Naar Düsseldorf voor top surgery (mijn ervaring)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
milokoldenhof
Voornaamwoorden: Hij die

Naar Düsseldorf voor top surgery (mijn ervaring)

Bericht door milokoldenhof »

Na mijn afwijzing bij Nederlandse zorg heb ik mijn operatie in Duitsland geboekt (lang verhaal) hier is hoe het ging.

Consult: er was een mogelijkheid dit consult online te doen maar ik ben er gelijk heen gegaan. Tijdens het consult kreeg ik uitleg over de risico's voorwaarden en kosten.
En bekeek de chirurg mijn borst. Ook werden er foto's gemaakt. De voorwaarden waren : 18+ en onder de 18 toestemming van alle gezaghebbenden. Verwijzing niet verplicht maar je kreeg met verwijzing korting verwijzing gendergp voldeed.

Vervolg: toen ik had besloten met hen door te gaan heb Ik via gendergp een brief verkregen. Na goedkeuring van de kliniek heb ik mijn operatie geboekt.
2 weken voor de operatie moest de operatie betaald zijn.
Dit bedrag was 5.512 euro. Ook moesten er veel formulieren getekend worden. De anesthesie moest na de operatie betaald worden afhankelijk van hoelang je in narcose was.

De operatiedag: ik moest mij de dag zelf melden in het ziekenhuis om 7.30 ik kreeg te horen dat ik om 10 naar de ok zou gaan. Mijn kamergenoot ging eerst. Toen kwamen formulieren en veel ook. Ik werd gemarkeerd. En moest een muts en jasje en plastic sokken aan. En echt lelijk,doorzichtige wegwerp onderbroek 💀. Om 10 werd ik naar de pre operatie gebracht. Hier werden markeringen nogmaals gecontroleerd. Hierna naar de ok. Na 35 min hadden ze een infuus en ging ik onder. (Moeilijke aderen)
Wakker worden was prima. Kreeg bananenbrood en in de avond een trombose injectie. De anesthesie bedrogen voor mij 1400 euro. Dit betaalde mijn moeder onderweg naar de camping.

Ontslag. De volgende ochtend werd ik eerst gecontroleerd ik mocht voor de 1e keer kijken. Het was super rustig. 1 uur later werden de drains eruit gehaald. Ik werd met (voorverpakte) trombose injecties naar huis gestuurd.

1e afspraak. De vrijdag na de operatie (operatie op maandag) werden de sponsjes van m'n grafts gehaald. Ik mocht toen ook weer douchen en kreeg instructies over verzorging. Ik mocht toen ook een andere binder aan ipv het verband.

2e afspraak. De vrijdag erna werden de hechtingen eruit gehaald. Dat ging goed.

Ervaring: ik raad ze aan het personeel was extreem vriendelijk en de chirurg was super professioneel. Ik heb me geen moment bang gevoeld of pijn gehad. Ik ben zo zo blij met mijn resultaat. Mochten er vragen zijn laat maar weten
Callixo
Voornaamwoorden: Hen, hun

Re: Naar Düsseldorf voor top surgery (mijn ervaring)

Bericht door Callixo »

Bedankt voor je verslag, heel behulpzaam. Was dit Mediemhafen? Dat is geloof ik de enige die zonder verwijzing wil opereren, behalve in bepaalde gevallen? Of had je nog meer klinieken gevonden? Ik ben nog op zoek.

Fijn dat het bevallen is iig, hoe gaat het inmiddels? Als je risico hebt op trombose, krijg je daar injecties voor? Weet je misschien welk middel?

Hoeveel kost een brief van GenderGP? Heb je daar veel gesprekken voor nodig?
milokoldenhof

Callixo schreef: 17 okt 2024, 20:04 Bedankt voor je verslag, heel behulpzaam. Was dit Mediemhafen? Dat is geloof ik de enige die zonder verwijzing wil opereren, behalve in bepaalde gevallen? Of had je nog meer klinieken gevonden? Ik ben nog op zoek.

Fijn dat het bevallen is iig, hoe gaat het inmiddels? Als je risico hebt op trombose, krijg je daar injecties voor? Weet je misschien welk middel?

Hoeveel kost een brief van GenderGP? Heb je daar veel gesprekken voor nodig?

Iedereen krijgt trombose injecties. Het gesprek was 1 gesprek. 300 euro. Het gaat super. Ik kan alles fysiek weer. En heel heel goed. Ja dit was medienhafen.
Callixo
Voornaamwoorden: Hen, hun

Bericht door Callixo »

Mooi dat het zo goed gaat! En 300 euro voor een korting van 1000 euro scheelt ook wel. Weet jij of er meer klinieken zijn die zonder verwijzing opereren? Ik heb tot nu toe alleen Medienhafen en een chirurg in Madrid gevonden.
milokoldenhof

Callixo schreef: 29 okt 2024, 20:09 Mooi dat het zo goed gaat! En 300 euro voor een korting van 1000 euro scheelt ook wel. Weet jij of er meer klinieken zijn die zonder verwijzing opereren? Ik heb tot nu toe alleen Medienhafen en een chirurg in Madrid gevonden.
Als je boven de 18 bent kun je transgendersurgerybyneda proberen. Die doen met toestemming alleen