Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Re: Hoe voelt jouw non-binair zijn?

Bericht door Alexandra11 »

Ik heb lang nagedacht over gender, misschien wel heel mijn leven. Mijn conclusie is dat het niet eenvoudig is, en dat ik niet voor iemand anders kan spreken.

Persoonlijk houdt ik er nu deze visie op na;

Ik zie mezelf eerst als mens, dan: transsexueel, met genderfluiditeit.

- mijn brein is 80% vrouw, ik voel me zo, en schik me zo.
- mijn lichaam moest daar aan gaan meedoen (dmv operaties)
- mijn gender is fluide, soms mannelijker dan weer vrouwlijker.

De term gender, an sich, zegt me niet meer zoveel, want het is een complexe term. Je kunt het sociaal zien, maatschappelijk, aangeleerd, wijzigbaar, veranderend, etc.
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Als non-binair zijnde kun je soms dingen doen die voor een binair persoon eigenlijk niet gepast is.

Zo ben ik vanmiddag in een piercing shop hier in in Arnhem gechipt met deze zelfde rfid chip waar mee huis dieren ook worden gechipt.
En de piercing shop heeft mij ( de chip ) ook meteen geregistreerd op petbase.eu waar mee ik nu geregistreerd sta tussen alle andere huis dieren en non-binaire personen
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Saskia-Vince schreef: 18 apr 2024, 16:39 Als non-binair zijnde kun je soms dingen doen die voor een binair persoon eigenlijk niet gepast is.

Zo ben ik vanmiddag in een piercing shop hier in in Arnhem gechipt met deze zelfde rfid chip waar mee huis dieren ook worden gechipt.
En de piercing shop heeft mij ( de chip ) ook meteen geregistreerd op petbase.eu waar mee ik nu geregistreerd sta tussen alle andere huis dieren en non-binaire personen
Prima dat je dit doet, maar dit heeft niets met non-binair te maken. Elke persoon, ongeacht gender kan dit doen.

En “alle andere non-binaire personen” staan niet per se in een huisdierendatabase.
Saskia-Vince

San(ne) schreef: 18 apr 2024, 20:18
Saskia-Vince schreef: 18 apr 2024, 16:39 Als non-binair zijnde kun je soms dingen doen die voor een binair persoon eigenlijk niet gepast is.

Prima dat je dit doet, maar dit heeft niets met non-binair te maken. Elke persoon, ongeacht gender kan dit doen.

En “alle andere non-binaire personen” staan niet per se in een huisdierendatabase.
Wist zelf niet eens dat dit kon tot een paar non-binaire vrienden van mij na het verkrijgen van de X zich hebben laten chippen en registreren in de europees dieren databank.
Toen ben ik mij er eens in gaan verdiepen en wat vragen gesteld hier over op reddit en discord, en kwam tot de ontdekking dat er veel meer non-binairen zich hebben laten chippen en laten registreren als dier.
Dat is voor mij de aanleiding geweest om mij ook te laten chippen en registreren als dier.
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik wil hier eigenlijk wel een grens trekken. Dit forum gaat over gender, en dingen die daar direct aan gerelateerd zijn, niet over diersoorten. Niet dat we diversiteit en intersectionaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan, maar we gaan er geen ratjetoe van maken. Ook al zijn er onderwerpen die vaker voorkomen binnen onze genderdiverse groep, daar zijn betere plaatsen voor.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Saskia-Vince

Emma schreef: 19 apr 2024, 17:30 Ik wil hier eigenlijk wel een grens trekken. Dit forum gaat over gender, en dingen die daar direct aan gerelateerd zijn, niet over diersoorten. Niet dat we diversiteit en intersectionaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan, maar we gaan er geen ratjetoe van maken. Ook al zijn er onderwerpen die vaker voorkomen binnen onze genderdiverse groep, daar zijn betere plaatsen voor.
Begrijp ik goed Emma, dit is ook wel een heel andere wereld onder de Non-binaire wezens onder ons.
Maar even een vraag in hoeverre zijn deze hier welkom , vraag dit ff voor een goede kennis van mij, die hier ook wel wil mee lezen en reageren, maar is non-binair is geen man-vrouw nog mens, heeft sinds 1 augustus de X op diens paspoort heeft diens naam laten veranderen naar Bobcat-Feline deze naam verwijst naar Bobcats welke onder feline's vallen ( katachtigen ) en identificeert zich als humanimal ( menselijk beest ) in hoe verre zijn deze wezens hier welkom of heb jij andere tips voor hen waar het terecht kan in Nederland ( engels genoeg ) op internet ?
Vraag het ff voor hen voor dat het hier oorlog gaat worden ( letterlijk dan ).
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Oorlog? En dan letterlijk? Sorry, dat doet voor mij al de deur dicht. Doei.

En nogmaals, we gaan hier over alle aspecten van gender. Waar ze wel terecht kunnen weet ik niet, maar niet hier. Start een discord of zo, zou ik zeggen. Of huur ergens wat serverruimte, installeer PHP en ga aan de slag met forumsoftware. Doen wij ook. En ik ben echt niet zo erg van het "wie betaalt bepaalt", maar je kunt in een fietsenwinkel ook niet eisen dat ze tuinhuisjes moeten verkopen, ook al is er een vage relatie omdat je een fiets in een tuinhuisje kunt opbergen.

Dus, doei.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Camilla

Bericht door Camilla »

Tiffan schreef: 02 nov 2019, 14:41 Een vraag voor de non-binairen onder ons.

Hoe voelt jouw non-binair zijn? Is het een vaag gevoel (van niet echt man maar ook niet echt vrouw zijn), of merk je specifieke details?
Mijn voorbeeld van non-binair zijn: Ik ben letterlijk een mix van een vrouwelijke jongen en een mannelijke vrouw. Een vrouwelijk gezicht en met een relatief vrouwelijk lichaam, maar androgyn kleren, een androgyn stem + een relatief mannelijk gedrag. "A young and sweet boy" samen met "A tomboy girl" in één lichaam. Soms ben ik helemaal vrouwelijk (mijn Oktoberfest jurk :hbeat: ). Soms ben ik een mannelijke "Romeo" (met iemand, op wie ik verliefd ben :hbeat: ).
Never give up!
Evy1946
Voornaamwoorden: Ze haar

Bericht door Evy1946 »

Lijkt me heerlijk
NB_FG
Voornaamwoorden: hij

Bericht door NB_FG »

Het ergste aan nb zijn is: je wordt hier in België gedwongen te kiezen: helemaal man (in mijn geval van iedere medische behandeling afzien) of helemaal vrouw (een jaar E nemen en dan een operatie).
Het ziekenhuis waar ik geopereerd zou worden, gaf opeens geen toestemming nadat ze eerst wel groen licht hadden gegeven.
Nu heb ik de operatie in Spanje geboekt. Maar ik weet nog niet of het ziekenfonds ertussen komt. Zo niet, dan ben ik meer dan 40% van mijn spaargeld kwijt.
Een alternatief was: toegeven, een jaar E nemen en na de operatie op T overstappen. Maar nadat ik ze had gemaild: "Gefeliciteerd! Jullie winnen; ik verlies. Ik zal een jaar E nemen. My body, your choice!!!" kreeg ik bericht dat ik daar als patiënt niet meer welkom ben.