andere plekken weer wel.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door milokoldenhof »

saibot schreef: 29 mar 2024, 15:08 Ik kan je er niet bij helpen , maar op de site van het radboud staat wel dat je er eerlijk over moet zijn en dat dat niet een reden zou zijn dat ze je weigeren te behandelen,, dus weet niet of je dat al gelezen had. Ik heb ook wel een vraagje aan jou, vanaf wanneer stond jij op de wachtlijst en stond je op de wachtlijst van de kinderen of voor volwassenen?

Ik stond op de lijst voor kinderen vanaf november 2021
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door milokoldenhof »

Marije schreef: 29 mar 2024, 15:23 Een vriendin van mij zat ook bij gendergp voordat ze naar Nijmegen ging. Geen probleem. En het werd gewoon overgenomen.

Telt daar inderdaad niet voor de operaties. Bij sommige andere plekken weer wel.

Heel geruststellend dankjewel :))
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Re: Van gender gp naar radboud... help

Bericht door milokoldenhof »

Frederieke schreef: 29 mar 2024, 10:00 Hoi Milo,

Allereerst: vertraging levert het natuurlijk niet op. GenderGP telt niet als zelfmedicatie in de zin van zonder arts en via internet. Dus wat dat betreft heb je de veilige keuze gemaakt.

Je moet er echter niet op rekenen dat hormonen via GenderGP telt als indicatiestelling. Best kans dat wel wordt meegenomen in het diagnostisch traject.

Dus enige versnelling levert het vast op, maar het aantal maanden hormonen via GenderGP zal normaliter niet meegeteld worden in het traject naar operaties.

Verder heb ik alleen maar lof en positieve ervaringen met het genderteam daar. Bepaald geen enkele reden om je zorgen te maken dus.

Groetjes, Frederieke.
Dankjewel ik hoop dat ze me goed en snel helpen :))