Ik was verbaasd over de geruchten dat Plasterk wellicht minister-president wordt, gezien zijn lange geschiedenis als PvdA-lid.
Hij heeft zich vaak bezig gehouden met wetten en onderwerpen rondom (homo-)emancipatie toen hij nog in de kamer zat.
Helaas blijkt hij zich te hebben ontpopt tot TERF: https://archive.is/sRsv3
Als je niet tegen meer transfobische zooi kan: de link is een column in de Telegraaf waaruit blijkt dat Plasterk ten eerste geen reet begrijpt van wat transgender zijn inhoudt. Maar voor zover hij denkt het te begrijpen vindt hij het allemaal maar in het straatje “pedofilie” passen.
Walgelijk.
Plasterk als minister-president? Mwah..
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
-
Esther91
Re: Plasterk als minister-president? Mwah..
Accepteer je lichaam
lichaam en geest zijn één
Ga er niet in snijden
Ga er niet in spuiten
Kunnen nog wel een paar in het rijtje dan:
Accepteer je tumoren
Gezwel en lichaam zijn ook één
Ga er niet vooral niet in snijden
Ga er geen chemo in spuiten
Accepteer de snelle dood
Ik heb dit niet als kwetsend bedoeld, maar enkel even voor het perspectief.
lichaam en geest zijn één
Ga er niet in snijden
Ga er niet in spuiten
Kunnen nog wel een paar in het rijtje dan:
Accepteer je tumoren
Gezwel en lichaam zijn ook één
Ga er niet vooral niet in snijden
Ga er geen chemo in spuiten
Accepteer de snelle dood
Ik heb dit niet als kwetsend bedoeld, maar enkel even voor het perspectief.
-
Secret24
Iemand die 30 miljoen in zijn zak heeft gestoken en alleen aan zichzelf heeft gedacht, kan sowieso geen president worden..... Dus hij gaat zijn gang maar.
-
Sophie123
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ja voor een transfobisch kabinet moet natuurlijk ook een transfobische premier komen...
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik denk dat hij perfekt bij dit kabinet past, een charlatan en een oplichter, wat wil je nog meer.
Irene
-
Maartje-nb
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Dit is precies wat Alok zegt in een van diens lezingen: hoe de media de beeldvorming rondom transgenders.
Negatief maakt: op sensatie berust en als maar opstoken.
Zou interessant zijn om iemand die transgender is gewoon een leuk verhaal te laten vertellen, niet eens dat ie transgender is, maar gewoon over diens expertise, werk, hobby of wat dan ook, en dat ie dan ook toevallig transgender is. Waarom is de media hierzo geobsedeerd mee? Ik weet t antwoord wel
de rigide scheiding tussen man en vrouw. Jammerlijke situatie hoe t in de politiek gaat op het moment . Ik hou m’n hart vast voor de verdere verharding in de maatschappij
Negatief maakt: op sensatie berust en als maar opstoken.
Zou interessant zijn om iemand die transgender is gewoon een leuk verhaal te laten vertellen, niet eens dat ie transgender is, maar gewoon over diens expertise, werk, hobby of wat dan ook, en dat ie dan ook toevallig transgender is. Waarom is de media hierzo geobsedeerd mee? Ik weet t antwoord wel
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nou ja, ik ben een van die transgender personen, maar zonder te vertellen dat ik een transgender persoon ben is er niemand echt geïnteresseerd in wat ik doe, denk of vind.
Wat je beschrijft was wel precies de reden dat ik me weer kandidaat stelde bij de Europese verkiezingen. Ik krijg van D66 de kans me te profileren op andere vlakken dan het transgender zijn waarbij dat T zijn niet eens expliciet genoemd wordt. Kijk maar: https://d66.nl/europa/mensen/emma-lauri ... elenhoven/
Helaas speelt mee dat ik pre-transitie om allerlei redenen maar liever niet opviel (gek he) en dus ook niet politiek actief was. Nu ben ik dus flink ouder dan de meeste anderen die landelijk actief zijn waardoor ik het, eigenlijk misschien wel terecht, qua ervaring en qua vooruitzichten moet afleggen tegen veel anderen die niet transgender zijn. Een verkiesbare plek is dus niet echt logisch.
Wat je beschrijft was wel precies de reden dat ik me weer kandidaat stelde bij de Europese verkiezingen. Ik krijg van D66 de kans me te profileren op andere vlakken dan het transgender zijn waarbij dat T zijn niet eens expliciet genoemd wordt. Kijk maar: https://d66.nl/europa/mensen/emma-lauri ... elenhoven/
Helaas speelt mee dat ik pre-transitie om allerlei redenen maar liever niet opviel (gek he) en dus ook niet politiek actief was. Nu ben ik dus flink ouder dan de meeste anderen die landelijk actief zijn waardoor ik het, eigenlijk misschien wel terecht, qua ervaring en qua vooruitzichten moet afleggen tegen veel anderen die niet transgender zijn. Een verkiesbare plek is dus niet echt logisch.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Alexandra11
- Voornaamwoorden: Genderloos
Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
Maar goed, het is weer de waan van de dag... en er moet weer een groep het zwarte schaap zijn. Over 5 jaar is het weer anders en zijn andere groepen aan de beurt, en kijkt iedereen terug wat een puinhoop het was. Dat weet ik wel zeker, want zo gaat het atlijd.
Maar goed, het is weer de waan van de dag... en er moet weer een groep het zwarte schaap zijn. Over 5 jaar is het weer anders en zijn andere groepen aan de beurt, en kijkt iedereen terug wat een puinhoop het was. Dat weet ik wel zeker, want zo gaat het atlijd.
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
Dit probleem heeft zichzelf opgelost. Benieuwd wat voor rechtse rakker er nu aangedragen gaat worden..
-
Danielle
Ook de alternatieven zullen niet veel soeps zijn. Wel typisch dat o.a. Lientje nu boos is op de media over het stuk maken van Plasterk. Terwijl hij om het in Gen Z termen te spreken: 'Fucked around, and found out'. Hij heeft toch echt zelf discutabele patentconstructies opgezet.
Maar goed, de boze boomer met Telegraaf column is van de kaart geveegd. It's something.
Maar goed, de boze boomer met Telegraaf column is van de kaart geveegd. It's something.
Mijn transitieblog: Fading Gender