In 1999 werd de eerste Transgender Day of Remembrance. Deze dag staat in het teken van alle trans mensen die door geweld om het leven zijn gekomen.
Het is wrang om te constateren dat we ‘gelukkig’ in België of Nederland wonen en de cijfers hier lager zijn dan in veel andere landen.
Het is ook wrang om te zien dat vluchtelingen die om hun trans zijn hun land ontvluchten maar in Nederland tegen zulke hoge muren oplopen dat zij geen andere uitweg zien dan zelfmoord.
Helemaal wrang is het dat de cijfers op geen enkele manier de trans mensen kunnen meetellen die door onbegrip, pesterijen of gebrek aan passende zorg een einde aan hun leven hebben gemaakt.
https://tdor.translivesmatter.info/
Denk je zelf aan zelfmoord? Bel dan 0800-0113, kijk op 113.nl of neem contact op met ons op via het SOS forum of 085-2012123.
25 jaar Transgender Day of Remembrance
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
25 jaar Transgender Day of Remembrance
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Re: 25 jaar Transgender Day of Remembrance
Ik vervloek het hele gebeuren nog regelmatig, ik wil nog graag de wereld over, maar het is niet altijd even veilig meer overal mbt transen.
Gelukkig idd in Benelux wel, maar dat lijkt me niet genoeg.
Het overspannen woke gedoe helpt ons imo absoluut niet, het keert zich eerder tegen ons.
Mensen zijn het zat...en ik snap het.
Alleen hebben wij daar niet veel mee te maken.
Ik krijg regelmatig de vraag wat ik daar nou van vindt.
Dan zeg ik altijd dat het 2 verschillende zaken zijn, en je moet nuanceren.
Enfin.. Geen makkelijke tijden
Gelukkig idd in Benelux wel, maar dat lijkt me niet genoeg.
Het overspannen woke gedoe helpt ons imo absoluut niet, het keert zich eerder tegen ons.
Mensen zijn het zat...en ik snap het.
Alleen hebben wij daar niet veel mee te maken.
Ik krijg regelmatig de vraag wat ik daar nou van vindt.
Dan zeg ik altijd dat het 2 verschillende zaken zijn, en je moet nuanceren.
Enfin.. Geen makkelijke tijden
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
"Dat overspannen woke gedoe"
Welk overspannen woke gedoe? Kun je dat benoemen? Ik hoor het steeds weer terugkomen als oorzaak, maar wat er dan precies gebeurt is nooit duidelijk. Wie doet er overdreven woke? En wat doen ze dan, wat is dat 'woke' nou eigenlijk? Want het begint zo langzamerhand op een imaginaire vijand te lijken waarvan iedereen cindt dat-ie verdwijnen moet maar niemand weet hoe die er uit ziet en waarom het dan een vijand is.
Welk overspannen woke gedoe? Kun je dat benoemen? Ik hoor het steeds weer terugkomen als oorzaak, maar wat er dan precies gebeurt is nooit duidelijk. Wie doet er overdreven woke? En wat doen ze dan, wat is dat 'woke' nou eigenlijk? Want het begint zo langzamerhand op een imaginaire vijand te lijken waarvan iedereen cindt dat-ie verdwijnen moet maar niemand weet hoe die er uit ziet en waarom het dan een vijand is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Mevr B
Woke, ofwel een schaamlapje waar extreem rechts hun intolerantie achter verbergen willen.
Want als je ze vraag wat woke nu is krijg je nooit antwoord is mijn ervaring.
Want als je ze vraag wat woke nu is krijg je nooit antwoord is mijn ervaring.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Danielle
Als ze antwoord moeten geven op wat woke nu werkelijk is dan moeten ze toegeven dat ze eigenlijk gewoon vrijelijk willen kunnen discrimineren zonder tegenspraak te krijgen. Woke is voor mij een rode vlag om mensen die dat gebruiken om te klagen over dat 'woke gedoe' te vermijden.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Zit wel wat in, er wordt over woke en ts gepraat omdat er over georar wordt en dus wordt woke een ding terwijl r mogelijk niet zoveel aan de hand is.
Ik betrap er mijzelf ook op daar soms in mee te gaan..
Ik betrap er mijzelf ook op daar soms in mee te gaan..