Opvliegers. Veel. :-/

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Liquid Fire

Opvliegers. Veel. :-/

Bericht door Liquid Fire »

Hoi mensen.

Ingewikkeld vraagje.
Ik ben 53.
6 jaar geleden begonnen aan een microdosering testosteron. Een jaar geleden ben ik overgestapt op een volle dosering. Ik doe dit via mijn huisarts, want wat de genderpoli betreft moet ik nog geduld hebben (ik sta nu 2 jaar en 3 maanden ingeschreven en verwacht ergens komend jaar een oproep).

Sinds enkele maanden heb ik opvliegers. Veel. Ik turf ze soms, en zit dan rond de 25 per etmaal (waarvan ongeveer de helft 's nachts). Dat is dus echt extreem veel.
Ongeveer een half jaar geleden menstrueerde ik nog, of eigenlijk weer, na een aantal maanden van niet. Daarvoor zaten er ook maanden tussen, en die inconsistentie duurt nu al een paar jaar.
Daarvoor had ik ook periodes van veel opvliegers. Ik heb natuurlijk de perfecte leeftijd voor de overgang (vreselijk trouwens, als trans-masculien is dat op een heel vervelende manier confronterend).

Ik lees online verschillende dingen hierover. Dat ze met T gebruik zouden moeten verdwijnen. Dat ze juist kunnen ontstaan door het gebruik van T.
Bijkomend probleem: ik heb wat andere gezondheidsklachten. Zo heb ik al 17 jaar CVS/ME, maar de laatste tijd ook andere dingen waarvoor ik binnenkort naar een neuroloog ga. Ik ben alleen bang dat een neuroloog die geen affiniteit heeft met transgenderproblematiek direct alles zal afschuiven op testosterongebruik.

Mijn vraag hier: hebben andere mensen hier ervaring mee? Ik hoor graag jullie ervaringen / hypothesen.
Merci alvast!
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Opvliegers. Veel. :-/

Bericht door Irene_de_Vreede »

Opvliegers zijn een symptoom van een verstoorde hormoonbalans, dus heel gek is het niet (combi overgang testosteron zal tijd nodig hebben balans te vinden). Bespreek het met je endo, die kan daar ongetwijfeld beter over informeren. Sterkte.
Irene