Waar komt je "nieuwe" naam vandaan??

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Steffi
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar komt je

Bericht door Steffi »

Ik wou graag een naam hebben die dezelfde eerste letter van mijn jongensnaam heeft. De reden was simpel. Als ik iets online bestel, dan voel ik mij veiliger als de eerste letter dezelfde is. Na lang tobben over een naam vond ik Senna wel mooi maar in mijn sociale kringen vond men die naam minder leuk. Daarom gebruik ik tegenwoordig meer de naam Steffi. Helaas heb ik mij hier destijds ingeschreven als Senna maar ik weet of ik mijn gebruikersnaam hier nog kan aanpassen dus nu is het Senna of Steffi. Beide goed.
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Steffi kan. Veranderen naar die naam?
:)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Steffi

Bericht door Steffi »

Eva schreef: 21 apr 2024, 16:30 Steffi kan. Veranderen naar die naam?
:)
Als dat zou kunnen, graag!
Bedankt alvast :D
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Gedaan :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Steffi

Bericht door Steffi »

Eva schreef: 21 apr 2024, 16:39Gedaan :D
Hartstikke bedankt! Daar ben ik echt blij mee.
Marica
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marica »

Iedereen kent mij als Marica, maar bijna niemand weet hoe ik had geheten als ik als meisje was geboren. Ik heb het aan mijn ouders gevraagd lang voordat ik in transitie ging. Hun antwoord was Brigitte.

Ik had helemaal niets met die naam, het deed niets, dus nee die zou het niet worden. Niet veel later zag ik een Noors babynamen boekje. De rest is geschiedenis.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen. :hbeat:
Gwendolijn

Bericht door Gwendolijn »

Waar mijn naam vandaag komt, is dat ik een persokn leerde kennen met deze naam. Ik vond deze naam mooi en heb deze daarom genomen. Alleen mijn naam spel je wel op een andere manier
Ik ben wie ik ben
Camilla
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Camilla »

Een goede vraag :)

Ik begon jaren geleden hormonentherapie en laserbehandelingen en tussentijd probeerde ik tussen verschillende namen te kiezen (Anna, Amanda, etc). Ik wilde dat mijn nieuwe naam verband met mijn geboorteland heeft, maar ook makkelijk is voor verschillende volkeren. Ik gebruikte nog mijn "dead name" met onbekenden, maar als ik in 2022 FFS kreeg, gebruikte ik als een "default setting" de naam Anna. Ten minste, mijn gezicht was al vrouwelijk genoeg, en er kwam de tijd om op mijn werk en met iedereen een vrouwelijke naam te gebruiken. Ik had nog twijfel over Anna. Ik gebruikte nog een paar maanden de "dead name" op het werk. Dan had ik al een finacieële mogelijkheid om stemoperatie en borstvergroting binnen een enkele maanden te krijgen, en was het zeker de tijd voor een uiteindelijke naamskeuze en naamswijziging. Ik besloot geen Anna te nemen, maar iets anders uit Latijnse namen te kiezen. Ik had Camilla gekozen, want dat is makkelijk en heeft een verband met mijn geboorteland (als een naam bij jouw accent en uiterlijk past, lijkt het authentic). Ik begon Camilla na mijn stemoperatie te gebruiken, en dat voelde ONMIDDELIJK HEEL GOED, dus ik kreeg deze naam op mijn officiëlle documenten in 2023.

P.S. Laat anderen niet in jouw naamskeuze te bemoeien. Ik deed mijn best om alleen een naam, die ik wil, te hebben.
Never give up!
Anja Speer

Bericht door Anja Speer »

Ik ben nog ooit begonnen als Bart, lekker kort.
Mijn dochter vroeg al kort in mijn proces of ik al een nieuwe naam had, waar ik nog niet over nagedacht had.
Ze opende een website met vrouwennamen, de lijst begon met A.
Bij Anja wezen we tegelijk naar het scherm -> die is het!
En zo bleef het, lekker kort weer.
Marley_1974

Bericht door Marley_1974 »

Ik vind Marley gewoon een hele leuke naam dat is eigenlijk de enige reden waarom ik ervoor gekozen heb. Verder geen andere reder.
Marley :hbeat: :hbeat: :hbeat: