Medicatie depressie

Willy

Medicatie depressie

Bericht door Willy »

Gisteren bij een arts geweest van GGZ, samen met mijn vrouw.
Over muren van 100 meter klimmen is geen optie, eerst langzaam die muur afbouwen, totdat je er overheen kan stappen.
Nu heb ik Seroquel voorgeschreven, iemand hier ervaring met dat middel?
My life just out of the closet ...
Jessy

Re: Medicatie depressie

Bericht door Jessy »

Ik heb er geen ervaring mee, maar lees zeker de bijsluiter eens goed. Soms word je daar niet echt vrolijk van.
Ben zelf een grote tegenstander van medicijnen tegen depressie. Ik ken jouw leven natuurlijk niet in detail, maar ik zou eerder proberen aan oplossingen te werken voor eventuele problemen, en geduld te hebben, dan te vertrouwen op een pilletje die het wel even oplost.
Alleszins veel sterkte!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Idem Jessy. Medicatie kan je door een tijdelijke moeilijk periode heen helpen. Maar ik neem aan dat je geestelijk wenst te gaan groeien, terwijl medicatie slechts bepaalde zaken onder de duim houdt. Ik denk dat medicatie heilzaam kan zijn als het aanvat op een ander punt dan waar je in wilt groeien. Zeg maar: als de medicatie een co-factor onderdrukt, zodat je je kunt gaan richten op de andere problemen die er spelen.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

En dat is het grote probleem, Hedwich.

In jou geval, Willy, zou het dus betekenen dat je welliswaar psychische problemen met je identiteit hebt en... dit probleem zorgt voor symptomen die het dagelijks leven zwaar maken en... deze worden door de anti-depressiva onderdrukt.

Oftewel, je stopt een bloeding maar de wond blijft open.
Willy

Bericht door Willy »

Daniela schreef:In jou geval, Willy, zou het dus betekenen dat je welliswaar psychische problemen met je identiteit hebt.
Klopt... ik kan het niet meer opbrengen om mijn gevoel als vrouw te onderdrukken, en tegelijkertijd veel angst heb voor de toekomst...
Het is de bedoeling om rust te krijgen, waardoor ik kleine stapjes kan maken, ipv de daken af willen schreeuwen.... met alle gevolgen van dien.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Niet om jou mijn manier op te dringen, Willy; ik heb de laatst genoemde methode gehanteerd; de gevolgen vielen mee. Gewoon om aan te geven dat dat niet pre se een doemscenario is.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Willy, ik ga op geen enkele manier een medisch advies geven, maar sluit me van harte aan bij de voorgaande waarschuwingen. In Vlaanderen is een gehate apotheker, genaamd Fernand Haesbrouck. Niet onbegrensd, maar ik heb zeker vertrouwen in de man. Lees wat hij over Seroquel schrijft en vorm je eigen oordeel.
Zolang je niet aan de hormonen bent is Sint Janskruid misschien een betere mogelijkheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Willy

Bericht door Willy »

Ja, ik ben me van bewust van de gevaren... en het is beslist geen oplossing.
Ik ben bijna 1 jaar thuis... kan me niet meer staande houden op het werk, leef momenteel in een "parkeer" stand tussen hoop en vrees.
Al die tijd gebruik ik citalopram en lormetazepam... dat gaf me de kracht om uit die kast te komen.... maar die middelen worden nu afgebouwd.

Ik ervaar dat zo'n forum als deze, hulp van Transvisie en VUmc momenteel het beste medicijn voor mij is!
Zal uitkijken dat ik niet zal afdrijven... wil mezelf niet weer verliezen.
Kitty

Bericht door Kitty »

Veel sterkte in elk geval! Is een moeilijke afweging! xxx
Willy

Bericht door Willy »

Heb er een nachtje over geslapen.... en de volgende afweging gemaakt.
Voor ruim een maand geleden zag ik het helemaal niet meer zitten, de wil om verder te leven, hing aan een zijde draadje.
Had nog geen kontakt met Transvisie.
Door hulp van GGZ kwam met praten mijn besef een beetje terug, maar genoeg om mezelf in een "parkeer"stand te krijgen.

Nu terug kijkend, besef ik ook dat ik stapjes vooruit kan nemen zonder meer medicatie te gebruiken, vooral na hulp van Transvisie, en die hulp is warm, fijn en geeft me de kans om mijn negative gevoel om mezelf te verliezen, te overbruggen.
Omdat voor mijn gevoel vooruitgang in zit tenopzichte van een maand geleden, vraag ik mij af om meer medicatie te gaan gebruiken....

Daarom heb ik besloten om de vooruitgang een kans te geven, het doosje voorlopig dicht te laten.