Van androgel naar nebido switchen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Josh
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Van androgel naar nebido switchen

Bericht door Josh »

wolvster schreef: 21 jun 2024, 16:04
DVA schreef: 16 jun 2024, 14:54
wolvster schreef: 16 jun 2024, 09:19 Ik ben overgegaan van gel naar Nebido en heb zes weken na de eerste shot een booster gehad.
Dankjewel voor je reactie . Dat lees ik dus vaker terug na wat research wat logisch is omdat je van kortwerkend naar lang werkend gaat alleen mijn arts die mijn hormonen voorschrijft zegt van niet .

Benieuwd hoe jij verder de overgang van gel naar nebido hebt ervaren ?

Gr
Nou het lijkt er op dat de Nebido bij mij niet helemaal lekker aan heeft geslagen. Mijn testowaarden zijn flink gezakt. Ik heb vorige maand de derde shot gehad en over 2 weken moet ik weer bloedprikken. Als het dan niet hoog genoeg is ga ik (helaas) weer terug naar de gel.
Zou wel vet jammer zijn, want 1x per 3 maanden vs elke dag er aan denken en rekening mee houden is best wel een significant verschil in gemak.
Door wie en waar worden de injecties gezet? Weet je zeker dat het in de spier terecht komt?
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
wolvster

Bericht door wolvster »

Josh schreef: 25 jun 2024, 09:35
wolvster schreef: 21 jun 2024, 16:04
DVA schreef: 16 jun 2024, 14:54

Dankjewel voor je reactie . Dat lees ik dus vaker terug na wat research wat logisch is omdat je van kortwerkend naar lang werkend gaat alleen mijn arts die mijn hormonen voorschrijft zegt van niet .

Benieuwd hoe jij verder de overgang van gel naar nebido hebt ervaren ?

Gr
Nou het lijkt er op dat de Nebido bij mij niet helemaal lekker aan heeft geslagen. Mijn testowaarden zijn flink gezakt. Ik heb vorige maand de derde shot gehad en over 2 weken moet ik weer bloedprikken. Als het dan niet hoog genoeg is ga ik (helaas) weer terug naar de gel.
Zou wel vet jammer zijn, want 1x per 3 maanden vs elke dag er aan denken en rekening mee houden is best wel een significant verschil in gemak.
Door wie en waar worden de injecties gezet? Weet je zeker dat het in de spier terecht komt?
Door de huisarts assistente in de bil. Het zou goed moeten zijn.
Inmiddels heb ik bloed laten prikken en zit mijn testo op 14,4. Dus prima denk ik. Aanstaande donderdag ga ik nog een keer zodat ik het verval kan inzien. Ik heb dan ook een afspraak met de endocrinoloog.
Martin

Bericht door Martin »

Hier mijn ervaring tot nu toe: Ik ben ook recent overgestapt van gel naar nebido, met idd ook een booster. Na mijn eerste shot voelde ik me prima, geen gekke dingen, ook geen spierpijn etc. van de injectie. Maar de booster was niet ideal, vraag me af of die wel nodig was? Voelde me de weken erna lichamelijk en mentaal vrij a-relaxed en had ook het idee dat de vrouwelijke vormen terugkwamen.. :/ Nu 4 weken na de booster voel ik me wel al beter. Afgelopen week voor de zekerheid ook bloed laten testen, mijn testo lijkt me (nog steeds?) wel wat aan de hoge kant (33 nmol/l) en oestradiol 158 pmol/L (lijkt me ook wat hoog?). Moet het nog verder bespreken met de endocrinoloog, maar vraag me af of het verstandig is om de volgende shot eerst mijn bloed te laten prikken om te zien in hoeverre de testo dan gedaald is, en mogelijk nog even wachten met de volgende shot als het dan nog steeds aan de hoge kant is
DVA
Voornaamwoorden: Hij/hem

Bericht door DVA »

Martin schreef: 30 jun 2024, 11:52 Hier mijn ervaring tot nu toe: Ik ben ook recent overgestapt van gel naar nebido, met idd ook een booster. Na mijn eerste shot voelde ik me prima, geen gekke dingen, ook geen spierpijn etc. van de injectie. Maar de booster was niet ideal, vraag me af of die wel nodig was? Voelde me de weken erna lichamelijk en mentaal vrij a-relaxed en had ook het idee dat de vrouwelijke vormen terugkwamen.. :/ Nu 4 weken na de booster voel ik me wel al beter. Afgelopen week voor de zekerheid ook bloed laten testen, mijn testo lijkt me (nog steeds?) wel wat aan de hoge kant (33 nmol/l) en oestradiol 158 pmol/L (lijkt me ook wat hoog?). Moet het nog verder bespreken met de endocrinoloog, maar vraag me af of het verstandig is om de volgende shot eerst mijn bloed te laten prikken om te zien in hoeverre de testo dan gedaald is, en mogelijk nog even wachten met de volgende shot als het dan nog steeds aan de hoge kant is
Bedankt voor het delen van je ervaring..

Vervelend dat je zo naar voelde na je booster. Toen je nog aan de gel zat hoeveel pompjes smeerde je toen?
Mijn oestradiol word nooit gemeten bij mijn bloedtesten.
Martin

Bericht door Martin »

DVA schreef: 30 jun 2024, 16:35
Martin schreef: 30 jun 2024, 11:52 Hier mijn ervaring tot nu toe: Ik ben ook recent overgestapt van gel naar nebido, met idd ook een booster. Na mijn eerste shot voelde ik me prima, geen gekke dingen, ook geen spierpijn etc. van de injectie. Maar de booster was niet ideal, vraag me af of die wel nodig was? Voelde me de weken erna lichamelijk en mentaal vrij a-relaxed en had ook het idee dat de vrouwelijke vormen terugkwamen.. :/ Nu 4 weken na de booster voel ik me wel al beter. Afgelopen week voor de zekerheid ook bloed laten testen, mijn testo lijkt me (nog steeds?) wel wat aan de hoge kant (33 nmol/l) en oestradiol 158 pmol/L (lijkt me ook wat hoog?). Moet het nog verder bespreken met de endocrinoloog, maar vraag me af of het verstandig is om de volgende shot eerst mijn bloed te laten prikken om te zien in hoeverre de testo dan gedaald is, en mogelijk nog even wachten met de volgende shot als het dan nog steeds aan de hoge kant is
Bedankt voor het delen van je ervaring..

Vervelend dat je zo naar voelde na je booster. Toen je nog aan de gel zat hoeveel pompjes smeerde je toen?
Mijn oestradiol word nooit gemeten bij mijn bloedtesten.
Ik zat op 2 - 2.5 pompje per dag voordat ik starte met de injecties. Hopelijk kwam dit gewoon door de booster, ik voel me nu weer stukken beter en de testo doet zijn werk weer
DVA

Bericht door DVA »

Fijn te horen dat het beter gaat. Had je nog veranderingen gemerkt die wel met de nebido had en niet met de gel ?
StephDoue

Bericht door StephDoue »

Opzich is een boost niet nodig. Je zult weinig tot geen achteruitgang of andere zaken hebben bij de switch. Een boost kan ervoor zorgen dat je de teveel binnen gekregen T omzet in oestrogeen. Daarom is kalm en met beleid je lichaam laten wennen aan de nieuwe medicatie en dosering beter. Je wilt echt niet een hoop oestrogeen in je lichaam hebben na zo’n lange tijd.
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

:music-rockout: Hij/hem First T 03-01-2023
:happy-partydance: 08/23 mastectomie
DVA

Bericht door DVA »

Na 6 maanden aan de nebido ga ik toch weer switchen naar testavon gel.
Eerste 6 weken ging goed toen mijn booster gehad en na 7 weken ging ik me steeds emotioneel onstabieler voelen en slecht in mijn vel.
Bloed geprikt mijn testosteron was 19 maar mijn LH waarden waren 32 dus veel te hoog. Nu 7 weken later voel ik me weer uit balans . Bloedwaarden nu 18 testosteron en LH waarden 18 dus nog te hoog . Blijkbaar ondanks mijn testosteron levels goed zijn kan het na 6 weken niet meer mijn LH waarden onderdrukken
Op de gel heb ik dit nooit zo ervaren .

Heeft er iemand ervaring met LH (Het luteïniserend hormoon) levels ? Omdat mijn arts nooit dit heeft gemeten
toen ik gel smeerden heb ik geen vergelijkingen .

Gr DVA
Callixo
Voornaamwoorden: Hen, hun

Bericht door Callixo »

Heb je al eerder Testavan gebruikt? Heeft je arts gezegd dat het veel sterker werkt dan andere gels? Ik heb nog maar de helft nodig van wat ik eerst gebruikte (zelfde sterkte).
DVA

Bericht door DVA »

Callixo schreef: 25 nov 2024, 15:35 Heb je al eerder Testavan gebruikt? Heeft je arts gezegd dat het veel sterker werkt dan andere gels? Ik heb nog maar de helft nodig van wat ik eerst gebruikte (zelfde sterkte).
Ik heb 1,5 jaar testavan gel gesmeerd , toen 7 maanden nebido en nu weer terug naar de testavan gel.
Nee dat wist ik niet , dat is veel verschil . Goed te weten, dankjewel .