Het advies is volgens mij minimaal 1 jaar om 't een kans te geven. In mijn geval heb ik bijna 3 jaar gewacht voordat ik toch die keus gemaakt heb.Saskia-Vince schreef: 27 dec 2024, 15:28 Hoe lang gebruiken jullie hormonen voor dat je een borstvergroting hebben laten doen?
Verwijderen of verwisselen borstimplantaten
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Verwijderen of verwisselen borstimplantaten
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Jij hebt toch al na 9 maanden HRT 2 x 300cc lipofilling laten doen?Marije schreef: 27 dec 2024, 16:21Het advies is volgens mij minimaal 1 jaar om 't een kans te geven. In mijn geval heb ik bijna 3 jaar gewacht voordat ik toch die keus gemaakt heb.Saskia-Vince schreef: 27 dec 2024, 15:28 Hoe lang gebruiken jullie hormonen voor dat je een borstvergroting hebben laten doen?
Daarmee was je toen "over the moon" blij.
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Sharoncher
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Wil hier toch even op reageren.... Dat implantaten om de 10 a 15 jaar vervangen moeten worden lees ik hier vaker en dat is wat Kanhai klaarblijkelijk aangeeft. Maar dat is nergens op gebaseerd. Sterker nog Kanhai heeft heel lang implantaten gebruikt die op de zwarte lijst stonden. De polyurethaan implantaten. Ik weet dat alle implantaten voor complicaties kunnen zorgen maar er zijn een grote groep die op een zwarte lijst hebben gestaan. Om te beoordelen of een implantaat nog intact is is de enigste manier om een MRI te laten doen. Daar is prima te zien of een implantaat nog intact is!!. Ik heb al implantaten vanaf 1999 en meerdere wissels gehad heb zelfs de PIP implantaten gehad die er compleet heel zijn uit gekomen. Laat je niet gek maken wat bepaalde artsen zeggen want meestal heeft dit met geld verdienen te maken. De meeste merken geven tegenwoordig levenslange garantie op lekkage en dergelijke, wel met bepaalde voorwaarden. Dit staat natuurlijk los van de klachten die vrouwen kunnen ervaren door implantaten maar dat is denk ik een heel ander onderwerp!!
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
@Yvonne, de lipo was volgens mij december vorig jaar. Je bent in de war met de SRS, die was inderdaad heel snel na de start HRT.
Met mijn borsten ben ik aan het klooien en twijfelen geweest maar ik ben blij met wat ik nu heb.
Met mijn borsten ben ik aan het klooien en twijfelen geweest maar ik ben blij met wat ik nu heb.
-
Dawn
Van de site van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport:
Veiligheid van borstimplantaten
Als u borstimplantaten overweegt, moet u zich realiseren dat borstimplantaten altijd risico’s met zich meebrengen. Ze kunnen bijvoorbeeld scheuren en lekken. Ook al moeten deze implantaten aan de strengste eisen voldoen, er kunnen altijd complicaties ontstaan. Voor implantaten moeten u en uw arts altijd afwegen of de risico’s opwegen tegen de voordelen die u beiden ervan verwacht.
Vervanging op termijn nodig
Wetenschappelijk onderbouwde richtlijnen van plastisch chirurgen geven aan dat bij patiënten die geen klachten hebben, de implantaten niet vervangen hoeven te worden. Het is wel bekend dat na 10-15 jaar de kans op scheuren en lekken van de implantaten toeneemt. Geen enkel implantaat gaat een leven lang mee. Daarom moeten ze een keer vervangen worden. Hierbij moet de chirurg samen met u het risico van de operatie afwegen tegen het risico van het laten zitten van de implantaten.
Het is verstandig dat u met regelmaat uw implantaten laat controleren door uw behandelaar. Wees zelf ook alert op veranderingen van uw borsten. Bijvoorbeeld als ze ineens groter worden, pijn gaan doen of als u een knobbel voelt. Als u klachten heeft is het altijd verstandig om naar uw arts te gaan voor onderzoek.
https://www.igj.nl/onderwerpen/borstimp ... mplantaten
Veiligheid van borstimplantaten
Als u borstimplantaten overweegt, moet u zich realiseren dat borstimplantaten altijd risico’s met zich meebrengen. Ze kunnen bijvoorbeeld scheuren en lekken. Ook al moeten deze implantaten aan de strengste eisen voldoen, er kunnen altijd complicaties ontstaan. Voor implantaten moeten u en uw arts altijd afwegen of de risico’s opwegen tegen de voordelen die u beiden ervan verwacht.
Vervanging op termijn nodig
Wetenschappelijk onderbouwde richtlijnen van plastisch chirurgen geven aan dat bij patiënten die geen klachten hebben, de implantaten niet vervangen hoeven te worden. Het is wel bekend dat na 10-15 jaar de kans op scheuren en lekken van de implantaten toeneemt. Geen enkel implantaat gaat een leven lang mee. Daarom moeten ze een keer vervangen worden. Hierbij moet de chirurg samen met u het risico van de operatie afwegen tegen het risico van het laten zitten van de implantaten.
Het is verstandig dat u met regelmaat uw implantaten laat controleren door uw behandelaar. Wees zelf ook alert op veranderingen van uw borsten. Bijvoorbeeld als ze ineens groter worden, pijn gaan doen of als u een knobbel voelt. Als u klachten heeft is het altijd verstandig om naar uw arts te gaan voor onderzoek.
https://www.igj.nl/onderwerpen/borstimp ... mplantaten
-
Sharoncher
Dat vervanging op termijn nodig is, is toch heel wat anders dan om de 10 a 15 jaar vervangen wat Kanhai aangeeft! De kans op scheuren en lekkage kan toenemen, maar als er geen klachten zijn en de borsten zien er normaal uit dan is vervangen niet nodig. Dit haal ik uit het artikel en zo is het mij uitgelegd door meerdere chirurgen van verschillende klinieken. Bij twijfel en klachten zal een plastisch chirurg als eerste een MRI aanvragen of de implantaten nog intact zijn. Dit wordt gewoon vergoed van uit de basisverzekering. Mochten implantaten scheuren of lekkage vertonen dan wordt zelfs het verwijderen van de implantaten vergoed van uit de basisverzekering!
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik vind de 10-15 jaar die MKV aangeeft ergens niet zo gek. Zorg in iedergeval dat je tegen die tijd de financiële middelen bij elkaar hebt voor vervanging, mocht dat noodzakelijk worden. Als de implantaten toch langer meegaan dan is dat meegenomen.
MKV gebruikt tegenwoordig (Duitse) polytech implantaten. Veelal met de Mesmo "microtextuur" oppervlakte om kapsel vorming te remmen.
MKV gebruikt tegenwoordig (Duitse) polytech implantaten. Veelal met de Mesmo "microtextuur" oppervlakte om kapsel vorming te remmen.
100% Myself