Brits kind heeft levenslang verkeerde geslacht op geboorteakte door fout gemeente

Nieuwsberichten
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Brits kind heeft levenslang verkeerde geslacht op geboorteakte door fout gemeente

Bericht door Emma »

"Een pasgeboren Brits meisje zal levenslang moeten leven met het verkeerde geslacht op haar geboorteakte. Dat komt door een fout van de Britse gemeente. En die fout kan niet meer teruggedraaid worden."

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6336039/b ... eente.html
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Januca
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Brits kind heeft levenslang verkeerde geslacht op geboorteakte door fout gemeente

Bericht door Januca »

Bizarre regeling van die regering dat fouten niet hersteld kunnen worden.
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Brits kind heeft levenslang verkeerde geslacht op geboorteakte door fout gemeente

Bericht door Emma »

In Nederland hebben we gelukkig artikel 1:24 BW, dat bepaalt dat een kennelijke vergissing door de ambtenaar hersteld kan worden.

Zat de aangever fout dan is er meestal geen misslag.. ik heb iemand gekend die een heel amdere roepnaam had dan de voornamen in de burgerlijke stand. Pa was dusdanig nerveus (of aangeslagen door misbruik van een of andere substantie) dat hij wat willekeurige namen van grootouders opgaf in plaats van de naam die hij met ma had afgesproken. En dan is er echt geen weg meer terug...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Bericht door Marica »

Als ouder zou ik direct naar een rechter stappen als dit niet goedschiks opgelost kan worden. De ouders moeten maar eens gaan praten met een advocaat.

" Kan niet meer terugedraaid worden" Niet willen, of niet kunnen, en dan waarom kan het niet?
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ